Gra karciana
W grze karcianej Gremlins Inc. gracze wcielają się w rolę samolubnych i skorumpowanych gremlinów, którzy dążą do osiągnięcia największego przestiżu za wszelką cenę poprzez realizację własnych projektów. To gra pełna strategii oraz złośliwości, gdzie zakłócanie i burzenie projektów innych graczy jest podstawą zwycięstwa!
Gremlins Inc. to psikuśna gra karciana, w której
klimatyczne ilustracje i mechanika wciągają nas w świat gremlińskich porachunków.
Karty Akcji
74 karty akcji w rozmiarze 70x110 mm, dzięki którym będziesz mógł realizować swoje projekty, uprzykrzać życie innym graczom, a także mocno blefować. Karty posiadają świetne klimatyczne grafiki, które pozwalają wczuć się w konkretną akcję. Mają kilka zastosowań: działają jako akcja, jako zasób do realizacji projektu oraz jako zapłata za wykonanie potężniejszej akcji.
Karty Projektów
Dzięki kartom projektów będziesz powiększał swój prestiż. Każda karta posiada odpowiednią liczbę punktów prestiżu, które otrzymasz za zrealizowanie danego projektu. Karty te posiadają również unikatową akcję, która zostaje odpalona w momencie ukończenia tego projektu. Im więcej punktów prestiżu do zdobycia, tym większe wymagania do zrealizowania danego projektu.
Karty Projektów Trwałych
Projekty trwałe to karty, których działanie jest permanentne. Kiedy trwały projekt zostanie zrealizowany, umieszczona na nim akcja będzie działała do końca rozgrywki w opisanym na karcie momencie np. przy realizacji innego projektu. W grze znajdziemy 12 różnych kart projektów trwałych.
Żetony prestiżu
W grze wyróżniamy dwa rodzaje żetonów punktacji: 1 punkt oraz 5 punktów. Służą one do oznaczenia aktualnego poziomy prestiżu każdego z graczy. W wersji podstawowej żetony wykonane będą z grubej tektury.
Instrukcja
Instrukcja w języku polskim przedstawiająca zasady rozgrywki oraz różne warianty gry. Znajdziecie tutaj również opis symboli znajdujących się na kartach.
Dzięki Waszemu wsparciu gra została wzbogacona o dodatkowe elementy.
Dziękujemy za Wasze zaangażowanie!
Plastikowa wkładka do pudełka
Plastikowa wkładka do pudełka ułatwia przechowywanie wszystkich elementów gry. Została podzielona na 3 sekcje - dwie z nich dla kart (w koszulkach) oraz jedna na żetony.
Dodatkowe karty Akcji
Do gry podstawowej dołączymy 2 dodatkowe karty Akcji, dzięki którym w grze będziecie mieli wieksze możliwości uprzykrzania życia swoim przeciwnikom.
Dodatkowe karty Projektów
Do gry podstawowej dołączymy 2 karty Projektów. Dzięki nim będziecie mogli zdobywać kolejne punkty prestiżu i zagrywać wredne i bezlitosne dla przeciwników akcje.
Dodatkowe karty Akcji (Cel społecznościowy)
Do gry podstawowej dołączymy 2 dodatkowe karty Akcji, dzięki którym w grze będziecie mieli wieksze możliwości uprzykrzania życia swoim przeciwnikom.
2-6
Liczba graczy12+
Wiek graczy60 minut
Czas rozgrywkiGremlins Inc. to karciana gra z dużą dawką negatywnej interakcji, w której gracze wcielają się we wredne gremliny i starają się uprzykrzyć życie swoim przeciwnikom, a przy okazji realizować swoje projekty. Jednym z głównych tematów gry są pieniądze: gdyby gremliny miały matki, sprzedałyby je w mgnieniu oka. Gremlin wyciąłby bez zastanowienia ostatnie lasy deszczowe, gdyby tylko przyniosło to zysk: dla niego ptaki i drzewa nie mogą się równać z blaskiem monet zgromadzonych w prywatnym skarbcu. Kolejnym powtarzającym się wątkiem jest korupcja w instytucjach: sądy mają służyć bogatym do wyzysku biednych, natomiast fabryki gromadzą robotników radośnie głosujących na tych, których im polecono (przynajmniej dopóki wypłacana jest pensja). Jak na ironię, prostolinijny diabeł z Piekła wydaje się bardziej uczciwy, niż marketingowcy z Biura, kupujący i sprzedający głosy temu, kto da więcej. Więc co nam zostało? Miłość, oczywiście! Czysta miłość, którą gremliny darzą jedynie swoje mechanizmy – silniejsza nawet, niż ich miłość do pieniędzy. Pieniądze to tylko środki, a korupcja to narzędzie, oba skierowane ku osiągnięciu nadrzędnego celu: posiadania największego, najbardziej imponującego mechanizmu w mechanicznym mieście. Prestiż takiego posiadacza jest nieporównywalny z żadną inną gremlińską uciechą. Ja, ja, ja – radośnie uśmiecha się gremlin posiadający nieco dóbr. Moje, moje, moje – pomrukuje gremlin obserwujący miasto z Windy Astralnej. Niektórzy ludzie mogą doceniać świat, który odtworzyli w swoich głowach, ale nasze gremliny kochają tylko siebie oraz prestiż zdobyty dzięki sprytowi i bezwzględności.
Gremlins Inc. to gra o strategii i złośliwości osadzona w mechanicznym mieście nieśmiertelnych i niemoralnych drani. Projekt został opracowany i wdrożony przez ludzi, którzy pochodzą z regionów, gdzie wybory są fałszowane przez skorumpowane sądy; gdzie grubi bankierzy czerpią zyski, podczas gdy głodujący pracownicy głosują na populistów; gdzie ludzie zarabiają, wydając; gdzie łapówki grają kluczową rolę w ekonomii kraju i gdzie początek i koniec kariery gubernatorów najczęściej ma miejsce w więzieniu. Choć cała gra to fikcja, to wszystko w niej ma korzenie w całkowicie prawdziwych historiach. Jeśli dobrze się rozejrzysz, skorumpowane, kapitalistyczne gremliny są dziś praktycznie wszędzie... Szlag, jeden z nich może nawet zostać prezydentem!
Ta gra karciana to mechanika i zasady na kartach, które wciągają Cię do świata gremlinów powodując, że w czasie gry stajesz się jednym ze złośliwych i zepsutych do szpiku kości spiczastouszych. Jednak to nie wszystko! Dzięki wspaniałym i klimatycznym ilustracjom znajdującym się na kartach zapomnisz o tym co dzieje się dookoła, a miejsce, w którym zaczniesz grać zamieni się w świat pełen maszyn buchających parą, połyskującego złota, drogocennych kamieni, plątaniny rur i dochodzącego zewsząd ironicznego "Hahahiiihiihihahaa...". To nie jest tylko gra, to przejście do przestrzeni, gdzie w końcu będziesz mógł pokazać swoje złośliwe oblicze.
Przebieg rozgrywki
Każdy gracz zaczyna rozgrywkę z sześcioma kartami na swojej ręce, które dobiera z ogólnego stosu kart.
Gracz podczas swojej tury może wykonać maksymalnie 2 akcje:
1. Rozpoczęcie projektu: Gracz bierze kartę projektu i kładzie ją przed sobą awersem do dołu. Każdy gracz może maksymalnie rozpocząć do 3 projektów.
2. Przydzielanie zasobów: Gracz może wziąć kartę z ręki i umieścić ją odkrytą pod projektem, pozostawiając widoczny tylko wskaźnik zasobów na górze.
3. Zagrywanie kart akcji: Gracz kładzie kartę z ręki na stole odkrytą, płacąc koszt kartami zasobów ze swoich aktualnych projektów (chyba , że zagranie akcji jest darmowe) i wykonuje opisaną na rozgrywanej właśnie karcie akcję.
4. Realizacja projektu: Gdy projekt posiada niezbędne zasoby, może zostać zrealizowany. Gracz otrzymuje wtedy wskazaną w projekcie liczbę punktów prestiżu oraz wykonuje akcję tego projektu (jesli dany projekt taką posiada). Niektóre projekty mają trwałe efekty w grze.
5. Anulowanie projektu: odrzuć niedokończony projekt i wszelkie zasoby, które się pod nim znajdują na stos kart odrzuconych.
6. Rozgrywka przechodzi do następnego gracza.
Pierwszy gracz, który osiągnie uzgodnioną na początku rozgrywki liczbę punktów prestiżu wygrywa.
Rozgrywka Gremlins Inc. dla 3 graczy
Wspierając projekt gry na zagramw.to masz gwarancję, że cena oferowana w pierwszej dobie trwania kampanii będzie najniższą oferowaną kiedykolwiek przez wydawcę.
Sugerowana cena detaliczna gry Gremlins Inc. to 119,00 zł. Wspierając projekt możesz zaoszczędzić nawet 40,00 zł
Wydawca gwarantuje, że gra trafi do Ciebie o 21 dni szybciej, niż do sklepów i hurtowni. Najszybsza dostawa jest podziękowaniem za Twój czas oczekiwania.
W projekcie zaplanowanych jest 3 unikatowych elementów, które w polskiej edycji gry, można zdobyć tylko w czasie trwania kampanii. Ekskluzywna zawartość jest podziękowaniem za to, że zechcesz wesprzeć wydanie gry Gremlins Inc..
Celem podstawowym każdej kampani na zagramw.to, jest zebranie funduszy na wydanie gry.
Jednak, to nie wszystko! Jeśli nasza społeczność osiągnie poniższe cele,
gra będzie dużo ciekawsza.
Dostępność poniższych nagród się zakończyła.
Wybierając to wsparcie otrzymujesz:
1. Egzemplarz gry Gremlins Inc.
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii
3. Zestaw koszulek na karty (łącznie z koszulkami na karty odblokowane w czasie kampanii)
Od 23 czerwca godz. 00:00, cena gry będzie wynosić 89zł, a nagroda nie będzie zawierać zestawu koszulek na karty.
286
Wsparć09.2018
Data dostawy22.06.2018 23:59
Dostępna doWybierając to wsparcie otrzymujesz:
1. Egzemplarz gry Gremlins Inc.
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii
3. Zestaw koszulek na karty (łącznie z koszulkami na karty odblokowane w czasie kampanii)
4. Klucz do gry planszowej Gremlins Inc. do pobrania na PC z platformy Steam.
Od 23 czerwca godz. 00:00, cena gry będzie wynosić 109zł, a nagroda nie będzie zawierać zestawu koszulek na karty.
65
Wsparć09.2018
Data dostawy22.06.2018 23:59
Dostępna doWybierając to wsparcie otrzymujesz:
1. Egzemplarz gry Gremlins Inc.
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii
68
Wsparć09.2018
Data dostawyWybierając to wsparcie otrzymujesz:
1. Egzemplarz gry Gremlins Inc.
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii
3. Klucz do gry planszowej Gremlins Inc. do pobrania na PC z platformy Steam.
6
Wsparć09.2018
Data dostawyLimitowana mata o rozmiarze 60x60cm do gry “GREMLINS INC.” o strukturze skóry ekologicznej na piance. Jest bardzo miła w dotyku, a składając ją nie pozostawia żadnych zagnieceń i idealnie przylega do gładkich powierzchni.
Produkt ten dostępny jest wyłącznie podczas trwania kampanii na zagramw.to.
52
Wsparć09.2018
Data dostawyWybierając tę nagrodę otrzymujesz:
1. Zestaw koszulek na wszystkie karty z gry podstawowej + na karty odblokowane w czasie kampanii. Rozmiar koszulek 70x110mm.
35
Wsparć09.2018
Data dostawyWybierając tę nagrodę otrzymujesz:
1. Grę Keyflower
2. Dodatek do gry Keyflower: Kupcy
3. Dodatek do gry Keyflower: Farmerzy
4. Notes punktacji
5. Minidodatek do gry Key Celeste
6. Dodatkowych 6 kafelków promo
Przesyłka paczkomatem wliczona w cenę. Paczki wyślemy maksymalnie w ciągu 7 dni od daty zankończenia kampanii.
7
Wsparć07.2018
Data dostawy6/13
Dostępnych nagródWybierając tę nagrodę otrzymujesz:
1. Grę planszową Projekt Manhattan.
2. Dodatek do gry planszowej: Narody.
3. Grę karcianą Projekt Manhatta: Reakcja Łańcuchowa.
4. Drewniane znaczniki zasobów oraz znacznik pierwszego gracza.
Przesyłka paczkomatem wliczona w cenę. Paczki wyślemy maksymalnie w ciągu 7 dni od daty zankończenia kampanii.
7
Wsparć07.2018
Data dostawy8/15
Dostępnych nagródWybierając tę nagrodę otrzymujesz:
1. Grę Wojownicy Midgardu.
2. Karty promo do gry Wojownicy Midgardu.
3. Dodatek do gry: Mroczne Góry.
4. Dodatek do gry: Valhalla.
5. Karty promo do Mrocznych Gór oraz Valhalli.
Przesyłka paczkomatem wliczona w cenę. Paczki wyślemy maksymalnie w ciągu 7 dni od daty zankończenia kampanii.
8
Wsparć07.2018
Data dostawy12/20
Dostępnych nagródWybierając tę nagrodę otrzymujesz:
1. Dodatek do gry Wojownicy Midgardu: Mroczne Góry
2. Dodatek do gry Wojownicy Midgardu: Valhalla
3. Dodatkowe karty promo
Przesyłka paczkomatem wliczona w cenę. Paczki wyślemy maksymalnie w ciągu 7 dni od daty zankończenia kampanii.
11
Wsparć07.2018
Data dostawy9/20
Dostępnych nagródZestaw 3 klimatycznych tapet na pulpit z grafikami z gry Gremlins Inc.
13
Wsparć08.2018
Data dostawy
Komentarze wspierających
W tym miejscu możesz skontaktować się z twórcami projektu i innymi wspierającymi.
Komentarze pozostawiać mogą jedynie osoby wspierające projekt Gremlins Inc..
Ile ma byc drewnianych zetonow ? Bo o wartosci 10 mam 4 sztuki, o wartosci 5 mam tylko 6 stuk, i o wartosci 1 mam 20 sztuk. Natomiast kartonowych jest wiecej, odpowiednio 5/10/30
Drewnianych jest w sumie 30szt
dzieki polwac, czyli wszystko u mnie ok :)
Pudełko skończone :) https://imgur.com/a/cBrOpnR
Witam ;) rozegrałem kilka partyjek i powiem że giereczka zacna ;) wszystkim przypadły do gustu Gremliny ;) A mając chwilę czasu w niedzielne popołudnie zrobiłem im "domek". Efekty tutaj: https://imgur.com/a/U23hj6h Niestety jeszcze nie jest wykończony i muszę dorobić jakiś "system" łatwiejszego wyciągania kart np. jakaś wstążka na spodzie ;)
Też jestem w trakcie pracy nad pudełkiem :) Nad kartami jest sporo miejsca u Ciebie, może zrób drugi poziom, podnosząc karty wyżej i zostawiając pustą przestrzeń na krawędziach, żeby można było karty wcisnąć z jednej strony na zasadzie dźwigni. Nie jestem pewien czy dobrze wyjaśniłem o co mi chodzi :P
Obrazek poglądowo https://imgur.com/mRQVZWJ
Ja mam pytanie co do zasad które już padło, ale odpowiedzi nie widziałem. Co w przypadku gdy jest zagrana karta, która działa na gracza z największą ilością danego zasobu i kilku graczy ma tyle samo tego zasobu, na kogo wtedy działa karta?
+1
gracz wybiera
Czyli w przypadku zagrania karty Redystrybucji, jeśli zarówno ja jak i przeciwnik mamy 5 zasobowe projekty oraz inne z mniejszą ilością zasobów, to ja wybieram kto ma przesunąć zasoby?
Cześć Czacha, widzę że odpisujecie na pytanka o zasady, ale nie dojechaliście do dołu listy to powielę kilka pytań (w tym moich) :) 1) Czy odkrycie karty projektu (przez gracza lub przeciwnika) z zasobami w wymaganej liczbie pod odkrytą karta zakańcza automatycznie projekt? 2) Czy jeśli pod projektem mam nadmiarową liczbę kart wymaganych to zakończenia projektu, to mogę go zakończyć i nadmiarowe zasoby przepadają (stos kart odrzuconych) czy tez nie mogę go zakończyć dopóki nie pozbędę się tych kart? 3) Jeżeli karta akcji wymaga więcej niż jednego zasobu to te np. dwa lub trzy zasoby biorę z konkretnie jednego projektu czy mogę z dwóch albo trzech różnych?
Napiszę jak ja gram. 1) Automatycznie nie zakańcza. 2) Możesz projekt zakończyć, wszystkie karty przepadają z tego projektu, więc nie musisz się pozbywać nadmiarowych kart. 3) Z jednego projektu bierzesz zasoby potrzebne do wykonania akcji. Są też karty w których jest napisane czy bierzesz z jednego projektu, czy z kilku.
1 ) Nie zakańcza, 2) karty przepadają, 3) z tego samego
To jeszcze przydała by się informacja jak z tymi remisami :)
W przypadku remisu musicie rozegrać kolejną partyjkę ;)
Czy jest gdzieś już jakieś miejsce do wyjaśniania nieścisłości? Jakies FAQ? Grałem raz i już było kilka sytuacji nie opisanych w instrukcji. Przede wszystkim remisy i rozstrzyganie kiedy gracze mają równą ilość czegoś. A i karta (nie pamięam tytułu) "ukradnij wszstkie zasoby..." - brak podanego zakresu - wszystkie ze stołu, jednego gracza, czy jednego projektu jednego gracza? Sporo zasad do dookreślenia. Co dzieje sie po zużyciu całej talii? Tasowanie i od nowa?
Ukradnij wszystkie zasoby - czyli kradniesz wszystkie zasoby ze wszystkich projektów wybranego gracza. A po zużyciu talii zostało w instrukcji wyjaśnione, należy przewrócić zużyte karty, bez tasowania, położyć na stos i ponownie je używamy. Jak grasz to zawsze jest osoba która pierwsza zdobędzie określoną ilość punktów. Można grać do ilu się chce, jak mi nie wystarcza do 15-stu to przedłużam grę do 20-stu itp.
Też jestem ciekaw remisów, bo każdy ma równą ilość tur, więc remisy mogą być.
I gdzie w zasadach jest o nie tasowaniu ? cytat z instrukcji : "(np. 'gramy do momentu, gdy talia skończy się po trzecim przetasowaniu')"
Nie pamiętam gdzie to dokładnie czytałam, ale gdzieś wyczytałam. Można też obejrzeć filmiki na YouTube jak grają. Zresztą w większości gier karcianych w taki sposób się gra, że ponownie wykłada się zużyte karty bez tasowania. A remis według mnie nie może być, bo zawsze ktoś pierwszy zakańcza grę w swojej turze i kto pierwszy uzbiera, ten wygrywa.
Nigdy w życiu nie grałem w karciankę gdzie kart odrzuconych się nie tasuje robiąc nową talię :)
Ewelina - "Ukradnij wszystkie zasoby - czyli kradniesz wszystkie zasoby ze wszystkich projektów wybranego gracza. " Masz jakieś uzasadnienie, potwierdzenie w zasadach? Wydaje sie to troche za mocne, a koszt karty to dwa czerwone.
Jeśli piszesz o przyjaznym komorniku to zdaje mi się że wybierasz gracza, bo następne zdanie mówi o właścicielu w liczbie pojedynczej
Tak, kradnie się wszystkie zasoby od jednego gracza ze wszystkich projektów. Fakt, mocna karta i potrafi zdenerwować, ale tak właśnie jest napisane i tak gram.
Skąd macie pewność, że nie chodzi o wszystkie z projektu? Druga sprawa - z tekstu karty wynika, że za każdy zasób właściciel dla ochrony traci dwa punkty? Czy dwa punkty za wszystkie? W kontekście innych kart z podobnym kosztem wychodziłoby, że za wszystkie karty ale z tekstu na karcie bardziej, że każdy za dwa. @czacha możecie skomentować?
Myślę, że 2 punkty za wszystkie. To jest tak, że każdy może inaczej interpretować te opisy, ja np. dziś kilka razy się kłóciłam z chłopakiem przez opisy, bo ja twierdziłam inaczej, on inaczej i wychodzą z tego takie kwiatki :D
Karta "Przyjazny Komornik" - zagrana na innego gracza powoduje, że możesz przenieść jego wszystkie zasoby ze wszystkich projektów na 1 dowolny swój projekt. Obrona przed działaniem tej karty: oddaj 2 pkt. Prestiżu atakującemu, żeby efek zagranej karty nie zadziałał. To tak w skrócie - mam nadzieję, że pomogło
Czacha, pomogliście, dzięki. Może zrobilibyście gdzieś FAQ do Gremlinów?
Podobnie pewnie jak większość, uważam, że gra jest ładnie wydana, ale ktoś nas tu ładnie z ch*a zrobił z tymi celami dodatkowymi. Są całkowicie bezsensowne i bezużyteczne - co nam po ładnym drewnianym "pudełku", żeby stało na półce i się kurzyło, powinno się mieścić w pudełku. To samo dotyczy wypraski, którą już musiałem wyrzucić, bo też nic z nią zrobić sensownego nie można (no może poza tym, co zrobiono na krążącym tutaj zdjęciu). Tłumaczenie, że drewnianych znaczników wystarczy też jest kiepskie (tam samo jak ich nadruk, którego nie widać). Ogólnie zawiodłem się. Wydaje mi się, że ktoś coś źle policzył i mu zwyczajnie kasy zabrakło. :/ @zagramw.to może powinniście bardziej weryfikować cele, które dodają sobie twórcy - mam nadzieję, że pozostałe gry nie będą miały takich głupich tłumaczeń w związku z niedoróbkami.
Ja drewniane użyłem raz, i uznałem że problemem jest rozmiar a nie nadruk.
Otrzymałem przesyłkę i jestem rozczarowany. 1.Otrzymałem zbyt małą ilość drewnianych żetonów. 2. Po zakoszulkowaniu karty nie wchodzą do żadnego z pudełek. Porażka. 3. Podoba mi się wielkość kart, są jednak dość miękkie, w związku z czym podejrzewam, że bez koszulek szybko ulegną uszkodzeniom. Generalnie liczyłem na mega jakość, a otrzymałem niedopracowany i wybrakowany produkt. Smuteczek.
Drewnianych żetonów ma być 30. Odnośnie wypraski -> https://imgur.com/a/52yK1By :D
Popieram przedmówców. Ogólnie gra mi się podoba. Nie grałem jeszcze, dopiero jutro będzie czas. Ale No właśnie. O ile nie zauważyłem dziwnego zapachu, niestety pozostałe minusy. Karty w koszulkach nie mieszczą się w wyprasce ani w pudełku podróżnym. To, że lepiej się gra bez koszulek? Może części osób tak, ja zawsze koszulkuje karty, dla ich bezpieczeństwa. Mnóstwo razy uratowało to je przed zalaniem czy chipsami. Tym bardziej, że koszulki oferowane były od razu z grą. Nie ukrywam, że poczułem się zawiedziony. Na szczęście sam sobie zrobię wypraskę, ale chyba nie o to chodziło skoro jednym z celów kampanii była własnie wypraska? Druga rzecz pudełko. Wygląda ładnie. Tyle, że to kolejny nietrafiony pomysł. Owszem mogę skleić pudelku, ale jak je zabiorę ze sobą? I nie mówię o podróżnym. Po sklejeniu się nie zmieści do normalnego pudełka. Drewniane znaczniki są ładne i tu nie będę kręcił nosem. Tak naprawdę 4 cele kampanii dla mnie są zwyczajnie bezsensowne. Pudełko drewniane, pudełko podróżne, wypraska i literówki. Szczególnie, że to 4 na 9 celów kampanii. Mogło być 9/10 a jest takie solidne 6 na własne życzenie. podejrzewam, że twórcy nie zrobią z tym już nic. Natomiast mam nadzieję, że wyciągniecie wnioski na przyszłość. Raz zrażeni ludzie nie pomogą już tak chętnie wspierać grę. nawet mega interesującą. Każdy chce dostać, to co mu zostało obiecane.
torba wysłana :)