Gra fabularno-taktyczna
"Łowcy A. D. 2114" to kooperacyjna gra planszowa, w której wraz z przyjaciółmi wcielasz się w łowców maszyn. Weźmiecie udział w rozbudowanej i wciągającej kampanii, będziecie rozwijać własne schronienie, handlować, mierzyć się z wrogami podczas kilkudziesięciu taktycznych misji, wykonywać zlecenia oraz odwiedzać unikalne lokacje.
1-4
Liczba graczy14+
Wiek graczy25-60h
Czas rozgrywkiRok 2111. Nowe źródła zasilania pozwoliły na urzeczywistnienie wielu marzeń możnych tego świata, a przede wszystkim stworzenie maszyn, które stały się praktycznie samowystarczalne i mogły skutecznie zastąpić ludzi przy wielu pracach. Obdarzone zaawansowaną sztuczną inteligencją, były kontrolowane dzięki specjalnym centrom sterującym i systemom bezpieczeństwa. Służyły w każdej dziedzinie gospodarki, zastępując rolników, robotników, lekarzy, eliminując prawie całkowicie potrzebę istnienia tradycyjnych armii czy służb bezpieczeństwa.
Ale nawet z ich pomocą ludzkość nie była w stanie skutecznie przygotować się na nadejście kataklizmu. W Ziemię uderzył meteoryt o wielkości niespotykanej w historii naszej planety.
Uderzenie wywołało katastrofalne skutki - nagła fala ogromnego gorąca dotarła do najdalszych zakątków globu, jednocześnie gigantyczne tsunami zalało niezmierzone połacie lądu niszcząc wszystko co napotkało na swej drodze. Wybuchały pożary obejmujące terytoria całych państw. Potężne trzęsienia ziemi kruszyły łańcuchy górskie i wypiętrzały nowe wyspy.
Pył i sadza powstałe podczas Uderzenia przesłoniły słońce.
Zapadła ciemność.
Wraz z ciemnością klimat uległ nagłemu ochłodzeniu. Rośliny i zwierzęta, które przetrwały do tego momentu, powoli zaczęły wymierać, a lądy zamieniły się w pustynie.
Po wielu latach trwania Długiej Nocy, promienie słońca zaczęły z powrotem przebijać się na powierzchnię naszej planety.
Duszące pyły, gazy i sadze ustąpiły na tyle, że pozostałe przy życiu grupy ludzi odważyły się opuścić schrony. Maszyny myślące, masowo budowane przed Uderzeniem, uwolnione z krępujących systemów zarządzania, jako jedyne na powierzchni przetrwały skutki kataklizmu. Teraz, korzystając ze swojej nieludzkiej inteligencji, stanowią śmiertelne zagrożenie dla swych dawnych panów. Zamieszkują opuszczone budowle, zrujnowane fabryki, zacienione kratery, walczą pomiędzy sobą lub polują na pozostałości żywych organizmów. Łączą się w watahy lub samotnie czają się w ciemności.
Wśród ocalonych ludzi pojawiają się grupy łowców nagród, które krążą pomiędzy ludzkimi osiedlami i gotowe są niszczyć najniebezpieczniejsze osobniki spośród maszyn. Korzystają z technologii odnalezionych pośród resztek cywilizacji lub zgromadzonych w schronach podczas Długiej Nocy. Ale przede wszystkim szabrują na niszczonych przez siebie maszynach, które są prawdziwą skarbnicą technologii sprzed Uderzenia.
Mamy rok 2114. Nastał okres, przez kronikarzy nazywany Nową Krucjatą. Nastał czas Łowców!
W grze wcielicie się w grupę łowców maszyn, która zostaje wynajęta przez lokalnego przywódcę. Pierwsze akapity Księgi Misji wprowadzą Was w szczegóły głównego zadania i klimat otaczającego świata. Cała rozgrywka składa się z jednej długiej kampanii, podczas której poza kartami fabularnymi gracze rozgrywać będą taktyczne misje. Walczcie wśród chaosu postapokaliptycznego świata, zawierajcie krótkotrwałe sojusze z najważniejszymi ludźmi wśród ocalonych i twórzcie zabójcze kombinacje broni i akcesoriów. To wszystko w brudnym i mrocznym uniwersum niewybaczającym najmniejszej słabości.
Wspierając projekt gry na zagramw.to masz gwarancję, że cena oferowana w pierwszej dobie trwania kampanii będzie najniższą oferowaną kiedykolwiek przez wydawcę.
Sugerowana cena detaliczna gry Łowcy A. D. 2114 - dodruk i dodatki to 499,00 zł. Wspierając projekt możesz zaoszczędzić nawet 170,00 zł
Wydawca gwarantuje, że gra trafi do Ciebie o 14 dni szybciej, niż do sklepów i hurtowni. Najszybsza dostawa jest podziękowaniem za Twój czas oczekiwania.
W projekcie zaplanowanych jest 4 unikatowych elementów, które w polskiej edycji gry, można zdobyć tylko w czasie trwania kampanii. Ekskluzywna zawartość jest podziękowaniem za to, że zechcesz wesprzeć wydanie gry Łowcy A. D. 2114 - dodruk i dodatki.
Kampania bierze udział Programie Ochrony Wspierających. Oznacza to, że wydawca raportuje dla zagramw.to przebieg procesu rozwoju i produkcji gry. Na podstawie raportów wypłacane są kolejne transze środków finansowych na pokrycie wydatków związanych z produkcją gry.
Wydawca zobowiązuje się również do umieszczania aktualności co najmniej, co dwa tygodnie po zakończeniu zbiórki, aż do wysyłki gry do wspierających.
Dzięki temu maksymalizujemy szansę na szybkie i sprawne dostarczenie gry do Ciebie.
Celem podstawowym każdej kampani na zagramw.to, jest zebranie funduszy na wydanie gry.
Jednak, to nie wszystko! Jeśli nasza społeczność osiągnie poniższe cele,
gra będzie dużo ciekawsza.
Dostępność poniższych nagród się zakończyła.
1. Egzemplarz gry Łowcy A. D. 2114 (zawiera zestaw uzupełniający do pierwszego wydania gry)
2. Dwie figurki łowców dostępne tylko na Zagramwto i Kickstarterze.
3. Wszystkie odblokowane cele kampanii (zarówno z kampanii na Kickstarterze jak i z wcześniejszej kampanii na Zagramw.to).
4. Etui na pudełko dostępne tylko na Zagramwto i Kickstarterze.
49
Wsparć02.2021
Data dostawy1. Egzemplarz gry Łowcy A. D. 2114 (zawiera zestaw uzupełniający do pierwszego wydania gry)
2. Dwie figurki łowców dostępne tylko na Zagramwto i Kickstarterze.
3. Wszystkie odblokowane cele kampanii (zarówno z kampanii na Kickstarterze jak i z wcześniejszej kampanii na Zagramw.to).
4. Etui na pudełko dostępne tylko na Zagramwto i Kickstarterze.
5. Dodatek "Hybrids".
6. Dodatek "New Huntsville".
7. Dodatek "Shiptown".
190
Wsparć02.2021
Data dostawy1. Dodatek "Hybrids".
2. Dodatek "Shiptown".
197
Wsparć02.2021
Data dostawyBohaterowie zmierzą się z grupą wyjątkowo brutalnych maszyn, które dokonują niespodziewanych ataków na miejscową ludność. Kto lub co odpowiada za to nowe zagrożenie? Gracze staną się uczestnikami rozgrywki o władzę w mieście i bezpardonowej walki na ulicach.
- PUDEŁKO
- KSIĘGA MISJI Z 37 MISJAMI
- 4 DWUSTRONNE KAFLE PLANSZY
- 25 ŻETONÓW WYPOSAŻENIA
- 311 KART WYDARZEŃ, LOKACJI, WR0GÓW I MIAST
- NOWE ŻETONY TERENU
- NOWA MECHANIKA Z 3 PLANSZETKAMI TOWARZYSZY
21
Wsparć02.2021
Data dostawyJakie tajemice kryje w sobie wrak starego tankowca? Co czai się w mroku zamkniętych od lat magazynów i kajut?
- PUDEŁKO
- 3 NOWE MISJE
- 63 KARTY WYDARZEŃ, LOKACJI, DRÓG I MIAST
8
Wsparć02.2021
Data dostawyMałe i senne miasteczko górnicze New Huntsville jest pełne niebezpieczeństw, które czekają na każdego śmiałka gotowego przemierzać jego zaułki.
- PUDEŁKO
- 3 NOWE MISJE
- 55 KART WYDARZEŃ, LOKACJI, DRÓG I MIAST
72
Wsparć02.2021
Data dostawyZestaw uzupełniający dla wspierających poprzednią kampanię:
- 25 POPRAWIONYCH KART
- UZUPEŁNIONA INSTRUKCJA
- UZUPEŁNIONA KSIĘGA MISJI
- DODATKOWA BROSZURA “WYPOSAŻENIE”
- NOWE ZNACZNIKI: ZNACZNIK WYDARZEŃ “VI”. ZNACZNIKI ZDROWIA I POZIOMU, ZNACZNIKI WIELOKROTNOŚCI
- 5 POGRUBIONYCH KART POSTACI Z 2 NOWYMI WERSJAMI BOHATERÓW NA REWERSACH
- 4 DODATKOWE KARTY SEPARATORÓW
- 16 KOLOROWYCH NAKŁADEK NA PODSTAWKI
282
Wsparć02.2021
Data dostawyStorage Box to wielkie pudło o wymiarach 42x30x20cm, które zawiera w sobie 4 wypraski przeznaczone do wygodnego przechowywania komponentów z gry podstawowej oraz dodatków. Dodatkowo przyspiesza i ułatwia zapisywanie stanu gry pomiędzy rozgrywkami.
233
Wsparć02.2021
Data dostawyAlbum z ilustracjami z gry oraz niepublikowanymi grafikami i szkicami. Wzbogacony o krótkie opisy najważniejszych miejsc ze świata Łowców oraz bohaterów. Ta nagroda nie łączy się z samą rozgrywką, jest przeznaczona dla osób, które chciałyby obejrzeć wszystkie najlepsze ilustracje w dużym formacie lub lepiej poznać wykreowany świat. Album posiada 64 strony formatu A4 w twardej oprawie.
27
Wsparć02.2021
Data dostawyDodatkowy zestaw pięciu grawerowanych kości.
Jeżeli nie lubicie dzielić się kośćmi z przyjaciółmi, to jest idealny zestaw dla Was. Już nigdy nikt nie zabierze Waszych szczęśliwych kości!
68
Wsparć02.2021
Data dostawyDodatkowy zestaw pięciu grawerowanych kości obrony.
Jeżeli nie lubicie dzielić się kośćmi z przyjaciółmi, to jest idealny zestaw dla Was. Już nigdy nikt nie zabierze Waszych szczęśliwych kości!
63
Wsparć02.2021
Data dostawyLimitowana figurka łowczyni - dostępna tylko na Zagramwto i Kickstarterze!
Jest to promocja powiązana z nadchodzącą grą Rycerze Pustkowi 2 edycja (postać pochodzi ze świata RP), ale wykorzystywać ją do gry będziemy w Łowcach. Więcej szczegółów dotyczących Rycerzy Pustkowi znajdziesz na stronie internetowej Galakta Games.
97
Wsparć02.2021
Data dostawyChciałbyś wzbogacić swoją kolekcję o dodatkowy zestaw 55 figurek (identycznych z tymi znajdującymi się w grze)? A może nie jesteś graczem, ale marzysz o posiadaniu modeli z gry? To jest właśnie zestaw dla Ciebie, żadnego papieru i tektury, tylko plastik!
3
Wsparć02.2021
Data dostawyZestaw 5 niezwykłych rzeźbionych kości - prawdziwa gratka dla fanów postapo oraz kolekcjonerów.
26
Wsparć02.2021
Data dostawyZestaw obejmuje 1250 koszulek na karty.
850 koszulek 120x70mm + 400 koszulek 88x58mm.
Grubość 60 mikronów.
48
Wsparć02.2021
Data dostawyZestaw obejmuje 800 koszulek na karty.
400 koszulek 120x70mm + 400 koszulek 88x58mm.
Grubość 60 mikronów.
4
Wsparć02.2021
Data dostawyZestaw obejmuje 100 koszulek na karty 120x70mm.
Grubość 60 mikronów.
52
Wsparć02.2021
Data dostawy
Komentarze wspierających
W tym miejscu możesz skontaktować się z twórcami projektu i innymi wspierającymi.
Komentarze pozostawiać mogą jedynie osoby wspierające projekt Łowcy A. D. 2114 - dodruk i dodatki.
Czy szykuje się jakaś nową kampania? Bo człowiek czeka i czeka :P
W tali występują dwie karty wszczepów oczodołowych. W drużynie jest czterech graczy. Czy to znaczy że tylko dwie osoby te implanty mogą mieć czy uznajemy ze pozostali gracze też po wyprodukowaniu je posiadają ale bez kart?
Tak, tylko 2 bohaterów może mieć taki wszczep. Ogólnie wszystkie elementy wszczepów oraz wyposażenia są limitowane (w końcu to postapo :))
Niby postapo ale skoro mam materiały i fabrykę w bazie to co stoi na przeszkodzie. Bardziej tłumaczę sobie to balansem gry ;)
Tak, balans jest tu prawdziwą przyczyną ;) Ale zawsze trzeba jakoś lepiej wytłumaczyć :)
Mateusz, jeszcze jedno pytanie: żołnierz lvl5 karta pozwalają przesunąć wroga o jedno pole. Czy jeżeli żołnierz jest w zwarciu i użyje tej karty aby odsunąć wroga od siebie, to czy wróg dostanie obrażenia za okazyjny atak?
Tak, jest to traktowane jak Ruch wroga, więc otrzymuje karny atak
Pytanie: Z instrukcji: " Niezależnie od obliczonego wcześniej trafienia, każdy wynik 1 zawsze oznacza sukces podczas każdego rodzaju ataku. Natomiast każdy wynik 6 oznacza zawsze porażkę." 1.Czyli jeżeli mam modyfikatory, które dają mi trafienie nawet na "6" to i tak jest to liczone jako porażka ? Ale niezależnie od wyrzuconych "oczek" i tak można jedynkę na kostce obronić przy wyrzuceniu tarczy ? 2. Pocisk przebijający: co oznacza wróg:1 i ikona tarczy - że w tym ataku wróg broni się tylko jedną kostką ? (niezależnie od podanej obrony na karcie)
Hej, odpisuję tutaj oraz na forum gry-planszowe: <br> 1. Nawet, jeżeli broń zgodnie z obliczonym trafieniem i posiadanymi modyfikatorami trafiała by automatycznie, każda "6" oznacza porażkę. Rzut kościami obrony, dający tarczę, zawsze jest skuteczny, niezależnie od stopnia/skutecznosci trafienia. <br> 2. Pocisk przebijający: jest tam napisane "-1 [ikona tarczy]". Wróg zmniejsza liczbę kości obrony o 1. Bohater otrzymuje +1 kość ataku.
Hej czy jest lub będzie możliwość dokupienia jeszcze storage boxa ?
Hej, napisz proszę na maila officinamonstrorum@gmail.com - jeżeli napisałeś i jeszcze nie odpisałem, to zrobię to dziś/jutro, właśnie próbuję ogarnąć urlopowe zaległości.
Hej - przez najbliższe 2 tygodnie jestem na urlopie, także mogę nie odpisywać tutaj ani na maila, wiec się nie martwcie :)
Mam pytanie odnośnie nieprzytomności w czasie misji. Jeśli wróg ponownie atakuje nieprzytomną postać, to należy przesunąć znacznik dni za każde zadane obrażenie? W instrukcji opisana jest jedynie procedura postępowania między misjami.
Wróg nie atakuje nigdy nieprzytomnej postaci podczas misji, po tym, jak ktoś stanie się nieprzytomny, nie może być celem ataku.
Dziękuję za odpowiedź.
Jeszcze dwa pytanka się pojawiły. Czy detonator zdalny służy do uruchamiania wszystkich rodzajów pułapek- zdalnych i zbliżeniowych? Bo na kafelkach pułapek pojawiają się oba symbole ale opis tych symboli w instrukcji przy pułapkach jest zawsze taki sam- że są zbliżeniowe ( więc po co dwa rodzaje symboli?) Czy bohatera, który stracił przytomność podczas misji można ocucić bezpośrednio apteczką lub kartą akcji medyka dzięki której leczymy 2 rany innego bohatera, czy najpierw musimy wykonać akcję interakcji w celu ocucenia i dopiero po tym można uleczyć?
Detonator zdalny może uruchamiać dowolne rodzaje pułapek na odległość, w momencie wybranym przez bohatera. Normalnie wszystkie pułapki albo działają po wejściu wroga na ich pole, lub po wejściu wroga w ich konkretny ustalony zasięg.
Bohatera można ocucić też normalnym leczeniem.
A tak swoją drogą... Widząc mechanikę zabawy w Łowcach dochodzę do wniosku, że jest możliwe połączenie gry taktycznej, fabularnej i w pewnym sensie ekonomicznej.... Właśnie tak powinna wyglądać gra planszowa zrobiona na podstawie gry komputerowej "Ufo: enemy unknown" czy "x com". Może Mateuszu podejmiesz wyzwanie? ;) Niekoniecznie musi być na licencjii ale coś bardzo podobnego dałoby się zrobić? :)
- Karta wzmocnienia zagrywana jest niezależnie od 2 akcji jakie można zagrać. Tak samo reakcja nie wlicza się do limitu. Jeśli chodzi o kostki, to w ogólne nie istnieją kosteki 3 ścienne - bo nie ma bryły geometryczne i takiej. Zawsze zuca się k6 i dzieli na dwa.
Kto wie, może kiedyś, ale na razie pracuję nam innym projektem :)
Dziękuję za odpowiedzi. #Iltian. Mylisz się. Symbole kości nie zawsze muszą oznaczać ilość scianek. Są kości K3. Są normalnie sześcienne tylko mają oznaczenia 1-3,a nie od 1,6.
*1-6
Ciągle nasuwają się nowe pytania;) Widziałem film na którym Mateusz używa żetonów morale po rzucie kośćmi i zmienia w ten sposób wynik. Rozumiem, że ta zasada się zmieniła i tak jak jest to napisane w instrukcji trzeba się określić przed rzutem, czy używamy morale czy nie? 2 pytanie: Mimo, że już trochę grałem, to ciągle nie jestem pewny czy dobrze to rozumiem : Wzmocnienia z kart akcji są traktowane jako karta akcji jeśli chodzi o limit kart akcji (2) do użycia w turze, czy można te 2 karty dodatkowo wzmocnić? 3 pytanie : Karta miejsca z oznaczeniem rozbudowanego miejsca( gwiazdka) wchodzi do gry włącznie z innymi kartami od razu, czy dokładamy ją później w ramach jakiegoś wydarzenia fabularnego/nagrody? Dziękuję za pomoc i pozdrawiam. :)
A tak wogóle ciągle myślałem że kość K3, która jest wymagana do niektórych zadań, to niebieska kość obrony ( skoro czerwone są K6) ale chyba nie bo w jednym z zadań w walce na pięści wyszłoby na to, że pierwszy przeciwnik nie ma żadnych szans z naszym żołnierzem i automatycznie można uznać że przegrywa.Dlaczego nie ma tej kości w zestawie? Rozumiem, że muszę sobie dokupić taką kość, ewentualnie grać K6 i dzielić wszystko?
Już wyjaśniam: 1. Zgadza się, według zasad, które ostatecznie znalazły się w grze, trzeba podjąć decyzję przed rzutem.
2. Wzmocnienia są dodatkowe, nie liczone do limitu 2 akcji. Czyli w sumie podczas 1 tury możesz zagrać 2 karty akcji oraz dodatkowo 2 karty wzmocnienia.
3. Wszystkie karty lokacji z symbolem gwiazdki, mogą wejsc do gry jedynie na skutek wydarzenia fabularnego.
I ostatnia kwestia, kości. Jeżeli musisz użyć "K3", bierzesz zwykłą "K6" i wynik dzielisz przez 2. Niebieska kość to jest "K2", ma 3 ścianki z sukcesem i 3 ścianki puste. Dzięki i powodzenia na szlaku :)
Witam, zakończyłem na weekendzie pierwszy scenariusz (podstawowy) w łowców. Podczas gry pojawiło się kilka pytań: - czy postać stojąca w dymie może strzelać do przeciwników/ czy można strzelać do postaci stojącej w dymie. W instrukcji wskazane jest, że dym blokuj pole widzenia, również na polu z dymem. Przyjeliśmy więc, że zarówno postać stojąca w dymie nie może atakować dystansowo, jak i że postaci strojącej w dymie nie można atakować dystansowo. Czy słusznie? - czy pole widzenia zasłaniają inni bohaterowie, inne potwory - w instrukcji wskazano jedynie, że pole widzenia blokuje Zasłona (oraz dym). Przyjeliśmy więc, że można strzelać przez pole na którym stoją inne postacie. Czy słusznie? - misja Q16 - w przypadku zwycięstwa w tej misji oraz braku wskazania kodu, księga misji odsyła do karty fabuły 63, a ta do misji Q17. W przypadku zwycięstwa również w tej misji (Q17) i ponownego braku wskazania kodu, główny wątek fabuły się kończy, bez żadnej możliwości powrotu do tego miejsca w przyszłości. Dopiero po jakim czasie zorientowaliśmy się że wiemy jakie jest kod. Ale nie dało się tam w żaden sposób wrócić. Czy tak ma być? Czy coś źle zrobiliśmy? - czy kartę akcji zawierającą akcję "interakcję" można łączyć z inną kartą zawierającą akcję "interakcję", tworząc w ten sposób jedną akcję składającą się z kilku akcji? - jak winien zachować się przeciwnik strojący w dymie, przed którym bezpośrednio stoi bohater, a który w swoich akcjach zmierza wyłącznie do ataku dystansowego (nie walczy wręcz) - np. AKA-2L Spider. Bo zgodnie z jego akcjami: jeżeli znajduje się 1 pole od bohatera atakuje dystansowo + ruch o 1 od bohatera. Tymczasem stojąc w dymie nie może atakować dystansowo, więc tylko rusza się o jedno pole od bohatera. Ponadto w kolejnej akcji znajduje się 2 pola od bohatera i zgodnie z listą swoich akcji winien wykonać 1 ruch do celu (bo dalej nie widzi bohatera stającego za dymem i nie może atakować dystansowo). Co powoduje że potwór rusza się w kółko (do tyłu i do przodu) i nie atakuje. Dziękuję za pomoc :)
(1) Dym - słusznie. Stojąc w dymie nic nie widzisz. (2) Bohaterowie/wrogowie nie blokują pola widzenia. (3) Tutaj potrzebna pomoc autora - @Mateusz? (4) Łączenie kart interakcji - nie do końca rozumiem. Akcję na karcie można wzmacniać jedynie Wzmocnieniem, czyli łączymy zawsze Akcja + Wzmocnienie. Pomijając to nie ma przeszkód, żeby w 1 turze zagrać 2 akcje z Interakcją. (5) Spider i dym - Hmmm, tutaj wydaje mi się, że przeciwnik nie powinien zachowywać się tak głupio i powinien odskakiwać w taki sposób, żeby zyskać widoczność bohatera. Zwróć uwagę, że odskok od bohatera/wroga może zostać wykonany na skos, co później ułatwia wykonanie kolejnego kroku bez wchodzenia w dym. W instrukcji przewijało się sformułowanie, że w takich sytuacjach wrogowie powinni zachowywać się w sposób najbardziej możliwie inteligentny.
Dzięki Major za odpowiedzi (prawidłowe :)), co do pytania o misję Q17, to powinien tam być ten sam tekst po zwycięstwie, który znajduje się na końcu misji Q57, dzięki czemu nie dojdzie do zapętlenia.
Co do łączenia kart, to można używać jedynie jednej karty Akcji, do której można dodać wzmocnienie. Jeżeli wzmocnienie pozwala na wykonanie ekstra Akcji, wtedy wszystkie te Akcje wykonywane są jedna po drugiej.
Ciekawy temat z tym ruchem potwora. Niikt nie zadał do tej pory takiego pytania :) Myślę, że prawidłowym ruchem wroga będzie ruch po przekątnej, czyli zbliżenie się o 1 pole do bohaterów, zgodnie z zasadami, ale tak, aby dym nie blokował pola widzenia.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Czyli opis zwycięstwa w misji Q17 powinien odsyłać do kart fabuły nr 63? (ta karta jest przewidziana za zwycięstwo w misji Q57 i brak wskazania kodu). Tymczasem karta fabuły 63 odsyła do musi Q17. Tym samym stale wykonujemy tą sama misje, aż nie zorientujemy się co do kodu?
Tak jest - dopóki nie wpiszecie porpawnego kodu, przeciwnicy będa cały czas podsyłać wsparcie i bronić wejścia.