Gra strategiczno - pamięciowa
Przemierzaj kosmos w fantastycznych rakietach, by poznać i zbadać tajemnicze planety. Rywalizuj z innymi odkrywcami, zdobywaj gwiezdny pył, zbierał kryształy myśli, psuj szyki przeciwnikom lub ratuj się z zasadzki. Wygraj dzięki swej pamięci i sprytowi!
Odyseja to arcydzieło w każdym aspekcie. Przepiękne ilustracje i niesamowita jakość wykonania
każdego z elementów, to cechy charakterystyczne gry.
17 Planet
Surrealistyczne, tajemnicze lub bajecznie zabawne - te Planety będą celem Waszych badań. Są wyjątkowo szczegółowe. Każda Planeta opowiada inną historię, a poszczególne elementy zaprojektowano tak, by przyjemnie łączyć je w skojarzenia pomocne przy zapamiętywaniu i odnajdywaniu ich widoków.
Karty średnicy 110 mm, 350 g/m²
17 Widoków planet
Na rewersach żetonów umieściliśmy fragmenty grafik widocznych na Planetach. Dobierając widok staraliśmy się, żeby najtrafniej wskazywał macierzystą Planetę, a jednocześnie nie był zbyt oczywisty.
Żetony średnicy 50 mm, grubość kartonu 1,5 mm
4 Rakiety
Materiały z jakich zostały zbudowane rakiety przyprawiają o zawrót głowy inżynierów z największych agencji kosmicznych, którzy niezbyt przychylnie wypowiadają się o naszych konstruktorach. My wiemy, że to z zazdrości.
Rakieta do samodzielnego złożenia, max długość 80 mm, grubość kartonu 1,5 mm.
Znacznik Kwarantanny
Bardzo ważny element mechaniki gry, którego sprytne przemieszczanie może czasem zdecydować o wygranej. Blokuje możliwość pobrania próbki przez innych graczy.
6 Paskudnych chwytów
Żetony akcji specjalnych - ich zlekceważenie gwarantuje klęskę misji. Są tak paskudne, że umożliwiają m.in. zamianę Planet miejscami lub nawet uszkodzenie pulpitu sterowniczego przeciwnikowi.
4 Pulpity Sterownicze
Dzięki nim możecie łatwo zlokalizować swoją rakietę oraz składować na niej zdobyty Gwiezdny Pył.
Karty 50 mm x 80 mm, 350 g/m²
4 Żetony Gwiezdnego Pyłu
Odpowiednia ilość Gwiezdnego Pyłu pozwala uruchomić Paskudne Chwyty. Gromadzisz go, paradoksalnie, przez pomyłkę, jeśli odkryjesz niewłaściwy widok.
25 Żetonów Próbek
Materiał badawczy - skrystalizowane myśli mieszkańców Planet. W podstawowym wariancie gry o wygranej decyduje pierwszeństwo skompletowania po jednym krysztale w każdym kolorze.
KLAPSA
Kompletnie Losowy Akcelerator Prędkości Super Absurdalnych. Niezbędna do przeprowadzenia wyścigów międzyplanetarnych.
Jedyna forma Klapsa jaką tolerujemy, pod postacią drewnianej kostki 16mm firmy Gorema.
Domowy Symulator Lotu Kosmicznego (Instrukcja)
Instruktaż szkolenia dla Kadetów PASA - Polskiej Akademii Sztuk Astronautycznych - przechodząc ten instruktaż stajecie się pełnoprawnymi badaczami kosmosu.
De facto - proponujemy Wam instrukcję w wersji nieco fabularnej.
Niebanalne opakowanie
Mieści w środku więcej niż widać na zewnątrz.
Nasze galaktyki, co niebywałe, upchnęliśmy w kartonową tubę, o średnicy 120 mm. Wysokość będzie uzależniona od tego ile celów odblokujecie w kampanii.
2-5
Liczba graczy5+
Wiek graczy15-45 minut
Czas rozgrywkiOdyseja to gra o podróży przez bajeczne, niezbadane galaktyki autorstwa Adama Kałuży oraz Przemka Dmytruszyńskiego z przepięknymi ilustracjami Alicji Kocurek.
W samej rozgrywce gracze pełnią rolę odkrywców przemierzających kosmiczną przestrzeń w celu poznania i zbadania nowych, tajemniczych planet. Oprócz Misji Badawczej do dyspozycji mamy jeszcze dwie całkiem odmienne formy eksploracji kosmosu. Pierwsza to Wyścig Międzyplanetarny - tu główną rolę odgrywać będą refleks, spostrzegawczość i koncentracja. Druga to Podstawy Nawigacji - bazuje na układaniu historii, skojarzeń i ich prawidłowym zapamiętywaniu z elementem szacowania ryzyka.
Zasady Odysei nie są skomplikowane i można je łatwo przyswoić, jednak rozgrywka cały czas jest bardzo angażująca i wymaga koncentracji. Co ciekawe, gracze bez względu na wiek mogą rywalizować ze sobą i mają równe szanse na wygraną. Jest to możliwe dzięki mechanice gry, która daje możliwość nadrobienia braków strategicznych dobrą pamięcią, a graczom ze słabszą pamięcią umożliwia bardziej strategiczne podejście do rozgrywki.
Malownicze, barwne i pełne szczegółów grafiki ułatwiają, a nawet niejako wymuszają świadome stosowanie metod pamięciowych. Gra rozwija myślenie narracyjne wraz z umiejętnością budowania i artykułowania opowieści, jednocześnie angażując do planowania, przewidywania konsekwencji swoich działań, a także do analizowania zmieniającej się sytuacji na planszy. Niewielka doza negatywnej interakcji nie zniechęca, ale mobilizuje do rozwoju i szukania lepszych rozwiązań taktycznych.
Założeniem autorów było zilustrowanie gry w taki sposób, by na planszach (kartach planet) grafiki były kompozycjami posiadającymi mnogość szczegółów, by opowiadały jakąś historię, nie ograniczając równocześnie możliwości swobodnej interpretacji ich zawartości. Planety miały być możliwie różnorodne. Pojedyncze grafiki musiały być niezależnymi tworami, a jednocześnie miały posiadać pewne punkty wspólne tak, aby pasowały do całości i jako całość tworzyły spójny świat. Nie było to łatwe zadanie. Grafiki powstawały przez wiele miesięcy, wymagały wielu godzin pracy i szlifowania szczegółów. Ich ostateczny efekt śmiało możemy nazwać dziełem sztuki.
Z kim zasiąść do Odysei? Odyseja nikogo nie wyklucza. Jak mówi Asia z OnTable: "To dużo zabawy w jednym pudełku. Mamy trzy różne warianty i każdy możemy sobie poziomować pod względem trudności, dostosowując do graczy(...)"
Łatwiejsze warianty Odysei proponujemy dzieciom już od 5 roku życia. Warianty bardziej rozbudowane, z dodatkowymi akcjami (Paskudnymi Chwytami), przy większej ilości planet - polecamy graczom starszym powyżej 10 roku. W każdym z wariantów gracze młodsi mogą grać z graczami starszymi i wszyscy niezależnie od wieku mają równe szanse na zwycięstwo.
*Za udostępnienie zdjęć dziękujemy Ani z GryfGra.pl
Głównym celem misji Odyseja jest zebranie 5 różnych żetonów próbek. Dokonywać tego możemy poruszając się po różnych układach planet. Układy te, zwane Galaktykami, dostosowane są do wieku i możliwości graczy.
Na początek ta bardziej wymagająca, czyli Galaktyka Quad-Ruple:
Macie do dyspozycji 17 planet. Aby polecieć swoją rakietą na sąsiednią planetę, należy najpierw odkryć jej widok. Musicie w pierwszej kolejności patrzeć na ruchy graczy i zapamiętywać, jakie widoki były odkrywane. Oprócz zapamiętania trasy stworzonej z widoków planet, musicie jeszcze uważać na przeciwników i ich paskudne chwyty. Sami również będziecie je stosować, ale tylko jeżeli będziecie mieć wystarczającą ilość gwiezdnego pyłu by je kupić. Musicie też pamiętać o przestrzeganiu kwarantanny, żeby nie zniszczyć żadnej z planet.
Mniej wymagająca opcja rozgrywa się w Galaktyce Tri-Trap. Po 9 planetach łatwiej jest poruszać się najmłodszym graczom. Nadal zbieracie żetony próbek i pilnujecie kwarantanny, ale nie ma paskudnych chwytów i opieracie się wyłącznie na technikach pamięciowych. Niby łatwo, lecz pozorna bułka z masłem potrafi czasem stanąć ością w gardle - większość znanych nam sześciolatków rozkłada tu starszyznę na łopatki.
W tym wariancie układacie tor z planet. Kiedy aktywny gracz rzuci kostką, wszyscy gracze błyskawicznie sprawdzają, na którą planetę przesunęłaby się rakieta rzucającego (stosownie do liczby oczek), następnie szukają widoku tej planety. Gracz, który wskaże właściwy widok jako pierwszy, przesuwa swoją rakietę o tyle planet, ile oczek wypadło na kostce. Teraz kostkę przejmuje kolejny gracz. Ta wersja Odysei jest niezwykle dynamiczna. W Wyścigu liczy się spostrzegawczość, refleks i tempo - dobrze zostawić trochę miejsca do podskakiwania i przepychania łokciami!
Od tego powinni zacząć najmłodsi oraz ci, którzy chcą poprawić swoje wyniki w zapamiętywaniu - nauka budowania skojarzeń i łączenia ich w historie pomoże im później powalczyć w pozostałych wariantach Odysei. Ta opcja gry polega na odkrywaniu kolejnych planet ze wspólnego stosu i tworzeniu historii tak, by każda odsłaniana planeta nawiązywała do poprzedniej. Każdy kolejny gracz odkrywając kartę, wplata ją w opowieść i odkłada na stos kart odkrytych. Wszyscy gracze starają się zapamiętać opowiedziane historie, żeby w drugiej części rozgrywki bezbłędnie odtworzyć kolejność kart. Tu też zdobywamy i tracimy kryształy, a wygrywa zdobywca największej ich ilości.
Wspierając projekt gry na zagramw.to masz gwarancję, że cena oferowana w pierwszej dobie trwania kampanii będzie najniższą oferowaną kiedykolwiek przez wydawcę.
Sugerowana cena detaliczna gry Odyseja to 95,00 zł. Wspierając projekt możesz zaoszczędzić nawet 30,00 zł
Wydawca gwarantuje, że gra trafi do Ciebie o 30 dni szybciej, niż do sklepów i hurtowni. Najszybsza dostawa jest podziękowaniem za Twój czas oczekiwania.
W projekcie zaplanowanych jest 5 unikatowych elementów, które w polskiej edycji gry, można zdobyć tylko w czasie trwania kampanii. Ekskluzywna zawartość jest podziękowaniem za to, że zechcesz wesprzeć wydanie gry Odyseja.
Kampania bierze udział Programie Ochrony Wspierających. Oznacza to, że wydawca raportuje dla zagramw.to przebieg procesu rozwoju i produkcji gry. Na podstawie raportów wypłacane są kolejne transze środków finansowych na pokrycie wydatków związanych z produkcją gry.
Wydawca zobowiązuje się również do umieszczania aktualności co najmniej, co dwa tygodnie po zakończeniu zbiórki, aż do wysyłki gry do wspierających.
Dzięki temu maksymalizujemy szansę na szybkie i sprawne dostarczenie gry do Ciebie.
Celem podstawowym każdej kampani na zagramw.to, jest zebranie funduszy na wydanie gry.
Jednak, to nie wszystko! Jeśli nasza społeczność osiągnie poniższe cele,
gra będzie dużo ciekawsza.
Dostępność poniższych nagród się zakończyła.
Egzemplarz gry Odyseja
+ wszystkie cele osiągnięte w czasie kampanii
122
Wsparć05.2019
Data dostawyEkskluzywny zestaw zawierający grę podstawową
+ Matę 30cmx40cm
+ Tubę do przechowywania maty
+ Ręcznie wykonany znacznik Kwarantanny z indywidualnym nr przydzielanym losowo
+ Kryształki próbek i gwiezdnego pyłu
+ Ręcznie wykonaną Rakietę brelok.
Edycja Delux będzie posiadać specjalne wyróżnienie graficzne.
82
Wsparć05.2019
Data dostawyW skład zestawu wchodzą:
Gra podstawowa
+ wszystkie cele osiągnięte w czasie kampanii
+ rozszerzenie umożliwiające wprowadzenie dodatkowego gracza.
Zawartość rozszerzenia:
Odlotowy pojazd UFO
+ karta jego pulpitu sterowniczego
+ żeton pyłu
+ 5 żetonów próbek.
Tak atrakcyjna oferta dostępna będzie tylko do 6 Listopada do godziny 23:59. Od 7 listopada nagroda nie będzie zawierać rozszerzenia z pojazdem UFO.
531
Wsparć05.2019
Data dostawy06.11.2018 23:59
Dostępna doDrewniany ręcznie wykonany i pomalowany potwór. Wykonany ze szczególną starannością przez naszą ulubioną pracownię buju.com.pl
Potwór ma około 8cm szerokości
Nieodzowny dodatek dla miłośników pięknych ręcznie wykonanych rzeczy i trybu solo.
116
Wsparć05.2019
Data dostawyKsiążeczka 21cm x 21cm zawierająca 17 dużych grafik planet do samodzielnego pokolorowania. Każdy cel którego osiągnięcie odblokuje nową planetę, będzie też zwiększał zawartość tej kolorowanki.
260
Wsparć05.2019
Data dostawyRozszerzenie umożliwiające wprowadzenie dodatkowego gracza.
Zawartość rozszerzenia:
Odlotowy pojazd UFO
+ karta jego pulpitu sterowniczego
+ żeton pyłu
+ 5 żetonów próbek.
102
Wsparć05.2019
Data dostawyKażdy kto wsparł wcześniej grę podstawową może rozszerzyć ją o zestaw elementów zawarty w nagrodzie Delux. W skład zestawu wchodzą:
Mata 30cmx40cm wraz z tubą do transportu i przechowywania.
+ Ręcznie wykonany, znacznik Kwarantanny z indywidualnym nr przydzielanym losowo
+ Zestaw kryształków zastępujący żetony próbek i gwiezdnego pyłu
+ Ręcznie wykonana Rakieta brelok
Edycja Delux będzie posiadać specjalne wyróżnienie graficzne.
Nie zwiera gry podstawowej oraz zestawu UFO.
112
Wsparć05.2019
Data dostawyEkskluzywny zestaw zawierający grę podstawową
+ Matę 30cmx40cm
+ Tubę do przechowywania maty
+ Ręcznie wykonany i numerowany znacznik Kwarantanny
+ Kryształki próbek i gwiezdnego pyłu
+ Ręcznie wykonaną Rakietę brelok.
Edycja Delux będzie posiadać specjalne wyróżnienie graficzne.
Zawiera zestaw UFO - dostępny przez pierwsze dwa dni kampanii.
53
Wsparć05.2019
Data dostawy06.11.2018 23:59
Dostępna doRęcznie wykonany i pomalowany znacznik Kwarantanny.
Z wysokiej jakości drewna bukowego. Przyjemny w dotyku, wyglądający jak ciasteczko.
Przygotowany w zaprzyjaźnionej z nami pracowni buju.com.pl
Każdy egzemplarz będzie posiadać indywidualny numer, przydzielany losowo, który nie będzie powtórzony na żadnym znaczniku Kwarantanny w przyszłości.
Dzięki temu jest pierwszą naprawdę indywidualną i nie powtarzalną nagrodą, niemożliwą do uzyskania z innego źródła.
Wszystkie materiały wykorzystane w produkcji posiadają odpowiednie atesty.
75
Wsparć05.2019
Data dostawyZestaw przepięknych, dużych kryształków (20-25 mm).
W skład zestawu wchodzą:
25 kolorowych kryształków próbek
+ 4 bezbarwne kryształki znaczników pyłu.
+ do każdego zestawu zostanie dołączonych po 6 kryształków dla każdego z dokupionych (lub odblokowanych) pojazdów.
188
Wsparć05.2019
Data dostawySpecjalnie zaprojektowana mata pod widoki o wymiarach 30 cm x 40 cm.
Porządkuje pole gry, znacznie zwiększa komfort korzystania z widoków, a dodatkowo posiada miejsce na paskudne chwyty.
Dołączamy tubę do transportu i przechowywania.
12
Wsparć05.2019
Data dostawyDrewniana rakieta, ręcznie wycięta i pomalowana.
Wykonana przez zaprzyjaźnioną z nami pracownię buju.com.pl
Wszystkie materiały użyte do jej produkcji posiadają odpowiednie atesty.
11
Wsparć05.2019
Data dostawyPrzepięknie zilustrowana, przez autorkę grafik do naszej gry Alicję Kocurek oraz napisana przez nie mniej utalentowaną Annę Dmytruszyńską opowieść o nietypowej księżniczce i wytwornym smoku.
To ta książka zapoczątkowała naszą Odyseję.
Na życzenie autografy obu pań.
50
Wsparć05.2019
Data dostawy0/50
Dostępnych nagródNiezwykłe zajęcia edukacyjne dla dzieci - warsztaty projektowania gier planszowych (wielkość grupy do 15 osób). Lupo Art posiada duże doświadczenie warsztatowe, szczegółowy przebieg zajęć dostosowujemy do oczekiwań zleceniodawcy, wśród zadowolonych klientów mamy m.in. poradnie psychologiczne, biblioteki, warszawski Teatr „Baj”, bielskie BWA, Zamek Cieszyn i wrocławski Festiwal Krasnoludków..
Data, miejsce i koszt dojazdu ustalane indywidualnie.
Termin realizacji do końca 2019r.
Pierwszeństwo w rezerwacji terminów zgodne z kolejnością wsparcia.
0
Wsparć12.2019
Data dostawy12/12
Dostępnych nagródDwie drukowane kopie odręcznych grafik Alicji Kocurek oraz dwie kolorowe grafiki umieszczone w grze.
Rozmiar 50 cm x 50 cm
gramatura 200 g/m²
Do zestawu dołączamy tubę do transportu i przechowywania.
Zestaw wysyłany bez ramek widocznych na zdjęciach.
Większe zdjęcia umieściliśmy w aktualności https://zagramw.to/odyseja/aktualnosc/199
7
Wsparć05.2019
Data dostawyKopia odręcznego rysunku Alicji Kocurek - pierwowzór planety strachów.
Profesjonalnie wydrukowana na papierze o gramaturze 200 g/m²
Ramka pokazana na wizualizacji nie wchodzi w skład nagrody.
Dodajemy tubę do transportu i przechowywania.
4
Wsparć05.2019
Data dostawyKopia odręcznego rysunku Alicji Kocurek - planeta zabawek.
Profesjonalnie wydrukowana na papierze o gramaturze 200 g/m²
Ramka pokazana na wizualizacji nie wchodzi w skład nagrody.
Dodajemy tubę do transportu i przechowywania.
1
Wsparć05.2019
Data dostawyDuża kolorowa i szczegółowa grafika planety morskiej wykonanej przez Alicję Kocurek
Profesjonalnie wydrukowana na papierze o gramaturze 200 g/m²
Ramka pokazana na wizualizacji nie wchodzi w skład nagrody.
Dodajemy tubę do transportu i przechowywania.
8
Wsparć05.2019
Data dostawyDuża kolorowa i szczegółowa grafika planety kociej wykonanej przez Alicję Kocurek
Profesjonalnie wydrukowana na papierze o gramaturze 200 g/m²
Ramka pokazana na wizualizacji nie wchodzi w skład nagrody.
Dodajemy tubę do transportu i przechowywania.
9
Wsparć05.2019
Data dostawy
Komentarze wspierających
W tym miejscu możesz skontaktować się z twórcami projektu i innymi wspierającymi.
Komentarze pozostawiać mogą jedynie osoby wspierające projekt Odyseja.
Czy PDFy zostały już wysłane na maila?
Wiemy że z tymi mailami coś nie bardzo nam wyszło, dlatego wkrótce opublikujemy aktualizację z linkami do pdf i dzwonków. gj
Przesyłka dotarła - Wszystko wygląda pięknie, Do tuby się na styk wszystko mieści łącznie z kryształkami i drewnianym znacznikiem oraz potworem ;)
Wszystko jest ok jedna uwaga pudełko w kształcie tuby fajnie wygląda ale jest kompletnie niepraktyczne
Też widzę, że brzegi pudełka się szybko wyrabiają od zamykania...
Tuby testowaliśmy długo, były zamykane i otwierane niezliczoną ilość razy. Faktycznie lekko się wyrabiają ale raczej nic im złego się nie stanie. Jeżeli jednak pudełko ulegnie poważniejszemu uszkodzeniu, to prosimy o kontakt office@lupoartgames.com gj
Czy gra cała wraz z celami miesiąc się w pudełku?
Wszystko powinno zmieścić się w pudełku. Rakiety muszą być jednak rozmontowane. gj
wszystko się mieści :)
w kampanii widze ze powinno byc 27 planet + przemo, mam w sumie 29 tylko 2 z duchami i czaszkami roznia sie w zasadzie jedynie kształtem i kolorem czaszki. to rozumiem ze jedna z nich jest poprostu bonusowa tak?
W czasie kampanii odblokowanych zostało łącznie 27 planet (w tym dwie ekskluzywne które nie będą w pudełku sklepowym - planeta strachów i Przemo). Dodatkowo dołożyliśmy do przesyłek dwie planety jako bonus, jedną tą nieufundowaną, a drugą zupełnie nową - leśną, nie są ekskluzywne ale także nie będzie ich w podstawowej zawartości pudełka sklepowego. gj
nie wiem jak inni, ja dostalem 11 kartonowych zetonow gwiezdnego pylu, w instrukcji mowa o 5 a z UFO rozumiem ze gra jest na 6 osob wiec powinno byc ich 6, mam racje?
Tak, masz rację. Skoro jednak było miejsce to wrzuciliśmy więcej. A podobno od przybytku głowa nie boli ;) gj
Wszystko dotarło i wygląda pięknie. Wieczorem rakiety ścigały się po całym pokoju :) Mam tylko pytanie dotyczące żetonu z robaczkiem. Po co on?
podłączam się pod pytanie o robaczka
Każda planeta ma rewers z robaczkiem, wystarczy go potraktować jak dodatkową planetę i wtedy żeton widoku z robaczkiem ma sens ;) gj
Easter egg xD
@Lupo Art na jaki adres napisać ws rozbieżności zamówienia i dostawy?
office@lupoartgames.com
A czy ktoś wie, co z zestawem kadeta? Cel odblokowany ale skąd wziąć te pdfy?
Wyślemy mailowo jak tylko uporamy się z przesyłkami. gj
Gra dotarła, to na + Brak kolorowanki :( -
office@lupoartgames.com