Rywalizacyjna z użyciem kart oraz figurek
Szabla i Krew to ekscytujące połączenie gry karcianej i gry planszowej. Wydarzenia przestawione w grze, nawiązują do XVII wieku w południowo-wschodnich rubieżach Rzeczypospolitej Obojga Narodów. W “Szabli i Krwi” każdy gracz dowodzi bandą trzech postaci, walczących do ostatniej kropli krwi na różnorakich planszach, oddających klimat tamtej epoki.
1-4
Liczba graczy14+
Wiek graczy30-45 min
Czas rozgrywkiPonury XVII wiek. Czas pełen wojen, chciwości i chwały! Wszystko to razem, zaserwowane w postaci gry planszowej, zawierającej karty oraz figurki. Zostań atamanem dowodzącym bandą Kozaków Zaporoskich lub poprowadź drużynę sprytnych Panów Braci w walce na szable, samopały, kułaki, ciskane kufle i ławy! W specjalnych scenariuszach oraz dodatkach pokonaj bestie rodem ze słowiańskich mitów i zmierz się z potęgą czarnej magii!
W Roku Pańskim 1665 południowo-wschodnie rubieże Rzeczypospolitej Obojga Narodów stały w płomieniach. Zgliszcza miast i wiosek, były teraz niczym strupy na tej niegdyś pięknej ziemi. Gryzący dym, smród mizerii i wojny unosiły się w powietrzu, niesione daleko, wraz z zimnym wiatrem. Starzy ludzie mawiali, że upiory powróciły do swoich pradawnych sadyb, a watahy złowieszczych wilków, zaczęły grasować po gościńcach. Mawiano, że wiedźmy ponownie szykują swoje Sabaty, a czarty roją się pośród bagien i w dziuplach prastarych drzew, by ponownie wieść śmiertelników na zgubę. Bandy Tatarów, Kozaków i zwykłych bandytów napadały na podróżników, bez litości grabiąc i mordując. Tylko ten kto miał szablę przy boku, samopał w dłoni i modlitwy na ustach, mógł przetrwać w tym strasznym miejscu. Jedynie naprawdę zdesperowani lub rządni wrażeń, zapuszczali się w te odludne i dzikie tereny Rzeczypospolitej. Jedni szukali sławy, inni sprawiedliwości, jeszcze inni odkupienia lub też zapomnienia. Był to czas bezprawia, walki, honoru i mrożącej krew w żyłach przygody. Czas Szabli i Krwi.
Szabla i Krew to ekscytujące połączenie gry karcianej i gry planszowej. Wydarzenia przestawione w grze, nawiązują do XVII wieku w południowo-wschodnich rubieżach Rzeczypospolitej Obojga Narodów. W “Szabli i Krwi” każdy gracz dowodzi bandą trzech postaci, walczących do ostatniej kropli krwi na różnorakich planszach, oddających klimat tamtej epoki.
Gracze dowodzą swoimi bohaterami na planszy poprzez zagrywanie kart z talii. Każda frakcja posiada unikatową talię kart, zdolności bohaterów, własny styl gry, mocne i słabe strony, których odpowiednie użycie w trakcie rozgrywki, pozwala pokonać przeciwnika. Walka w grze, rozgrywana jest poprzez zastosowanie całkowicie unikatowego systemu szermierki kostkowej, w której to, gracze w sekrecie przed sobą, dobierają odpowiednią postawę walki, tak by przechytrzyć przeciwnika i zdobyć przewagę.
Zagrywaj odpowiednie karty, ustawiaj swoich bohaterów odpowiednio na planszy, użyj słabości swojego oponenta przeciwko niemu samemu, wybierz lepszą postawę w walce i zwyciężaj SZABLĄ I KRWIĄ!
Krew i Szabla jest grą planszową, przeznaczoną dla od 2 do 4 graczy. Rozgrywa się ona w XVII w. na wschodnich kresach Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Każdy z graczy prowadzi do boju bandę, składającą się z 3 postaci, które toczą ze sobą śmiertelną potyczkę. Gra jest rozgrywana na planszach o wymiarach 8x8 kwadratów. Gracze kontrolują swoje postacie na planszy poprzez strategiczne zagrywanie kart rozkazów, oraz walczą ze sobą przy użyciu unikalnych kości fechtunku. Każda potyczka jest rozgrywana w oparciu o unikalny scenariusz, który posiada swoje własne cele i specjalne zasady, które odróżniają go od innych.
Każdy z graczy wybiera frakcje – bierze jej karty rozkazów, karty postaci oraz figurki. Gracze decydują gdzie odbędzie się starcie (wybierają plansze na której będą grać) biorą odpowiednią talię kart do niej. Wybierają scenariusz który będę grać. Następnie ustawiają jak na rysunku powyżej karty postaci, talie rozkazów, talie lokacji oraz żetony, aby wszystkie komponenty były łatwo dostępne dla każdego z graczy. Grę rozpoczyna gracz z dłuższym wąsem, lub w inny losowy sposób jeśli nikt takowe nie posiada.
Gra w wersji podstawowej posiada 6 różnych scenariuszy. Gracze obejmują dowodzenie nad bandą składającej się z 3 postaci i toczą pojedynek poprzez zagrywanie kart kosztem punktów rozkazów, ruch taktyczny na planszy gry, oraz walkę przy użyciu specjalnych kości fechtunku. Każda postać ma swoje unikatowe cechy takie jak poziom szermierki w danej postawie walki, specjalną zdolność, ilość punktów specjalnych oraz punktów życia. Karty pozwalają wykonywać akcje, zakłócenia lub postawy. Dzięki odpowiedniej strategii ich zagrywania połączonej z odpowiednim ruchem na planszy, zapewniamy sobie przewagę nad przemiennikiem, tocząc ekscytujące pojedynki w których nie tylko używamy szabel, ale też ław, kufli, pięści i samopałów!
Walka w grze oparta jest o sprytną mechanikę wyboru kości postawy. Owe kostki mają nad sobą przewagi na podobnej zasadzie co kamień-papier-nożyce. Jednym z elementów wygranej w pojedynku jest umiejętność przechytrzenia swojego adwersarza i wybranie lepszej kości postawy, co umożliwia nam uzyskanie znacznie lepszego wyniku rzutu kośćmi. Dzięki temu, każdej potyczce towarzyszą spore emocje, kiedy próbujemy manipulować decyzjami przeciwnika, blefować i starać się ustawić sytuację tak, aby to nasza kostka była dominującą!
Zwycięstwo w grze następuje po osiągnięciu celów scenariusza lub kiedy pokona się przeciwnika.
Kampania bierze udział Programie Ochrony Wspierających. Oznacza to, że wydawca raportuje dla zagramw.to przebieg procesu rozwoju i produkcji gry. Na podstawie raportów wypłacane są kolejne transze środków finansowych na pokrycie wydatków związanych z produkcją gry.
Wydawca zobowiązuje się również do umieszczania aktualności co najmniej, co dwa tygodnie po zakończeniu zbiórki, aż do wysyłki gry do wspierających.
Dzięki temu maksymalizujemy szansę na szybkie i sprawne dostarczenie gry do Ciebie.
Celem podstawowym każdej kampani na zagramw.to, jest zebranie funduszy na wydanie gry.
Jednak, to nie wszystko! Jeśli nasza społeczność osiągnie poniższe cele,
gra będzie dużo ciekawsza.
Dostępność poniższych nagród się zakończyła.
1. Egzemplarz gry Szabla i Krew
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii dotyczące zawartości gry
245
Wsparć11.2021
Data dostawyDodatkowe metalowe znaczniki punktów rozkazów. Dzięki temu każda akcja podjęta w grze będzie miała swoją wagę!
Zawartość:
- 12 metalowych znaczników rozkazów
58
Wsparć11.2021
Data dostawyDodatkowe metalowe znaczniki punktów specjalnych w formie kopii autentycznych dukatów z XVII wieku. Dzięki temu każda wydany punkt specjalny będzie sporo kosztował!
Zawartość:
- 15 metalowych monet punktów specjalnych
72
Wsparć11.2021
Data dostawyZestaw 60 koszulek ochronnych na karty do gry "Szabla i Krew".
70
Wsparć11.2021
Data dostawyWyjątkowo dobrej jakości koszulka z jedną z trzech przepięknymi grafikami z naszej gry (do wyboru).
19
Wsparć11.2021
Data dostawyZ najciemniejszych zakamarków Rzeczypospolitej przybywają oni! Kroczą za nimi mroczne moce czartów i guślarskich zaklęć. Gdy zajdzie potrzeba, potrafią wezwać na pole bitwy Upiora. W zestawie znajdziesz: 1. 3 metalowe figurki 2. 3 planszetki z opisami postaci 3. 51 kart frakcji 4. żeton Upiora
148
Wsparć11.2021
Data dostawyTe trzy kobiety są zarówno piękne jak i zabójcze. Dzięki swojemu sprytowi i umiejętnością szermierki, nie jednemu zawalidrodze skróciły wąs, albo i głowę. Ich duchem opiekuńczym i pomocnikiem jest wilk zwany Duchem.
W zestawie znajdziesz:
1. 3 metalowe figurki
2. 3 planszetki z opisami postaci
3. 51 kart frakcji
4. żeton Wilka
150
Wsparć11.2021
Data dostawyDwie dodatkowe bandy Muszkieterów i Braci Wiary w jednym pakiecie w specjalnej cenie dzięki której przy zakupie 4 dodatkowych band, cena wszystkich wynosi tylko 160zł.
Muszkieterowie - Trzech amigos, Bastien, Gaspard i Fabien, którzy razem stanowią niepowstrzymaną siłę. Dzięki swemu braterstwu stają się zabójczym trio, walcząc ramię w ramię, uzupełniając się i wspomagając. Przybyli z daleka na rubieża i nie mają zamiaru powrócić do domu bez pełnej sakwy u boku i przygód do opowiadania przy dźwiękach lutni.
Bracia Wiary - ksiądz, rycerz i nawrócony rębajło, czy może być lepiej? Przybyli oni w te niebezpieczne rejony by nieść pomoc sierotom i wdowom. A że na rubieżach Rzeczypospolitej tychże nie brakuje, mają ręce pełne roboty, gdyż najpierw trzeba się pozbyć tych którzy tworzą te kłopoty. Ich siła jest wiara która pomaga im przezwyciężać moce ciemności!
W pakiecie znajdziesz:
1. 6 metalowych figurek
2. 104 karty frakcji
3. 6 planszetek
188
Wsparć11.2021
Data dostawyMetalowa figurka wilka do Bandy Wilczyc
96
Wsparć11.2021
Data dostawyMetalowa figurka Upiora do Bandy Charakterników.
88
Wsparć11.2021
Data dostawy
Komentarze wspierających
W tym miejscu możesz skontaktować się z twórcami projektu i innymi wspierającymi.
Komentarze pozostawiać mogą jedynie osoby wspierające projekt Szabla i Krew.
Niestety zamiast figurek Braci Wiary dostałem drugi zestaw figurek Wilczyc, co mogę zrobić?
Proszę napisać mail na szablaikrew@gmail.com
Waszmościowie, popełniłem draft grupy fanowskiej na FB. Zapraszam do dołączania i aktywności. https://www.facebook.com/groups/644623343775440
Czy akcja standardowa kosztuje punkt rozkazu? Na str. 37 jest napisane: "Akcja standardowa - wydaj 1 żeton rozkazu, aktywuj postać, która jeszcze nie była aktywowana w tej turze." Natomiast na str. 12 w podpunkcie wyjaśniającym pojęcia "Akcji standardowej" nie jest nic wspomniane o wydawaniu punktów rozkazu tak samo jak w podpunkcie słów kluczowych "jako akcja standardowa: na str. 20. To jak to jest?
Ja wydaję, jak na str. 37.
@Filozof, czekam na szczegóły projektu z magnesami neodymowymi. Jak chcesz je mocować? Jakiś spaw, czy klej? Walają mi się takie okrągle 20mm i chętnie bym z pomyslu skorzystał.
Ja używam magnesów fi 5 mm i grubości 1 mm. Nie wiem czy takie 20 mm nie będą zbyt mocne?Jak zobaczyłem te podstawki, to od razu przyszły mi do głowy okrągłe magnesy wklejane w wywiercony otwór w metalowych podstawkach. Z uwagi na niewielką grubość tych podstawek, to pewnie otwór na przelot. Pozostaje pytanie jak zamaskować to od widocznej, górnej powierzchni. To pytanie ma też drugi aspekt - czy wykańczać czymś od góry podstawki. W sensie nadania temu jakiejś struktury. Może jakaś cienka warstwa past strukturalnych (dostępnych na rynku lub samoróbka wikol z piaskiem). Na razie tylko to mi przyszło do głowy.
No u mnie wygląada to tak, że wydrukowąłem podstawki okragłe 25mm z wgłębieniem na podstawkę. Podstawkę można wkleić we wgłębienie. Całość przemalować, albo tylko podstawkę.
@Mareckii rozumiem ,że posiadasz drukarkę 3d ? Czy byłbyś w stanie pokazać wizualnie jak wyszły takie podstawki ?
@Podbipięta poszukaj mnie na FB (Marek Marecki, avatar podobny co tutaj, w każdym razie Assassin's Creed ;)
Napisałem :)
@Mareckii, na FB to avatar z AC, czy V for Vendetta? Też chciałem podbić z prośbą o projekt 3d podstawek
AC z fotką Valhalli w profilu
Wbijaj na grupę Waćpan, bo Cię znaleźć nie mogę. https://www.facebook.com/groups/644623343775440
A może by ktoś założył grupę społecznościową na FB dla posiadaczy gry? By można dzielić się pomysłami udoskonalającymi czy ewentualnie zadawać pytania dotyczące zasad. Malujący figurki mogli by się pochwalić efektami, ewentualnie wskazówki zapodać czy kwestia podstawek. Już jeden pomysł na podstawki mam. Taka pomoc współgraczy ;) A na FB łatwiej by nam się kontaktowało niż tutaj. Pozostawiam pod rozwagę ;)
Jestem za grupą !
Ja zamówiłem dwa egzemplarze, a otrzymałem tylko jeden. Czy planujecie jakiś drugi rzut z brakującymi grami?
prosze o mail na szablaikrew@gmail.com
Kłaniam się, Odebrałem grę wraz z dodatkami. Jedna z figurek już w podstawowych barwach. Pytanie do osób, które być może walczyły już z odcinaniem z tych metalowych podstawek: jak poszło? Też chętnie przebazowałbym je na okrągłe, plastikowe fi 25 mm. Przy figurkach z paskiem (a'la dawny warhammer), rozcinałem belkę spod nóg zostawiając dwa fragmenty pod każdą ze stóp, a następnie wierciłem otwory w podstawowej podstawce i figurka ładnie i solidnie się trzymała. Tutaj brakuje mi pomysłu. Co do reszty projektu, to trochę dziwią mnie negatywne komentarze. Zgadzam się, że można byłoby to dać do przeczytania i niewielkim kosztem wyłapać te wstydliwe i liczne usterki językowo-stylistyczno-redakcyjne, ale z tym można jakoś żyć. Przecież instrukcji potem nie czyta się już szczegółowo, a jedynie pobieżnie i w ukierunkowany sposób. Figurki ładne - lubię metalowe, a te są dość solidne. Nie przeglądnąłem jeszcze wszystkich w poszukiwaniu niedolewek. Podstawki nieszczęśliwe, ale może jakiś majsterkowicz podsunie jakiś patent. Bądźmy realistami - Ci Panowie tę grę zrobili hobbystycznie (tak wynika z publikowanych informacji). Bez jakiegoś większego doświadczenia w opracowywaniu i produkcji gry. Chyba nikt z nas nie oczekiwał gry nieskazitelnej i wydanej na poziomie cmon lub awaken realms? To raczej produkcja rzemieślnicza i tutaj wartością dodaną jest to, że mamy produkt, który jest w pewnym sensie unikalny. Nie idealny, ale ta unikalność i tematyka mają wyrównywać inne niedociągnięcia. Ja jestem tak po ludzku wdzięczny za dowiezienie projektu do końca - na pewno nie było łatwo, biorąc pod uwagę zawieruchy na przestrzeni ostatnich lat. Pewnie nie raz Twórców kusiło, żeby coś zrobić jeszcze bardziej na skróty lub "na odwal się" czy wręcz porzucić jakiś aspekt rozgrywki/gry. Przecież Twórcom nie musiało jakoś bardzo zależeć nawet na recenzjach - nie planują produkcji i zarobku na kolejnych egzemplarzach gry. Finalny projekt traktuję jako pewnego rodzaju kompromis na linii oczekiwania-rzeczywistość w wydaniu amatorskiego studia (nie mówię o produkcji figurek, ale o tworzeniu gier). A dla osób, które używają sformułowań "skok na kasę" to proponuję, aby podjęli wyzwanie dowiezienia takiego projektu w budżecie 80 tys. Nie mam doświadczenia w tej branży, ale proste szacunki sugerują, że to co zostało po odjęciu kosztów związanych z produkcją to stanowi raczej niewielką cześć zebranej kwoty (tzw. zysk). Po uwzględnieniu czasu poświęconego nad opracowaniem, dopracowywaniem, kosztami stałymi i zarządzeniem takim projektem wydaje mi się być zupełnie nieopłacalne z biznesowego punktu widzenia - przynajmniej ja nigdy w życiu nie pchałbym się w taki biznes - chyba, że z hobbystycznych pobudek.
Dokładnie. Panowie jeszcze wspominali, że nie chcą na tym zarobić, tylko wydac grę. Też chcą sobie pograć :)
Nikt lepiej nie opisał tego co myślimy. Zrobiliśmy ten projekt z pasji, od fanów dla fanów,Dziękujemy!
Co do podstawek - planuję wykorzystanie magnesów neodymowych. Co do instrukcji - miałem dużo wątpliwości w odniesieniu do zasad, ale porównanie z instrukcją w wersji pdf pomogło. Polecam też dwa filmiki z Wookiem, Przemkiem i twórcami gry ( reguły oraz przykładowa rozgrywka) - obejrzałem kilka razy i udało się wyłapać odpowiedzi na wszystkie pytania. Jestem już po pierwszych rozgrywkach i... Panowi Autorzy - gra dziala rewelacyjnie! Daje dużo takiej zwyczajnej frajdy i radości.Cieszę się że ją wsparłem! Gdybyście, Panowie Autorzy, planowali odlewać kiedyś jeszcze te metalowe monety i znaczniki z gry - dajcie znać...
Pozwolę się nie zgodzić. W kwestii błędów językowych nie chodzi nawet o insrtukcję (którą jak zauważyłeś czyta się rzadko), ale o karty. We frakcji szlacheckiej braci chyba 1/4 kart ma błędy językowe, a karty w przeciwieństwie do instrukcji czyta się przy każdej rozgrywce. Co więcej, panowie z Kazraka mieli już w zasadzie gotową grę w 2018 roku, bo wtedy, jeśli się nie mylę, startowali z kampanią na Kickstarterze. Przykro mi, ale ponad 4 lata to bardzo dużo czasu żeby poprawić błędy. Ja widzę to tak, że po prostu nie chciało się nikomu tego sprawdzić. I co to za ekskluzywny produkt, gdzie co chwila natykasz się na literówki. Przykro mi, ale właśnie te błędy świadczą o braku szacunku do kupującego. Dodatkowo kwestia grafik. Są ładne, to fakt. Jednak jest ich bardzo mało, co w efekcie powoduje, że na różnych kartach pojawiają się te same kadry jednego rysunku lub ich lustrzane odbicie. I znowu, ekskluzywny produkt gry z taką liczbą kart kojarzy mi się raczej z całą gamą różnych grafik, a nie jak np. w przypadku bandy charakterników - w zasadzie cała talia to różne kadry jednej (!!!) grafiki. Co więcej, w zasadzie w każdej grze, taka sama grafika jest przypisana do jednej karty i jej kopii (bo ludzie są wzrokowcami i szereguje to rozgrywkę - widzisz jakiś rysunek - wiesz jakie działanie ma ta karta) a tu nie, widzisz ten sam rysunek, ale zastosowanie jest zupełnie inne. Co do figurek, to mi się akurat podobają. Problem mam z podstawkami. Rzeczywiście są za małe i lekko trącone figurki się przewracają. Z całym szacunkiem, ale ekskluzywny produkt zakładałby raczej wysoką jakość każdego elementu, a nie tego, że na końcu kupujący musi pilnikiem ścierać wystające elementy figurki, żeby nie porysować planszy. Także co do tego "poświęconego czasu" na dopracowanie, to biorąc pod uwagę fakt, że polski prototyp był gotowy jesienią 2020, a sama gra była gotowa przynajmniej 2 lata wcześniej, to przykro mi ale mam wrażenie że panowie z Kazraka się nie przyłożyli. Co do kwestii podejścia do pieniędzy, to się akurat z Tobą zgadzam. Zdaję sobie sprawę, że projekt raczej nie przyniósł horrendalnych zysków. Jak już to skok na kasę był raczej w tym wydaniu Kickstarterowym sprzed paru lat (patrząc po cenach za jaką wystawiono grę). Na koniec co do gratulacji, to ja mam mieszane uczucia, bo mam wrażenie że gratulacje to należą się w dużej mierze tym ludziom którzy wsparli projekt, który ostatecznie ma bardzo sporo niedoróbek. Z całym szacunkiem, ale tak przygotowana gra mogłaby mieć kłopot by się normalnie sprzedać. Na koniec chcę tylko powiedzieć, że nie chcę tu nikogo obrażać, nikomu wbijać szpil. Jeśli panowie z Kazraka będą pracować nad następną grą, mam po prostu szczerą nadzieję że wyniosą z tego projektu cenną naukę na przyszłość. Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
W odpowiedzi do kolegi powyżej, pozwolę sobie uzupełnić swój przydługi wywód o podkreślenie, że mówiłem, że gra jest "unikatowa". Wcale nie twierdzę, że jest to gra "ekskluzywna" w rozumieniu "luksusowa" lub "klasy wyższej (premium)". Ona jest po prostu unikatowa - czytaj nieliczna, niszowa a jednocześnie wyjątkowa klimatem, w którym została osadzona. Żeby było jasne - jestem świadomy wielu drobnych błędów, których Twórcy się nie ustrzegli się. Mnie też mierzi jak widzę literówkę na karcie. Co więcej, tych błędów lub braków są na pewno świadomi sami Twórcy. Jednak z takich lub innych powodów błędy lub oszczędności zostały zawarte w końcowym produkcie - ale nie traktujmy tego jak produkt komercyjny sensu stricte, bo będziemy mieć wybujałe oczekiwania, zabijające radość, z którą zapewne każdy tę grę wspierał. Ja tę dziecięcą radość próbuję znaleźć urealniając oczekiwania, podchodząc do tego z pewnym dystansem i nie oczekując gry na miarę mercedesa.
Odebrałem swoje wieczorem, przeglądnąłem całość i tak na szybko: - jakość modeli bardzo dobra, mam dużo metalowych modeli w swojej kolekcji i te wydają się bardzo ładne. Od razu mam plan dać je na małe plastikowe okrągłe podstawki, więc nawet na rękę mi że nie mam dużo metalu do odcinania od spodu - żetony faktycznie mogłyby być grubsze - karty bardzo ładnie wykonane - na literówki można przymknąć oko. Coś więcej napiszę jak uda mi się zagrać, zapowiada się obiecująco :)
Dziękujemy za tak wyborną recenzję (szybką) :)
Czy tylko ja mam w swoim egzemplarzu 2 takie same karty w talii kozaków(identyczny rysunek i działanie), ale o innej nazwie- "Obłęd" i "Gore"?
Dzień dobry, w talii kozaków znajdują się dwie dość podobne karty ale o zupełnie innym działaniu. W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o priv
Czy jest jeszcze jakakolwiek, choćby najmniejsza, szansa zakupu dodatków z bandami? Dzisiaj odebrałem przesyłkę z podstawką o się nakręciłem:)
Niestety wydrukowaliśmy liczbę dodatków pod wymiar zamóweń