Witajcie!
Udało nam się złapać chwilę snu - zregenerowani, choć wciąż zszokowani i pełni emocji, wracamy z kolejną porcją informacji dla Was, opisami nowych Celach i odpowiedziami na pytania najczęściej zadawane przez Was w komentarzach.
Nie jesteśmy w stanie odpowiadać na wszystkie komentarze z osobna, ale staramy się czytać wszystkie. Wasze pomysły i zaangażowanie są niesamowite, ogromnie dziękujemy za Wasz wkład w ten projekt!
W międzyczasie udało nam się przekroczyć barierę 2 milionów złotych. Brak nam słów. Dziękujemy.
Najpierw opiszemy Wam nowe odblokowane Cele, a poniżej znajdziecie odpowiedzi na zebrane, zadawane przez Was najczęściej, pytania.
Zestaw Wiedźmińskich Kości
Bardzo często pisaliście, że chcielibyście zobaczyć zestaw unikatowych kości. Musimy przyznać, że przygotowanie się do odpowiedzi na to pytanie było niemałą przygodą. ;)
Przed wrzuceniem tej Aktualności, skontaktowaliśmy się z jednym z naszych rzeźbiarzy, z prośbą o przygotowanie projektu unikalnych wiedźmińskich kości, opartych o dobrze znane kości z gry wideo Wiedźmin 2. Pracował nad projektem w nocy (bardzo dziękujemy, Tomku!), a my o 5 rano finalizowaliśmy rozmowy z fabryką w Chinach. Potrzebowaliśmy poznać wyceny, by zorientować się, czy dodanie zestawu kości jako odblokowany Cel jest możliwe.
Teraz możemy z przyjemnością potwierdzić, że udało się! Cieszymy się, że udało nam się tak szybko zdobyć odpowiedź na Wasze pytania.
Wszyscy, którzy zamówili grę (w wersji Standard lub Deluxe) otrzymają zamiast zwykłych kości, te specjalne kości, które widzicie na powyższej grafice!
Bomby w dodatku Na Tropie Potworów
A teraz iście bombowa informacja! ;)
Rozbudowujemy dodatek Na Tropie Potworów o kolejny moduł, który będziecie mogli wprowadzić do rozgrywki. Jednocześnie przypominamy, że dodatek Na Tropie Potworów trafi za darmo do wszystkich, którzy Wsparli projekt - w wersji Standard lub Deluxe.
Zaopatrzenie się w bomby to kolejny sposób wiedźminów na dobre przygotowanie się do nadchodzącej walki. Zdobycie Bomb jest bardziej wymagające niż Eliksirów, ale efekty ich użycia potrafią być naprawdę spektakularne!
Każda bomba ma unikalny efekt, dlatego chcemy w ramach kampanii zaprezentować Wam opisy działania każdej z nich. Na początek pierwsze trzy z nich!
Smoczy Sen
Smoki śnią o trawiącym wszystko, potężnym ogniu. Nazwa tej bomby mówi sama za siebie.
Smoczy Sen uwalnia chmurę łatwopalnego gazu, który po zapaleniu powoduje potężną eksplozję. Użycie tej Bomby jest możliwe tylko w turze Walki, w której gracz zagrał w Serii kartę ze znakiem Igni. Dzięki temu zada przeciwnikowi dwa dodatkowe Obrażenia!
Drugim sposobem użycia, jest wykorzystanie Smoczego Snu razem z Gwiazdą Tańczącą - odrzucenie obu Bomb pozwala na zadanie 4 Obrażeń!
Gwiazda Tańcząca
Gdy wiedźmin po nią sięga, to znak, że czas na subtelności się skończył.
Gwiazda Tańcząca wybucha płomieniami ,zadając obrażenia i zyskując dla wiedźmina trochę czasu na przygotowanie kolejnego ataku. Ponadto jest bardzo skuteczna przeciwko istotom atakującym grupą.
Użycie Gwiazdy Tańczącej pozwala graczowi na zadanie 1 Obrażenia i dobranie 1 karty. Jeśli jednak zostaje użyta w walce przeciwko grupie Potworów - czyli takimi, w których nazwie pojawia się słowo “Gniazdo” - ten efekt podwaja się.
Księżycowy Pył
Biedacy mówią, że to marnotrawienie srebra. Wiedźmini - że mało jest dla niego lepszych zastosowań.
Księżycowy pył tworzy mgłę zawierającą opiłki srebra, które odsłaniają pozycję przeciwnika w walce.
Zastosowanie Księżycowego Pyłu w walce z Potworem pozwala na zmianę typu ataku przed rozpatrzeniem odkrytej karty ataku potwora. Użyty w walce przeciw innemu wiedźminowi, zmusza go do odrzucenia 1 losowej karty z ręki.
Nowy Potwór - Ekimma
Ci, którzy mają ekimmę za przerośniętego nietoperza, zwykle nie wychodzą cało ze starcia z nią. Ci, którzy rzucają się na nią z czosnkiem i krzyżem, także nie kończą najlepiej. Ekimmę cechuje nie tylko niezwykła brutalność, ale także ponadprzeciętna szybkość, która czyni ją naprawdę groźnym przeciwnikiem.
Ekimma to zupełnie nowy Potwór, z jakim przyjdzie się zmierzyć wiedźminom.
Ekimma - karta oraz znacznik Potwora - znajdzie się za darmo w każdym egzemplarzu gry. W wersji Deluxe dołączona zostanie również figurka.
PYTANIA I ODPOWIEDZI:
Czy pojawią się płatne dodatki, takie jak mata, monety, koszulki na karty?
Tak, pojawią się. Jeszcze nad nimi pracujemy - zbieramy Wasze pomysły, robimy wyceny. Zależy nam, żeby dać Wam to, na czym najbardziej Wam zależy.
Pamiętajcie, że nie minęła jeszcze pierwsza doba kampanii - do końca wciąż są jeszcze ponad dwa tygodnie. Postaramy się pokazać Wam pierwsze płatne dodatki już niedługo!
Czy muszę dodawać Eredina na Wierzchowcu do zamówienia w pierwsze 24 godziny?
Nie, nie ma takiej konieczności. Pisaliśmy o tym wcześniej, ale warto to powtórzyć, ponieważ pytania te pytania powracają.
Jeśli zamówicie i opłacicie grę dziś do 15:00, Eredin na Wierzchowcu trafi do Was jako gratis. Nie musicie dodawać go do koszyka, a tym bardziej za niego płacić.
Eredin na Wierzchowcu nie będzie widoczny w Waszym koszyku, ale nie martwcie się - otrzymacie go na pewno.
Czy można rozbudować wersję Standard do Deluxe?
Tak. Dziś powinna pojawić się umożliwiająca to Nagroda.
Czy pojawi się możliwość gry w Gwinta?
Gwint nie pojawi się w grze Wiedźmin: Stary Świat. Jest on dużą, kolekcjonerską grą karcianą, co czyni dobre, grywalne zaimplementowanie go do naszej gry planszowej właściwie niemożliwym.
Występujący w Wiedźminie: Stary Świat kościany poker to prosta i szybka minigra, którą zdołaliśmy umieścić w mechanice gry, czyniąc z tego grywalny, niewielki element przygody!
Czy pojawią się grywalne postaci kobiece?
Najpotężniejsze postaci kobiece w świecie Wiedźmina to czarodziejki. Chcemy, aby postaci czarodziejek i czarodziejów pojawiły się w postaci płatnego dodatku!
Wspominaliśmy o tym dodatku wcześniej, teraz chcemy oficjalnie to potwierdzić. W grze pojawią nie tylko nowe grywalne bohaterki i bohaterowie, ale także dużo dodatkowych komponentów.
Więcej szczegółów będziemy w stanie zdradzić Wam w niedalekiej przyszłości. Już teraz możemy pokazać nad czym pracujemy:
U wiedźmina ze Szkoły Mantikory brakuje kart Trofeów, czy nie będzie ich miał?
Karty Trofeów pojawią się razem z pozostałymi komponentami tego Wiedźmina. Ich brak to nasza drobna pomyłka, którą postaramy się jak najszybciej naprawić, aktualizując grafikę. Dziękujemy za Waszą czujność!
Mamy nadzieję, że udało nam się odpowiedzieć na większość z najbardziej interesujących Was kwestii. Oczywiście, jeśli wciąż macie pytania, chętnie Was wysłuchamy i postaramy się na wszystkie odpowiedzieć!
Tak rozbudowana gra tyle dodatków tyle kasy ale jednej baby nie mogą dołożyć już w pakiecie, szkoda...
Odnośnie gry w Gwinta, to mam do was dobrą wiadomość CDP RED dorzucał do "Serca z kamienia" oraz "Krew i wino" talię kart z Gwinta, które był w Wiedźminie 3. Wystarczy kupić sobie dodruk na Aledrogo i zamiast kości możecie sobie grać w Gwinta :D Chociaż fajnie by było mieć taką podstawową talie i ją rozwijać przy wizycie w mieście, np z trzech kart możesz sobie dobrać jedną. A później w jednym z miast odbywał by się turniej :) Ale w sumie partia wtedy trwała by z 4h. A tutaj wpadłem na pomysł turnieju w kościanego pokera. W jednym z miast wtedy można by zdobyć 3-4 szt złota albo trofeum =)
Nie wiem jak reszta , ale wydaje mi sie ze naprawde fajnym SG było by lekkie przemodelowanie mapy aby zmiescila sie szkoła mantikory juz jako nadrukowany element, ALBO jakaś kombinacja z drugą alternatywna stroną planszy. Ciebie prosimy, Wysłychaj nas Go On Board :)
+1
Będzie Jenefer oby była !!!!
Faktycznie, czarodziejki już były/żyły.
W kwestii Eredina na Wierzchowcu. Wczoraj potwierdziłem wsparcie, dzisiaj w godz. dopołudniowych opłaciłem przelewem tradycyjnym. Obawiam się, że się nie zmieszczę w czasie. Czy to znaczy, że jeżeli u Was nie zostanie zaksięgowana wpłata do godz. 15, to go nie otrzymam w gratisie?
Super że pojawiły się unikalne kości ale przez ich przesadną estetykę i symetrię (odnoszę się do grafik na ściankach) wydają się mało unikalne. Może jakiś niesymetryczny odręczny design - "wydłubany nożem przy ognisku na szlaku"? Popsujcie to chociaż trochę bo są zbyt współczesne (jak logo) i mi osobiście zabija klimat :P
Faktycznie mogłyby wygladać na bardziej używane :]
+
To są kości żywcem wyjęte z gry z Wiedźmina 2. Osobiście uważam, że są mega klimatyczne.
niby z wiedzmaka, ale ich czyteność... bleh. Niezły bezie oczopląs jak bedzie trzeba ułożyć strita ;)
Czy monster trial i wiedźmińskie kości będzie jako osobny płatny dodatek lub dodany do wersji deluxe w zakupie komercyjnym ?
W wersji sklepowej dodatek Monster Trail będzie do zakupu osobno, kostki prawdopodobnie będą takie same jak u nas. Wersja deluxe nie trafi do sprzedaży sklepowej.
Świetne posunięcie z tymi kośćmi. Mi bardzo się podobają a jeszcze bardziej że to streatch goal anie nie add-on. Osobiście nie lubię add-onnów bo ciągłe dopłacanie do czegoś jest nie fajne. Wolę zapłacić na wjeździe więcej ale nie dowiadywać się co chwilę że za coś tam muszę dopłacić.
Super :)
Figurka czarodzijejki jest malo sexowna, nie bitewna, nie grozna, serio??? z wielka ksiega??? Sam pomysl fajny ale to jeszcze nie to. Podpiauje sie pod petycja postacia wiedzminki.
Serio? Sexowna? W grze planszowej? XD
Bardziej waleczną niż zamysloną czy Gerald dzis wpadnie.
Teraz przydała by się jakaś Wiedźminka do obu wersji.
niee, Ciri była pierwszą (i jedyną) Wiedźminką
Jacek: nic w Sadze o wyjątkowości Ciri w kwestii bycia wiedźminką nie ma, sam zaś Sapkowski stwierdził na Polconie, że kwestii istnienia bądź nieistnienia wiedźminek jeszcze nie rozstrzygnął. Za to pojawiają się one w “The Witcher: Monster Slayer”, kolejnym produkcie spod egidy Cedepu osadzonym zresztą w podobnych czasach co planszówka.
Wiedźminki przydałyby się w ilości po jednej dla każdej szkoły. Nie tylko faceci grają w planszówki.
Jeszcze co do czarodziejek -- może by było po równo z liczbą szkół wiedźmińskich, dodać jeszcze druidów i druidki? Wtedy mielibyśmy sześć szkół wiedźmińskich, trzy szkoły magiczne i trzy kręgi druidzkie.
No i jeden z Kręgów druidzkich znajduje się na Skellige, byłby pretekst by dodać wyspy ;)
Już lepiej Wiedźminkę, taką dobrze "zbudowaną" do obu wersji.
Adam: też bym wolał, ale skoro już idą w czarodziejki, to znaczy że chyba wiedźminek nie chcą ;/
+1
Kostki trochę za bardzo przypominają Harrego Pottera :P...
Kostki są super, podobne były w Wiedźminie 2. Podziwiam was, że robicie wszystko tak spójnie z grami. Jeszcze tylko petardy zamiast bomb :D
Nie używaj :D
Co powiecie na pomysł, żeby gracze nie mieli informacji o potworach w okolicy? Tzn., żeby żeton potworów miał jedną stronę ogólną "potwór", a drugą szczegółową np. "leszy". I żeby tylko gracz, który: - znajdzie trop - zdecyduje się walczyć (na ślepo) dowiadywał się, co to jest za potwór. Gdyby taką informację dało się ukryć przed innymi graczami (spadek interakcji, niestety), dawałoby to dodatkowy element blefu ("wierzcie mi, to utopiec"). Jak sądzicie, czy kwestię umiejętności/ataków potwora da się w podobny sposób ukryć (nie znasz, dopóki nie znajdziesz tropów)?
W sumie ciekawa koncepcja ale po co wtedy byłyby figurki :D
Czy dobrze zrozumiałam, że dodatek z czarodziejkami nie będzie w ramach SG tylko dodatkowo płatnej nagrody?
Na to wygląda
Tak, dodatek z czarodziejkami to add-on, czyli zawartość do dokupienia, a nie do odblokowania.
Luźna propozycja - można wzbogacić dodatek Monsters trail o wrażliwość potworów na wiedźmińskie znaki czy petardy, np. użycie Smoczego snu zada 1 obrażenie więcej przeciw Nekkerom.
Przecież jest już coś podobnego: "Użycie Gwiazdy Tańczącej pozwala graczowi na zadanie 1 Obrażenia i dobranie 1 karty. Jeśli jednak zostaje użyta w walce przeciwko grupie Potworów - czyli takimi, w których nazwie pojawia się słowo “Gniazdo” - ten efekt podwaja się". Ale faktycznie można by tę mechanikę przenieść na karty potworów jako tropy/wrażliwości..
Pytanie: Zamówiłem wersję Standardową. Czy jeżeli cena wersji Deluxe ulegnie zmianie, to kupując nagrodę przekształcającą wersję Standardową w Deluxe, dopłacę różnicę w cenie w wysokości starej, czy nowej ceny wersji Deluxe? Do kiedy mogę dokonać przekształcenia w wersję Deluxe? Pozdrawiam.
Cena jest stała przez całą kampanię.
Bardzo fajnie było by zobaczyć więcej kart akcji w SG ponieważ, jest to gra oparta na deck-buildingu a mamy ich 90 co jest nadal dużą liczbą ale po po kilku rozgrywkach przemielimy je wszystkie znając już najlepsze połączenie co może się przełożyć na mechaniczny wybór kart oraz powtarzalność.
+1
+1
+1
no ja bym już zastopował te karty zdarzeń jako kolejne SG na rzecz tych akcji :D bez kitu jest teraz okolo 300 kart zdarzeń? będzie tego!! nie do przegrania przez rok-dwa...
@Hiob jako SG są karty przygody a nie zdarzeń. Łącznie do tej pory kart zdarzeń będzie około 100
+1
Kilka pomyslow na luzno: 1. Standy zamiast znacznikow 2. Wiecej pkt koniecznych do wygrania aby mozna bylo kartami wydarzen nadrobic młuckę / zbalansowac sposoby na zwyciestwo 3. W dodatku kooperacyjnym wprowadzic koniecznie ukryte cele aby wyeliminowac Alfa wodzirejow. Na jednej karcie napisanych nawet ze 3 ... roznie punktowanych ale dajacych jednoczesnie tez moze pkt innym wiedzminom ( bez ich wiedzy az do konca gry ) 4. Wprowadzic poprzez apke duże questy ktore pozwolilyby na zdobycie specjalnych pkt. cos na zadadzie kampani ale realizowanej w trakcie normalnej gry pozwalajacej na wygranie jako wypelnienie celu specjalnego. Fajne by bylo aby przed grą tylko 1 wiedzmin mógł podjac takie zadanie ale mogl je przekazac innemu o ile tego by sobie zyczyly obydwie strony / za kase / tylko za ukonczenie danego etapu / przylaczenie sie / trofeum. Etc? 5. Morale w zaleznosci od wydarzen i pozniej tego konsekwencje
Jakby teraz dorzucili do podstawki standiesy, jak w Gloomhaven, to jako wspierający wersję Deluxe czułbym się troszkę oszukany, bo gdybym wiedział o nich od początku to prawdopodobnie odpuściłbym figsy za 230 ziko :) Także może jako płatny add-on, ale jako SG będzie to bardzo nie fair dla wspierających figurki.
Popieram Grodo, "leżące" żetony na planszy wydały mu się chwytem zachęcającym na figurki
I nie doczekałem się najważniejszego, bo widać ogrom otoczki wokół gry, pełno potworów i postaci ale czy dojdzie jakieś powiększenie mapy o wyspy skelige? Mapa z jeden strony kończy się może więc doczepić tam kawałek terenu z wyspami skelige moim zdaniem nie sprawiło by dużego problemu, a skąd też wiadomo że wiedzmiinska Szkoła manticory nie była właśnie ukryta na wyspach, tam było by dla niej idealne miejsce..
Szkoła Mantikory według przesłanek z Krwi i Wina mieściła się gdzieś na terenach Zerrikani
na skelige była szkoła niedźwiedzia przecież...
Czy figurki z dodatku dziki gon są też w wersji podstawowej czy tylko delux?
Wygląda na to, że są w Standardzie
W Standardzie też. ;)
Juz myślałem że kości kapitana bomby :)
Zmieńcie bomby na petardy
Najlepiej "Korsarze" :D albo na "Diabełki"
Marcin kiepski żart xD
Dzięki za aktualizację! Zastanawiam się czy można jakoś sensownie usprawnić system walki, bo fajne jest to, że potwory mają swoje unikalne zdolności pasywne, ale współdzielenie jednej talii z atakami jakoś średnio mnie przekonuje. Fajnie gdyby były dodatkowe karty dla każdej maszkary z unikalnym flavorem, atakami itp. Pewnie od tego bym zaczął, ale co tutaj można jeszcze rozbudować? Ciężko mi powiedzieć, może koledzy mają jakieś pomysły? Może było to już poruszane, a może "naprawione" i ja nie zauważyłem :)
Już są unikalne karty dla każdego potwora
Apropo sugestii, pojawiającej się też w recenzjach, eksluzywna karta w talii dla specyficznej szkoły wiedźmińskiej. Jest to popularne rozwiązanie w Deckbuilderach natomiast rozumiem, że już występuję w pewnej formie jako umiejętność (4 skill) postaci zależnie od szkoły wiedźmińskiej i w połączeniu z kartą reprezentującą szkołe może zaburzyć rozgrywkę. W tej sytuacji może rozwiązaniem byłoby specjalne wydarzenie/quest do odebrania po osięgnieciu odpowiedniego poziomu wiedźmina z lokalizacji jego szkoły, który po wypełnieniu dodawałby unikalną silną kartę. Pozdrawiam i dzięki za wspaniałą robotę z waszej strony!
A jest możliwość zmiany wyglądu wiedźmina cechy mantikory? Mnie trochę kłuje w oczy jego tarcza {{{(>_<)}}}
O tak, oby to zmienili. Z kim nie rozmawiam to się rozwodzi nad tym :D
czy zamiast żetonów potworów w zwykłej edycji jest szansa by pojawiły się standy? było by to dużo bardziej czytelne na mapie
Super pomysł
może i tak, aczkolwiek nie fajne w stosunku do ludzi z deluxe wersji, sam osobiście kupiłem deluxe i jakby teraz pojawiły się standy w standardzie to czułbym się oszukany, bo wybrałbym standard za 230 zł mniej ;) może jako dodatkowo płatny addon ok, ale nie inaczej wg mnie :)
dołączam sie do pomysłu satndy jako stretch goal a jak ktoś chce zmienić z delux na standart to pewnie nie ma problemu jak wyśle maila
Czy przy wsparciu 1 euro na KS, koszt wysyłki do Polski będzie wynosił eurowy odpowiednik 20zł - tak jak na zagramw.to, czy 20 euro - wg estymacji wysyłki dla Europy na stronie kampanii?
Wg opublikowanych informacji: 20 EUR. Koszt wysyłki gry wspartej na platformie Kickstarter zostanie doprecyzowany i oszacowany dopiero w Pledge Manager, kilka tygodni po zakończeniu kampanii. Po dodaniu potencjalnych płatnych dodatków, koszt ten ulegnie zmianie. Możliwe, iż GoOnBoard dla polskich graczy mieszkających poza granicami kraju w Pledge Manager zmniejszy koszt wysyłki z tych szacunkowych 20 EUR. Biorąc to wszystko pod uwagę, mimo iż mieszkam w Niemczech, zdecydowałem się na wsparcie polskiej wersji gry na zagramw.to, z tańszą wysyłką na terenie Polski.
Jeżeli kupiłem i opłaciłem już wszystkie koszty za grę a nie widzę jej w koszyku to źle? (Jedyne co pokazuje strona to, że wspieram grę)
Kliknij na swoje konto i zakładkę "Zamówienia" ;) Tam powinno być wszystko.
A może kości bardziej na wzór tych z edycji kolekcjonerskiej Wiedźmina 2 https://img7.gram.pl/20110422131837.jpg ? Tym pokazanym brakuje detali i wyglądają bardzo sztucznie.
A mimo wszystko są czytelne :-)
Wynika to pewnie z kosztu produkcji kostek. Jeżeli mają być darmowe, to nie mogą być zbyt skomplikowane.
Przychylam się do opinii poprzedników, by zmienić tłumaczenie z "bomby" na "petardy" :P
Super, aktualizacja. Piekne dzieki że udało sie w cenie upgradowac kości, bomby elegancja (po wpisie wnioskuje ze czekaja nas jeszcze inne ich rodzaje) chociaz faktycznie Petardy bardziej maja jakis wiedzminski wydzwiek ;).
Bingo: PETARDY, zamiast bomb...
Faktycznie petardy byłyby bardziej spójne z grami
No petardy będą lepiej brzmieć
Przybywa kart wydarzeń, w kontekście poniższej sugestii (system reputacji) - może warto rozpoznać temat aplikacji narracyjnej (lub nawet do czytania) jako dodatku? Osobiście byłbym za - nawet jeśli czas na developmnet takiego systemu wydłużyłby oczekiwanie na grę.
ja na przykład nie lubię aplikacji i nigdy nie kupuję gier gdzie potrzebuję telefonu. Takich osób jak jest sporo
to byłoby piękne
Jako dodatek - tak, jako konieczność żeby zagrać - zdecydowanie na nie
Aplikacja byłaby dobrym rozwiązaniem; odkąd przekonałem się do takowej w Podróżach przez Śródziemie czy w Posiadłości Szaleństwa, to bardzo mi takiej brakuje w Gloomhaven, dlatego uważam, że i tutaj mogłaby się sprawdzić. Owszem, zdaję sobie sprawę z ogromu pracy, jaki trzeba byłoby w nią włożyć, ale moim zdaniem to dobry pomysł :)
+1 dla Boune
Macie prawdę, Współwspierający - jako opcja, oczywiście
+1
+1
Mam nadzieję na pojawienie się Gauntera o'Dim (z własną mechaniką), skoro gra jest na licencji gier a nie książek. Akurat on, tak jak Eredin czy Regis czy Orianna to na tyle stare postacie, że trzymam kciuki że ktoś jeszcze z sagi książek/gier się pojawi :)
Pytanie o dodatkowe karty z roszerzenia “Na Tropie Potworów”/"Monster Trail" Czy nie dało by się ich minimalnie dostosować tak aby po prostu zastępowały karty z podstawowej wersji gry i np mieściły na planszy? Dodatkowo dostosować planszy tak, aby te karty znajdowały się już na niej - na miejscu dotychczasowych kart potworów? Podstawowe losowanie potworów: 'wylosuj żeton, wylosuj miejsce, dobierz kartę' zostaje rozbudowane o kolejny krok 'dobierz jeszcze jedną kartę' Było by super jeśli udało by się to usprawnić.
może zamiast bomby to petardy?
+1
Mapa! Myślcie nad aktualizacją mapy! Lepiej dać więcej miejsc (np. wspomniany Wiedźmin Mantikory) niż miałoby ich braknąć, bo dokładanie kart to słaby pomysł!
+1
+mapa z drugiej strony
+1, podpinam stworzony topic do dyskusji: https://boardgamegeek.com/thread/2666005/feelings-about-manticore-school-location
z tym, że nie wiadomo gdzie dokładnie mieściła się ta szkoła
+1
Czy obecność czarodziejek jako grywalnych postaci oznacza dodanie Wyspy Thanedd lub miasta Mirthe jako lokacji na mapie? Sugerowałbym również opcję kości z kropkami zamiast cyfr rzymskich. Być może uda się również nawiązać współpracę z Q Workshop, którzy niedawno wypuścili własną zbiórkę na wiedźmińskie kości?
+1 Śmikuś choć kości o których mówisz są średnio czytelne. Śledziłem tamtą zbiórkę i może dwa wzory były w miarę ok.
Kości są inspiorwane tymi z gry Wiedzmin 2, co dla mnie jest bardzo dużym plusem ;) Kropki nie będą tak dobrze wyglądać
Moim zdaniem te, które zaprezentowano są bardziej klimatyczne i tak jak wspomnniano - wzorowane na Wiedźminie II. Chociaż sam osobiście bym nie potrzebował takich, bo mam swoje z edycji kolekcjonerskiej Dwójki, niemniej te, które tutaj pokazano są lepszym rozwiązaniem niż to co proponujesz.
Wielu chciało kości nawiązujące do kości z gier komputerowych. I integrują się one idealnie z marką Witcher. Czy w formie płatnego Add-On pojawiłoby się pudełko na kości z pierwszych odsłon Wieśka?
W Wiedźminie 1 jakoś kropki były i nikomu to nie przeszkadzało ;)
No, można ewentualnie dać cyfry arabskie.
SMiki Lorebringer - Owszem w Wiedźminie 1 były ale w W1 to były "zwykłe" kości takie jak miały być przed uzbieraniem celu. Nic nie stoi na przeszkodzie by sobie samemu zwykłe kostki dołożyć skoro te z rzymskimi znakami Ci nie pasują :)
Te kości są świetne, warto było zarwać dla nich nockę <3 "Bomby" też bardzo na plus, chociaż wolałabym, żeby zostały "petardami" ;) Czekam jeszcze na dodatek alchemiczny z ziołami, robieniem eliksirów i olejów - jako sg albo add on <3
Już całkiem sporo Kart Prygód zostało odblokowanych - i wspaniale! Brakuje mi jednak jakiegoś mechanizmu sprawiającego, że konsekwencje wyborów mają długoterminowe znaczenia i nie są ograniczone do pojedynczego questa. Pomyślcie, proszę o zmodyfikowaniu kart przygód tak, aby konsekwencje wyborów zależały od posiadanej reputacji i na nią wpływały zamiast losowego rzutu kością (np. podczas próby przekonania elfów, że też jest się Nieludziem)! Już na przykładzie karty wydarzeń zaprezentowanej w Trailerze, np. wybór A mógłby zwiększać reputację u Nieludzi, a wybór B u Czarodziejów, jednocześnie zmniejszając tę u Nieludzi. (coś na podobieństwo Zewnętrznych Rubieży, gdzie można mieć pozytywną/neutralną/negatywną reputację u 4 frakcji - niekoniecznie w formie planszetki z torem reputacji, wystarczyłyby dwustronne żetony przychylności/wrogości poszczególnych frakcji). Myślę, że wpłynęłoby to bardzo pozytywnie na immersję przeżywanych przygód, nie zwiększając jednocześnie skomplikowania gameplay'u i nie zaburzając płynności rozgrywki. Wiem, że wymagałoby to przeprojektowania części z już istniejących kart zdarzeń, jednak przy takim wsparciu społeczności, wierzę, że jest to możliwe! Zamiast kolejnej paczki 8 kart przygód za 300-400k, można by dodać taki cel, choćby i po przekroczeniu 3 lub nawet 4kk!
Reputacja i rozbudowane konsekwencje brzmią fajnie i lepiej odwzorowują poczucie przygody :) Fajne.
+1 Interakcje z frakcjami z wykorzystaniem poziomu reputacji, długotrwałe konsekwencje...brzmi ciekawie :)
Właśnie, super pomysł! Może wprowadzenie czegoś na kształt "wskaźnika reputacji" dla danej lokacji? Wiecie, żeby nie było to na zasadzie: im wyższa wartość tym lepiej i cel jest jeden: przyjaźnić się ze wszystkimi. Boję się czy w przypadku kolejnych partii nie będzie łatwo sobie obrać jasno cel: idziemy w reputację z ludźmi, skoro np. większość kart wydarzeń będzie dawała lepsze efekty, gdy będziemy żyli w przyjaźni z tymi czy tamtymi.
Myślę, że motyw reputacji przedstawiony wyżej może być niezwykle ciekawy! :D
Super pomysł!
Nie sądzę aby był sens jeszcze bardziej rozbudowywać grę w taką funkcję. Wiedźmini jednak olewali trochę stosunki z konkretnymi grupami nieludzi i ludzi. Wiedźmini walczą z potworami i sobą - to jest core tej gry. Upychanie polityki do środka jest bez sensu i gubi ducha gry. Inna sprawa jeśli miałby być dodatek z czarodziejkami i tam dorzucenie mechaniki polityki i wpływów - tam miałoby to sens.
Fajny pomysł nawet jakby to prowadzało tylko proste modyfikatory -1 / 0 / +1 do rzutów kości do jakiś frakcyjnych przygód.
+1, super pomysł
Neutralność wiedzminów panie Ferdku, mówi to coś panu?
+1 Zgadzam się, system reputacji dodałby smaczki do gry, świetny pomysł!
Jasne, że każdy wiedźmin pewnie chciałby być neutralny, jednak na przykładzie Geralta widać, że czasem się po prostu nie da ;) W grach też masz wybór choćby między Scoia'tael a Temerią, który wiąże się z konkretnymi konsekwencjami fabularnymi.
+10 nawet
+1 ..może jako dodatek (gracz sam zdecyduje czy chce dodawać np żetony reputacji czy nie ..bo część graczy będzie chciało mięć większą imersję i czuć konsekwencje czynów…ale faktycznie Wiedźmini raczej byli neutralni i reputacja nie miała takiego znaczenia…"hajs musi się zgadzać" :D