Cześć!
Kolejny dzień kampanii to kolejne odblokowane Cele i nowe rzeczy na horyzoncie. Bardzo się cieszymy, że wciąż przybywa Wspierających i że w dalszym ciągu możemy liczyć na Wasze zaangażowanie!
Jak mogliście zobaczyć, zdarza się jeszcze, że przegrywamy wyścig z publikowaniem Celów, za co bardzo przepraszamy. Zwykle dzieje się to, gdy w Polsce jest środek nocy - pamiętajmy, że Wspierający z Kickstartera mają często kompletnie inne strefy czasowe ;)
Dziś chcielibyśmy opisać Wam kolejne cele, które udało się odblokować, a także pokazać, co przed nami!
Nowa Petarda: Północny Wiatr
Korzystać wyłącznie w grubych rękawicach!
Północny Wiatr zamraża przeciwników, dzięki czemu znacznie łatwiej ich zranić!
Północy Wiatr to Petarda (widzimy, że bardzo chcieliście, aby to były Petardy!), która pozwala graczowi podejrzeć trzy losowe karty z ręki przeciwnika lub - w przypadku potwora - z wierzchu jego talii. Gracz może odrzucić jedną z tych kart, a pozostałe dwie odłożyć z powrotem. Jeśli to walka z potworem, może zmienić kolejność odkładanych kart.
Nowa Petarda: Bomba Dwimerytowa
Wszystko, co magiczne, lęka się dwimerytu jak ognia!
Bomba Dwimerytowa uwalnia obłok opiłków dwimerytu, który blokuje magię i magiczne zdolności potworów.
Bomba Dwimerytowa to potężna broń, zarówno w walce przeciw Potworom jak i w starciu z innymi wiedźminami. Użyta przeciwko Potworom, pozwala zablokować efekt ich Pasywnego Ataku. W walce przeciw wiedźminom powoduje stratę 2 poziomów zdolności specjalnej.
Nowy Potwór: Kuchta
Jedna z trzech wiedźm panujących na Krzywuchowych Moczarach i powoli wywierających coraz większy wpływ na okoliczną ludność. Stworzona z ziemi i wody przez Panią Lasu, wraz z siostrami służy jej, pośrednicząc w kontaktach z ludźmi.
Wiedźma włada potężnymi mocami, a dzięki rozwieszonym w lasach uszom, które służą jej niczym szpiedzy, niemal nie daję się niczym zaskoczyć.
Kuchta to zupełnie nowy Potwór, z jakim przyjdzie się zmierzyć wiedźminom.
Kuchta - karta, znacznik Potwora i duża karta do dodatku Na Tropie Potworów - znajdzie się za darmo w każdym egzemplarzu gry. W wersji Deluxe dołączona zostanie również figurka.
Nowe karty w dodatku Dziki Gon!
Potem mówiono, że rodzeństwo utonęło. Że zarwał się pod nimi lód i wpadli wprost w lodowate objęcia jeziora. Ich matka, Elke, wie, że to stek bzdur. Jako jedyna widziała wszystko z bliska. Chce o tym opowiedzieć, chce krzyczeć, ale nie może. Przerażenie widokiem Dzikiego Gonu przemierzającego nieboskłon na zawsze odebrało jej mowę.
Kolejne 5 kart Eksploracji i tyle samo kart Zdarzeń znacznie podniesie regrywalność, stawiając grupę wiedźminów przed nowymi wyzwaniami i dylematami, gwarantując miłośnikom kooperacji jeszcze większe emocje!
Caranthir nadciąga!
Nowy Cel coraz bliżej odblokowania!
Nieustraszony mag i nawigator Dzikiego Gonu. Posiada zdolność otwierania wrót do innych wymiarów, co czyni go niezastąpionym w upiornym orszaku. W dłoni dzierży kostur, a u pasa ma sekstant, podkreślający jego funkcję nawigatora. Nigdy nie odsłania twarzy, a ci, którzy ośmielają się mówić o tego powodach, nie żyją długo.
Caranthir to kolejny obok Eredina, Nithrala i Imleritha wróg, który - po odblokowaniu - będzie mógł zostać wykorzystany w grze z dodatkiem Dziki Gon!
Posiada on unikalną zdolność specjalną, która wpływa na całą rozgrywkę i inne karty ataków specjalnych, pojawiające się w ostatecznej walce. Wprowadzenie go do gry zwiększy regrywalność w dodatku Dziki Gon, który był ważnym elementem dla tych, którzy wolą kooperację ponad rywalizację!
Pamiętajcie, że dodatek Dziki Gon jest oddzielnym dodatkiem, który dostajecie całkowicie za darmo!
Wasze pytania
Nie jesteśmy w stanie odpowiadać na wszystkie Wasze pytania osobno, ale śledzimy komentarze w kampanii i staramy się zbierać pytania, które występują najczęściej. Poniżej znajdziecie odpowiedzi na najczęściej poruszane tematy.
Czy po zakończeniu kampanii będzie jeszcze możliwość dodania czegoś do zamówienia?
Tak, będzie możliwe dodanie do zamówienia kolejnych nagród. W tym momencie nie możemy jednak powiedzieć jeszcze, ile dokładnie czasu będzie to możliwe. Na pewno poinformujemy Was o tym po zakończeniu zbiórki.
Na zagramw.to w kampanii Wiedźmin Stary świat po wsparciu projektu nie możemy wpisywać komentarzy w dziale Komentarze?
Komentować w dziale Komentarze mogą użytkownicy, którzy:
a) Są zalogowani;
b) wsparli dany projekt;
c) mają to Wsparcie przypisane do konta.
Sugerujemy więc, abyście weszli w szczegóły swoich zamówień i upewnili się, czy Wsparcie tego projektu zostało przypisane do tego konta.
Możecie dać więcej informacji o figurkach?
Figurki będą wykonane z plastiku, a ich rozmiar to heroic 32mm.
Czy Zagubiony Wierzchowiec jest też na zagramw.to?
Tak. Wiemy, że na grafice pojawił się symbol “Kickstarter exclusive”, ale potraktujmy to jako glitch - akurat przy tym dodatku to nie powinno dziwić. ;) Oczywiście trafi to także do Waszych zamówień z zagramw.to.
A jedna rzecz, chodzi o figurki, oby one były wykonane z szarego plastiku, tak jak kolor prototypowych, a nie z kolorowego, np. Wiedźmin w kolorze swojej szkoły. Lepiej wszystkie w jednym kolorze.
Dokładnie. Przeszkadzało mi to w Scythe i w pełni się z Tobą zgadzam.
Proszę zamieńcie ze sobą kolory graczy wiedźminów ze szkoły Wilka i Niedźwiedzia! Ktoś ładnie napisał, że kojarzą się z dominującymi barwami pancerzy z gry komputerowej i coś w tym jest, ale brązowy po prostu najbardziej kojarzy się z miśkiem. To tylko sugestia kosmetyczna. :)
+1
Liczę na to, że uda się zebrać jeszcze wiele "kluczyków", aby otworzyć wszystkie "kłudeczki". Mam nadzieję, że pojawi się również sam Geralt z Ciry, jako SUPER BONUS. Było by extra.
To nie te czasy :( po co psuć klimat old world postaciami z przyszłości? Bez sensu, mam nadzieję że tego nie zrobią..
Czesc. Gratuluje projektu naprawde skala powala. A teraz pytanie czy mogli byscie powiedziec cos o dodatkach np. Jakie beda lub kiedy je zobaczymy.
Pomysł: w nawiązaniu do komentarza w sprawie potworów. Zgadza się, potwory żyją w siedliskach i określonych miejscach. Ale może część z nich się rusza, żeruje? Mogą się przemieszczać w ramach zdarzenia. A może zdarzenie, albo coś innego wyzwala rzut specjalną kością, która definiuje jaki potwór gdzie (i czy) się ruszy? Do tego mógłby dojść cykl dnia i nocy, który wpływa na różne rzeczy. Dobry jeżu, ileż możliwości.... :)
Tylko wtedy mechanika tropienia musi się zmienić
Pomysł: Ja bym tylko podrzucił taki mały pomysł do potworów, żeby np. blokowały wejście i akcje lokacji jak się w niej pojawiają. Żeby nie były zwykłymi figurkami, które stoją i czekają na wiedźmina, który kiedyś przyjdzie je pokonać (albo patrzą jak 3 wiedźminów obija sobie twarze czy gra w pokera na ich lokacji). Moim zdaniem wprowadziło by ten zabieg trochę więcej planowania, gdzie się podziać na planszy, albo zmusi graczy do szybszego działania na rzecz wytępienia tych potworów z krainy.
Dana kraina jest duża np wchodzisz do miasta możesz eksplorowac okolice lub miasto nie koniecznie musisz trafić na potwora więc Ci nie blokuję niczego
Niestety gra nam nie daje możliwości eksplorowania krainy, poprostu wchodzimy do lokacji z jedną akcją lokacji i/lub potworem, który tam stoi i nic nie robi. Ten potwór jest "strachem na wróble", którego nikt się nie boi bo nic nie robi. A jedak potwory niekiedy atakowały ludzkie siedliska, to więc dlaczego by nie dodać tak naprawdę 1 zasadę, że dopóki potwót znajduje się w danej lokacji blokuje możliwość wykonania akcji lokacji. Wprowadziło by to trochę większe znaczenie dla samych potworów, które aktalnie czekają na gracza.
Ups. Odpowiedź nie pod tym komentarzem
A dobrze, odpowiedziałem tylko strona mnie zmyliła heh ;D
#POMYSŁ Cześć, Gratulacje kampanii i oczywiście samej gry - w końcu Wiedźmin znajdzie swoje właściwe miejsce na stole graczy :) Ale ad rem. Zanim wsparłem grę miałem obawy co do dwóch aspektów w grze: 1) walki z potworami (brak różnorodności potworów, stylów walki z nimi i przygotowania), 2) kościanego pokera (za duża losowość, osoby, którzy nie wykonują tury w zasadzie nic nie mogą ugrać / nie angażuje ich to zbytnio, czy gracze będą w to szli? a jak ktoś "nie ma szczęścia w kościach"?). ad 1 Co do pierwszej kwestii to uważam, że świetnie sobie Autorzy poradzili i jestem bardzo zadowolony z rozwoju modułów. Tutaj w zasadzie zastanawiałbym się nad jednym rozwinięciem: czy do 4 kart walki potworów (tych z symbolami odnoszącymi się do dużych kart potworów) nie dodać jeszcze 2 kart jokerów. Działałyby w taki sposób, że: - przy potworze I poziomu - nic się nie zmienia w porównaniu do obecnego modułu, - przy potworze II poziomu - dodatkowo zamieniamy jedną kartę walki potwora z jokerem, - przy potworze III poziomu - dodatkowo zamieniamy 2 karty walki potwora z 2 jokerami. Joker działałby w taki sposób, że gracz nieaktywny sam wybierałby który z 4 ataków na dużej karcie potwora zadać. A w przypadku gdy joker zostałby odrzucony jako obrażenie, to oprócz pasywki gracze nieaktywni i tak wybierają 1 atak specjalny. Moim zdaniem niby niewielka zmiana, ale: - daje jakiś wybór graczom nieaktywnym (muszą spojrzeć na to co ma aktualnie gracz aktywny, gdyż ich wybór będzie miał konsekwencje), - walka z potworami II i III poziomu będzie ciekawsza, - ta gra ma cechy wyścigu, więc ta zasada sprzyja postawie, która powinna być stosowana w tego typu grach - najbliższy zwycięstwu ma najtrudniej) - nie trzeba wiele zmieniać w grze / dodatkach - ot, wystarczy dodać 2 karty do całego pudełka. ad 2 Jeżeli chodzi o kości to proponuje takie rozwiązanie: Zmiany w komponentach: - dodać dwie kości k6 w innym odcieniu, - dodać sześć żetonów wiedźminów (po jednym na wiedźmina) - na planszy głównej dodać tor "karczmy / pokera / losu / itp." o wartościach (6 pól): 1, 1, 2, 2, 2, 3 - na kartach akcji wiedźminów (ale raczej nie tych ze startowej talii, tylko tych rozwijanych w grze) dodać gdzieś mały symbol jednej ze ścianek kościm (czyli numer 1-6 + graficzny symbol z kości) - tak żeby na każdej karcie (lub tylko niektórych?) był po jednym symbolu/wartości z k6. Zmiany w zasadach dot. gry w pokera: - przed każdym pokerem gracz nieaktywny rzuca ww. 2 kośćmi, które stanowią potencjalnie wspólną pulę dla każdego uczestnika pokera (na pokerze się nie znam, ale wiem, że są takie warianty ze wspólnymi jawnymi kartami), - przed każdym pokerem gracz aktywny i gracze nieaktywni ciągną w ukryciu od 1-3 kart z decku (poniżej info ile dokładnie), nie wolno mieszać z tymi kartami już na ręce (te najlepiej odłożyć na stół na czas gry w pokera), - rozgrywany jest poker zgodnie z zasadami, - przed ustaleniem wyniku każdy z uczestników może/musi zagrać zakrytę 1 kartę (najlepiej z symbolem, ale możliwy jest też blef), - gracze odwracają jednocześnie karty i jeżeli symbol/wartość na karcie akcji odpowiada przynajmniej 1 z wyników na kościach wspólnych (owych 2 rzucanych przed pokerem), to może wybrać tą kość wspólną do ustalenia swojego wyniku zamiast jednej ze swoich kości. Zmiany w wyniku pokera: - wiedźmin, który wygrał pokera może (nie musi) odrzucić jedną z dobranych kart na swój stos kart odrzuconych, a pozostałe musi włożyć z powrotem do decku albo pod spód albo na górę (w wybranej przez siebie kolejności), - wiedźmin, który przegrał pokera może (nie musi) odrzucić jedną z dobranych kart na swój stos kart odrzuconych, a pozostałe musi włożyć z powrotem do decku na górę (w wybranej przez siebie kolejności). DODATKOWO: przesuwa swój znacznik na torze "karczmy / pokera / losu" o jedno pole do przodu. (TYLKO PRZEGRYWAJĄCY!) - to samo dotyczy gracza nieaktywnego (tego, który pobierał karty za AI) - z wyjątkiem, że jeśli przegra to nie przesuwa znacznika na torze "karczmy/...". Tor "karczmy / pokera / losu / itp." o wartościach (6 pól): 1, 1, 2, 2, 2, 3 - tor ten pokazuje ile kart dociąga wiedźmin przed pokerem, - czyli od początku gry będzie dociągał tylko 1 kartę, - jeżeli będzie przegrywał w pokera to z czasem będzie dociągał coraz więcej kart aż do 3 ("szczęście kiedyś musi się odwrócić"), - jeżeli wiedźmin wygrał pokera gdy był na wartości "3+" to cofa się o jedno pole na "2" (tylko wtedy, a więc pole "3" jest specjalne i tymczasowe: do pierwszej wygranej) - gdy gracz aktywny gra w pokera w karczmie, a więc nie z innym graczem, to przeciwnikiem jest ten gracz, który jest dalej na torze "karczmy" (=ciągnie więcej kart=ma mniej szczęścia dotychczas w grze), a w razie remisu - ten, którego kolejka będzie bliżej po aktywnym graczu. Podsumowanie: - poker kościany oparty jest na szczęściu / losie. Chciałem zaproponować coś co zrównoważy brak tego szczęścia u gracza. Częste porażki w kościanym pokerze mogą zniechęcić graczy do korzystania z tej mechaniki w grze, - poker stanie się bardziej emocjonujący, a porażki nie będą tak boleć (zawsze coś uzyskamy), - granie w pokera stanie się bardziej opłacalne, a nawet elementem strategii w grze: odtąd dzięki pokerowi możliwe stanie się lekkie manipulowanie deckiem. No bo tak: niezależnie od wyniku gracz będzie mógł podejrzeć przynajmniej 1 kartę, następnie w zależności od karty i planów gracz może 1) odrzucić kartę na stos (bo np. chce przerzucić decka do lepszych kart albo chce iść w konkretne miejsce w następnej turze a wyciągniete karty nie mają tego symbolu albo próbuje złożyć kombo do walki na kolejną turę itd.), 2) ułożyć karty wg kolejności na wierzchu talii i/lub na spodzie talii (bo np. wie, że dociągnie tylko 1 kartę pod koniec tury, a z 2 które zobaczył podczas gry w pokera 1 mu w ogóle nie odpowiada itp.), - pomimo szerokiego opisu wydaje mi się (nie testowałem ;) ), że nie spowoduje to jakiegoś istotnego wydłużenia gry (dociągasz 1-3 karty, porównujesz symbole z 2 wspólnymi kośćmi i gracz w pokera). Ale co jest pewne: gracz niekatywny będzie na pewno bardziej zaangażowany: chociażby dlatego, żeby zastanowić się co zrobić z pociągniętymi kartami do pokera. Także tyle pomysłów :) Mam nadzieję, że chociaż zostaną przeczytane przez Autorów i jakieś pomysły zostaną wykorzystane - może w odmiennym kierunku, ale zmieniające zasady pokera kościanego. Póki co to jedyny mankament w grze jaki znajduję, a jako oczekujący na egzemplarz fan wiedźmina i planszówek - rad byłbym z ulepszenia tej mechaniki w grze :) Pozdrawiam
+1 Bardzo fajny pomysł, nie wydłuża bardzo czasu rozgrywki pokera, a daje dużo więcej satysfakcji.
Wystarczy, żeby poker był do dwóch wygranych i nic więcej nie potrzeba
+1
Super pomysł z pokerem, jestem na tak! Pozdrawiam
Cześć, czy do wersji deluxe planujecie jakieś większe pudełko ? Cały czas dochodzą nowe karty, nowe figurki, zawartość robi się pokaźna.
Było już to pytanie dla wersji delux będę dwa
Cześć. Sam wybrałem wersję podstawowa ale zastanawiam się nad zmianą na Deluxe NO BO FIGURKI. Jedno mnie powstrzymuje: gdzie pochować te figurki. Może np fajnym celem byłoby oddzielne pudełko jakieś na figurki albo pytanie czy wypraska, która już odblokowaliśmy jest już zaprojektowana tak że tam się wszystko ładnie pomieści.
Było pisane, standard - jeden insert z pokrywką, delux - dwa inserty
Wersja standardowa będzie miała jedną wypraskę, a wersja deluxe dwie (druga tylko na figurki), więc powinny się wszystkie figurki zmieścić. :) Zresztą w grach Wookiego zawsze było miejsce na wszystko. Nie zdziwiłbym się, jeżeli w wersji Deluxe zmieszczą się też wszystkie dodatki jak np. Dziki Gon i inne. :)
Czytając inne propozycje wspierających trzymam kciuk za możliwości uwzględnienia ich jako dodatkowych SG lub dodatków w kampanii. Były już poruszane kwestie modyfikacji mapy wiec i ja dodam swój :) . Nie widziałem jeszcze mapy na „żywo” i opieram się wyłącznie na zdjęciach i gameplayach ale chciałbym by obecna mapa uległa przynajmniej małym modyfikacjom – czy to w zakresie zmian sposobu prezentowania siatki dróg i szlaków, którymi się poruszamy czy też nałożenia na mapę – tu moje chciejstwo :) siatki heksów (cześć znaczników to heksy ).
Z jednym się zgodzę. Też mam ambiwalentny stosunek do tych dróg na mapie. Wyglądają trochę jakby były granicami między regionami, a nie drogami. Fajnie by było je chociaż trochę wizualnie urozmaicić. :)
O ile się orientuję, hexy nie są do nicego potrzebne - ich pojawienie się popsuje "odbiór fabularny" nic nie wnosząc.
+1 dla Pan Koliber
A ja(jak i pewnie sporą część osób) się troszkę zaniepokoiłem informacja o figurkach. Wczesniej podane były wymiary 40mm, 50mm i 70mm dla różnych figurek a tu informacja że będą 32mm. Bardzo proszę o doprecyzowanie skąd ta nagła zmiana.
Go On Board : "Nie, nie. Heroic 32 mm to określenie pewnego standardu figurek i oznacza to, że oczy "przeciętnego" bohatera - w naszym przypadku postaci humanoidalnych - znajdują się na wysokości mniej więcej 32mm. Naturalnie, potworów nie da się tak łatwo ująć w tej skali - bywają znacznie większe, bywają porównywalne, bywają nieco mniejsze. ;)"
Caranthir posiada "unikalną" zdolność! Ciekaw jestem czego on będzie unikał :)
xDD
Jak pewnie wiele osób czekam na figórki ogarów z Dzikiego gonu. Jedyne potwory do których nie bedzie figurek.
spokojnie, jeszcze 14 dni do końca :)
+1
będą ale w późniejszych celach zapewne
Propozycje: 1. Scenariusz przeciwko wiedźmom: Skoro jest Kuchta, to najprowdopodobniej będzie też Prządka i Szepciucha. Interesujący byłby fabularny wariant rozgrywki w którym do pokonania mamy te 3 potwory (które poruszają się i działają w stylu Dzikiego Gonu). Kooperacyjnie (skoro już jest możliwość walki graczy z jednym bossem) lub rywalizacyjnie (kto pierwszy je pokona, ten wygrywa). 2. Scenariusz Borch + Tea i Vea: marzy mi się podobny dodatek jak punkt wyrzej (Kooperacja + Rywalizacja). Plus dodatkowy wariant rozgrywki zespołowy - fabularnie jeden zespół graczy próbuje zabić smoka i zerrikanki, a drugi zespół go obronić. Chętnie widziałbym też figurki Borcha, zerrikanek i Smoka (Borcha po przemianie - specjalnej zdolności). [postacie z opowiadania "Trochę Poświęcenia"] 3. Figurki ogarów dzikiego gonu: zespół Go OnBoard - poprawcie mnie jeżeli się mylę - ale to są jedyne potwory teraz (dla osó które kupią wersję deluxe) które nie będą miały figurek. Wiem że jest ich aż 6, więc cenowo moga się nie zmieścić w pudełkach. Może chociaż płatny dodatek? 4. Podróż w czasie: Skoro czarodzieje się pojawią, to może płatny dodatek z naszymi ulubionymi bohaterami jako grywalne postacie (Geralt, Ciri, Yennefer, Triss, Vesemir i inni wiedźmini) - przecież Ciri potrafiła przemieszczać się w czasie i przestrzeni, mogła na chwilę trafić do Starego swiata :) No i w tym dodatku wszyscy mogą walczyć przeciwko Vilgefortzowi i jego poplecznikom, a nie po prostu zabijać potwory. Myślę że Ci bohaterowie pasowali by też do dodatku Dziki Gon. 5. Skellige: Wiele osób o tym wspominało - dodatkowa plansza Skellige (lub cały dodatek). Chętnie widziałbym na niej szkołę Mantikory + grywalną postać druida (na Myszowora pewnie za wcześnie?) + syreny (postać/czy potwór?) + może scenariusz związany z legendarnym miastem Ys [z opowiadania "Trochę Poświęcenia"]?
Ad. 1 O właśnie! Świetny pomysł z tym wariantem z trzema wiedźmami! Ciekawy jestem czy mechanicznie da radę to ogarnąć. Ewentualnie zrobić z tego trudniejszy wariant gry, dla bardziej wymagających graczy. :) Ad. 5 Podbijam ponownie temat, bo wydaje mi się, że wielu graczy chętnie by zobaczyło Skellige w grze. :)
Oj tak! Nie można rozdzielać sióstr. Prządka i Szepciucha jako następne cele muszą się koniecznie pojawić skoro mamy już Kuchtę!
Chętnie bym ujrzał Duży dodatek w stylu Dzikiego Gonu, ale przeznaczony do gry rywalizacyjnej. - Jakiś Boss (czy kilku) dający nowy klimat, lub dodatkowe warunki wygranej - Wydarzenia na całą mapę odkrywane co jakiś czas - Wydarzenia wtasowywane w talię regularnych eksploracji dla podkręcenia klimatu rozszerzenia Tak, żeby na mapie w różnych miejscach się działo, żeby to nie był ino wyścig po staty/karty/trofea, ale żeby każdy ruch był fabularnie interesujący, a nie tylko optymalny lub chwilowo podążający za jakimś zadaniem. Tego chyba mi brakuje najbardziej patrząc na gameplay. Koń na dachu jest dobrym przykładem takiego czegoś, ale to tylko jedna karta.
Świetny pomysł z tymi wydarzeniami na całą mapę. Też mi brakuje takiego elementu +1
Wydarzenia by urozmaiciły rozgrywkę
ale żeby nie było - proponuję dodanie standów jako cel społecznościowy - niech się zaangażują "standarowcy" i rozreklamują kampanię na SM :)
no ja bym nie chciał bo nie lubię się udzielać w SM, ale ma to sens
standy rodem z Gloomhaven byłyby spoko, ale żetoniki też dadzą radę. Dzięki temu, że walka z potworem to nie tylko rzucenie kostką i sprawdzenie ile potwór ma obrony to te żetony tak nie kłują w oczy.
Jak chcieli standy, to było brać deluxe ;-;
Gdyby było wiadomo, że te standy będą to większość by nie brała deluxe.
Akurat większość by wzięła standard i zamieniła figurki na standy ;) Nie sądze.
Piotrek, to Ty chyba nie czytałeś na bieżąco dyskusji na tego typu tematy xd Ja sama też wzięłam deluxe, bo żetony to dla mnie za mało. Gdyby były standy, zaoszczędziłabym hajs. Ludzie, którzy wzięli standard i ciągle czepiają się o standy nie jako add-ony, a dodatek za sam fakt, że wsparli mają po prostu ból. Faktycznie, jak dużej puli tego typu ludzi zależy, to mogliby dodać add-ona, ale bez przesady, aby za darmo wszystko robić. I tak bardzo dużo dodatków, które będą płatne, albo ich nie będzie dostaje się w standardzie. Polacy to tylko daj daj i daj. Na kickstarterze jest o wiele więcej pomysłów i dyskusji, które mają sens, a nie są typowym dej ;D Tu Kudłaty przynajmniej dał jakiś argument - rozreklamują, ale Ci z Deluxe mogą zrobić bunt. Ale i tak, nie ma co ciągle o tym marudzić. Chcesz lepszą wersję - dokup deluxe.
ludzie, kupcie sobie te standy, wystarcza wam 3 sztuki...
Wersję standardową wsparło zaledwie 14,5% wspierających nie licząc tych osób które wsparły 1$. Więc jakiekolwiek dywagacje o standach są bezcelowe.
Ale lepiej żebyśmy dostali naprawdę dobrą jakościowo grę z nieubogim tłem dodatków, niż tandetę z górą dodatków :D
Liczę na to że pojawią się do odblokowania standy na żetony potworów.
ja też
Oby nie bo to trochę nie fair dla osób które kupiły wersje Delux
jakie nie fair - stand a figurka to mego różnica
oczywiście Delux też by dostała te podstawki, i jak by co na pewno można też przejść z delux na standard, ale kto by chciał ;)
popieram standy do żetonów
jak wyzej... kupcie sobie, wydatek pewnie 3zł na alledrogo...
Wersję standardową wsparło zaledwie 14,5% wspierających nie licząc tych osób które wsparły 1$. Więc jakiekolwiek dywagacje o standach są bezcelowe.
Ten dodatek z magami pojawi się do kupna w czasie obecnej kampanii, czy planowany jest w pozniejszym terminie?
Prawdopodobnie płatne dodatki pojawią się w czasie trwania kampanii. Jeszcze 2tyg więc spokojnie ;)
Pojawi się w czasie kampanii. ;)
Poproszę jako jedną z kart tajemniczych artefaktów - damskie majtki z batystu
Też bym docenił kilka SG dla wspierających w wersji Delux ;)
a ja doceniam że pojawiają się streatch gole dla obu wersji
Co potwór to jest Deluxe exclusive
Czy wszystkie figurki będą miały 32 mm??
To by znaczyło że podstawki są różnej wielkości, chociaż sprawiają inne wrażenie...
Nie, nie. Heroic 32 mm to określenie pewnego standardu figurek i oznacza to, że oczy "przeciętnego" bohatera - w naszym przypadku postaci humanoidalnych - znajdują się na wysokości mniej więcej 32mm. Naturalnie, potworów nie da się tak łatwo ująć w tej skali - bywają znacznie większe, bywają porównywalne, bywają nieco mniejsze. ;)
Prośba o dodanie żetonów potworów etc. do wydania Deluxe, jest ona spowodowana tym, że często bywa, że gramy z nastolatkami, które mają w nosie, że zniszczenie/uszkodzenie fogurek trochę boli właściciela gry. A one są do tego ZDOLNE i mają to w nosie! :/ No cóż takiego się stało, można przykleić :)
Żetony będą w standard jak i delux, figurki będę tylko 1 delux
W jednym z progów jako potwór została dodana Kuchta, i stąd moje pytanie czy macie w planach (oczywiście jeśli możecie zdradzić) dodać Prządkę i Szepciuchę ? Pozdrawiam i gratuluję wyników !
Przy następnych celach zapewne będę odblokowane
+1
Karty walki ze specjalnymi atakami są wspólne dla wszystkich potworów, jednak te komponenty po prostu przekierowują do odpowiedniej umiejętności danego stwora.
Przepraszam, to miała być odpowiedź do innego komentarza :D
Dopóki nie zmienił się status z oczekujący na zakończony w zamówieniu nie mogłem pisać komentarza na głównym. Teraz już jest status zakończone i mogę pisać . Te osoby które nie mogą sprawdźcie czy wasze zamówienie ma status płatności oczekujący czy zakończony.
Płatność mam zakończoną, wsparty projekt na koncie widnieje, a możliwości komentowania jak nie było tak nie ma.
Mam status zakończony i nie mogę pisać, też na maila nie dostałem żadnego potwierdzenia odnośnie wsparcia kampanii.
@A. i S. - jak nic jesteście na czarnej liście ;)
Dziękujemy, że to zgłaszacie. Konta osób, które mają zakończony status płatności, powinny mieć od razu zaktualizowaną możliwość pisania komentarzy w odpowiednim dziale. Spróbujemy zaktualizować tę listę ręcznie - możliwe, że z przyczyn technicznych niektóre adresy mailowe się na niej nie znalazły.
Co z pomysłem w sprawie urozmaicenia wydarzeń o system reputacji ? Oraz opcjonalnej aplikacji-narratora ? Zastanawiacie się chociaż nad tym ;)?
-1
Czy rozważaliście różne tryby trudności? Gra podobno 'wynagradzająca' nawet dla zaawansowanych graczy, ale fajnie byłoby mieć też jakieś porządne wyzwanie :D
Chcesz mieć wyzwanie to zacznij od potworów 2 poziomu zamiast pierwszego i już od początku robi się trudniej
Mam nadzieje, że po zakończeniu już kampanii utworzycie coś w postaci Discord'a bądź grupy FB dla osób, które sponsorują projekt. By móc na spokojnie pokazać nam pracę jakie postępują w sprawie gry. Zapytać, pokazać figury np z każdego profilu, czy jakieś nowe mechaniki (jeśli takowe będą. Jeśli już coś takiego było w propozycjach, bądź sami Twórcy o tym powiadomili to z góry przepraszam :))
Fajny pomysł :) Do premiery daleko ale to by pomogło w oczekiwaniu :)
Popieram
Super pomysl, zwlaszcza ze wiele osob planuje tez malowac figurki, wiec mozna sie wymienic pomyslami i doswiadczeniem podczas czekania ;)
Przy Tatanach była grupa na FB więc tutaj pewnie będzie tak samo ;)
Hej Mam małą uwagę do kwestii graficznej kart akcji. Korzystanie z gotowych grafik z Gwinta bardzo mi się podoba, bo są one świetnie wykonane i szkoda byłoby zmarnować ich potencjał. Dla przykładu karty przedstawiające znaki mistrzowsko oddają klimat wiedźmińskiej walki. Jednak pojawiają się grafiki kart takich jak Tridamski piechur, Jeż z Erenwaldu czy Dagur Dwa ostrza, co mocno zaburza spójność i klimat gry. Chyba rozumiecie o co mi chodzi prawda? ;) Podyskutujcie z Redami czy dałoby się coś z tym zrobić. W końcu nikt nie robi tak cudownych grafik jak oni, za co tak bardzo uwielbiam Gwinta. Jestem przekonany, że kilka nowych obrazków doda jeszcze lepszego smaku temu wspaniałemu dziełu i jeszcze bardziej ucieszy nas fanów. Trzymam za was kciuki. Powodzenia na szlaku!
Ooo tu się zgodzę z kolegą/koleżanką :) Wielkie +1 by dodać grafiki np do każdego wiedźmina, potwora (bądź co tam jeszcze dla nas macie :D) z osobna.
Wiesz zrobienie takiej grafiki sporo kosztuje, dlatego słuszne jest używanie już istniejących. Mi chodzi po prostu o to żeby zrezygnować z grafik które kojarzą się z innymi postaciami albo zwyczajnie nie pasują do klimatu wiedźmińskiej walki.
Tu się zgodzę po dłuższym rozmyślaniu... Wyrzucić grafiki innych bohaterów i zostawić wyłącznie grafiki wiedźminów.
Kart akcji będzie (na szczęście) przybywać, więc siłą rzeczy będą musieli się postarać o kolejne grafiki. A nie chce mi się wierzyć, że Redzi pójdą na łatwiznę.
A ja popieram, ale też dodam, że cieszy mnie każda nowa grafika bo jak właśnie widzę jakąś która została już użyta w kilku innych miejscach to trochę mi szkoda, że jednak nie ujrzałem czegoś nowego :)
Do tej pory jestem bardzo zawiedziony wersją deluxe. Czy pojawią się jeszcze jakieś różnice? Na razie jedyną są dodatkowe 23 figurki (no dobra i 5 znaczników).
23 dodatkowe figurki to mało ?
Właśnie miałem się o to samo zapytać :P
To co byś chciał ? xD
W sumie niby figurki fajne ale czy do gry dasz znacznik czy figurkę to dużej różnicy nie robi, sam wsparłem wersje podstawową i czekam jakie będą płatne dodatki bo może te 230 zł wydam na lepsze akcesoria niż te figurk...
W opisie produkty miałeś informacje, że wersja Deluxe otrzymuje figurki zamiast znaczników. Zatrważająca jest mnoga ilość ludzi nieczytających ze zrozumieniem :D
Airoh ale sam nie czytasz z zrozumieniem i się mylisz bo w wersji delux są i znaczniki i figurki xD
Tak to mało. Przez ostatnie 1,5mln euro (w sumie 60% całości) kampanii osoby wspierające wersję deluxe dostały 2 figurki. A to tylko na KS, jakby doliczyć zagramw to jeszcze gorszy stosunek wychodzi.
Ha wiem o tym :P Napisałem skrótem myślowym, gdyż figurki są po to by zastąpić te znaczniki, czyż nie? ;)
Poczekamy zobaczymy. Też osobiście liczę na coś więcej w deluxe np. koszulki do kart czy monety z lepszego materiału
Na razie średnio 10 zł za figurkę wychodzi ... To dość dobra cena ... A figurek bd przybywać więc pytanie czego oczekujesz za te 230zł
to ja też pójdę tym tropem i też mam nadzieję że będą jakieś inne różnice i w standard będzie coś czego nie ma w delux ;)
Idąc dalej twoim tropem pio.trek... Wątpię, że coś dodadzą do standardu omijając delux :)
Wiem Zimkowski... I tak na prawdę nie liczę na to i cieszę się że są cały czas odblokowywane streatch gole dla obu wersji. Wiem że jak ktoś zapłacił więcej to by chciał ciągle sobie potwierdzać że to był lepszy wybór ale trzeba też cieszyć się z tego co już jest a nie zwiększać podziały ;)
Piotrek, wypowiadasz się i Ty chyba nie rozumiesz, że ludzie, którzy płacą więcej chcą i mają prawo otrzymać więcej xD Chociaż to marudzenie Krzysztofa Kwoki też jest przesadzone. Podziały w tym przypadku są uzasadnione. Czemu ktoś miałby dostać praktycznie to samo, płacąc więcej? Biorąc standard świadomie powinieneś wiedzieć, że nie będziesz mieć takich "bajerów" jak w deluxe i że oni będą mieli lepiej.
Raczej zawsze wszelkie takie wersje np. kolekcjonerskie gier na pc są po to, żeby dodać coś co nie jest absolutnie konieczne, ale jak ktoś chce mieć coś ekstra to to dostanie i tyle. Moim zdaniem aktualny podział jest sprawiedliwy i równie dobrze tak naprawdę mogłoby nie być dodawane nic, bo kupując np. Chleb w sklepie raczej nie oczekujesz że jak kupisz go jako pierwszy to jeszcze może masło na kasie dodają :p Od początku było powiedziane co dodaje wersja deluxe a czego nie ma w podstawce i każdy mógł wybrać :)
Super!
monster trail czy ten dodatek dostaje w ramach wsparcia(deluxe) czy tez będę musiał dodatkowo go kupić?
Wszystko co jest do tej pory jest w ramach wsparcia (oprócz figurki Ederina jak się nie zdążyło). Płatne add-ony mają pojawić się później.
To ile na tą chwile będzie kart?
Oj podjąłem się tego wyzwania i policzyłem z grafiki na kickstarterze i wychodzi ze wszystkich kart w grze po zsumowaniu kart potworów eksploracji walki itp będzie 606 :-)
Nie wiem czy była gdzieś ta informacja, ale czy każdy nowy POTWÓR otrzymuje dedykowane 4 karty walki, jeśli tak to czy to nie za mało? :)
zapewne to jest tak, że ma standardowe karty walki + 4 dedykowane które będą wlosowywane w jego talię przed walką :)
Moja INTERPRETACJA bo jeszcze nic nie wiadomo na pewno ;) : Monster trail dodaje 4 karty ataków specjalnych. Nie 4 na potwora, tylko po prostu 4...ALE na tych kartach są umieszczone 4 symbole, które mówią co dany potwór robi, a dodatek daje każdemu potworowi kartę z rozpiską co oznacza w jego przypadku symbol wylosowany na karcie. Trochę to zagmatwane, ale po kolei. 1. Chcę zawalczyć z potworem, dajmy na to drugiego poziomu, powiedzmy że Gryf. 2. Gryf ma powiedzmy 15 życia, więc jego talia będzie składać się z 15 kart 3. Jako że jest to potwór drugiego poziomu, tasuję razem 12 spośród 20 kart zwykłych ataków i 3 spośród 4 kart ataków specjalnych, oraz kładę przed sobą dużą kartę potwora z wypisanymi atakami tejże bestii. 4. Aktywuje początkowy efekt Gryfa 5. Zaczynamy się tłuc 6. Drugi gracz wybiera czy Gryf szarżuje, czy gryzie i karty są odkrywane 7. Jeśli trafimy na kartę specjalną z symbolem X sprawdzamy co ten X oznacza, korzystając ze wspomnianej dużej karty przed nami. 7.2 Jeśli karta specjalna zostanie odrzucona przez zadanie potworami obrażeń, to i tak powoduje ona jakiś specjalny efekt, który pewnie nie będzie przyjemny dla naszej postaci. Myślę, że bardziej tak to rozwiązano :)
Tak jak napisał Grodo :) jest to chyba w miarę opisane w aktualizacji dodatku Na tropie potworów
Karty walki ze specjalnymi atakami są wspólne dla wszystkich potworów, jednak te komponenty po prostu przekierowują do odpowiedniej umiejętności danego stwora.
Przykład podany przez Grodo dość dobrze oddaje ideę tych ataków specjalnych. ;) Dzięki!
Super
mam pytanie odnośnie kolejnych celi.Czy to,że udaje nam się je odblokować oznacza,że będziemy je mieli w pakiecie np delux?czy będą to dodatki za które w przyszłości trzeba będzie zapłacić?Przepraszam jeśli to pytanie jest głupuie ale pierwszy raz biore udział w takiej zbiórce i się poprostu nie znam.Dzięki
Wszystko co odblokowane będzie w pakiecie
Wszystko co odblokowane, będzie za darmo i stąd i z kickstartera (w zależności od wersji, standard czy deluxe- jest opisane co jest dodatkowo w deluxe(miniaturki potworów))
w cenie podstawowej wersji gry, czy to standard, czy deluxe (tylko rzeczy oznaczone deluxe będą wyłącznie w tej wersji, i jest to plastik - uczciwe podejście :) ). Płatne dodatki pewnie pojawią się za kilka dni.
Dodatkowo płatne będzie to co pojawi się w sekcji „Nagrody” zaraz obok obu wersji gry, upgrad’u Std->Deluxe i figurki Eredina (tu wyjątek - jeśli wsparłeś w ciągu pierwszej doby to już będziesz miał w gratisie) :)
Za te dodatki będzie trzeba dodatkowo zapłacić w zwykłej sprzedaży, po zakończeniu kampanii. Jako wspierający masz je w pakiecie. Jeśli pojawi się jakiś dodatek, który będzie dodatkowo płatny także dla wspierających, to pojawi się w sekcji "nagrody" razem z jego ceną dla wspierających. Pozdrawiam
Następne cele się pojawiły na KS
Czy możecie podać przynajmniej orientacyjnie wymiary figurek, które są w podstawce i dochodzą w strech goalach? Nie wierzę, że wszystkie potwory będą tego samego rozmiaru np. nekker jeśli będzie miał 32 mm to w porządku, ale gryf? Czy będą one w tym samym rozmiarze jak te z prototypu na filmach?
Było wałowane 300x w różnych miejscach, wiedźmini 32mm potwory 50-70mm
Gdzieś była grafika że wiedźmini mają 40mm wysokości. Heroic 32mm to nie jest wysokość modelu a pewien standard w którym podstawka modelu ma 32mm.
I będzie wałkowane drugie tyle
Czasem lepiej spytać 1000x, niż raz nie spytać i w pysk dostać :P
Heroic 32 mm to określenie pewnego standardu figurek i oznacza to, że oczy "przeciętnego" bohatera - w naszym przypadku postaci humanoidalnych - znajdują się na wysokości mniej więcej 32mm. Naturalnie, potworów nie da się tak łatwo ująć w tej skali - bywają znacznie większe, bywają porównywalne, bywają nieco mniejsze. ;)
Panowie, ja nie chcę nic mówić, ale w tym tempie Caranthir wpadnie za jakieś 3 godziny więc byłoby miło mieć stretch goale "na zaś". Czekać ponad 12 godzin na nowe SG w takiej formie to naprawdę nic fajnego...
Są już dodane na kc
Takie cele zmiotą przed 20stą:D
nie ma szans żeby streatch gole podali z dużym wyprzedzeniem bo nie wiadomo jakie progi cenowe ustalić i każdy z nas robiłby tak samo
Caranthir się już urodził? :P Był w tych czasach generałem już? ;)
Może
A ja mam taką prośbę do twórców - widziałem, że na Kickstarterze dodaliście recenzje od MvM. Wiem, że czasami robią karty promocyjne do gier. Jeśli i tak miało by być w przypadku i tej gry to dajcie znać, proszę :)
O! ciekawe info by było
wszystkie figurki będą miały 32mm? To jest tyci
32 mm to jest wielkość podstawki na której stoi model
Heroic 32mm to jest coś w rodzaju standardu, kupując pudełka z przegródkami na modele możesz się spotkać z takimi określeniami żeby wiedzieć czy modele zmieszczą się w przegródkach.
Heroic 32 mm to określenie pewnego standardu figurek i oznacza to, że oczy "przeciętnego" bohatera - w naszym przypadku postaci humanoidalnych - znajdują się na wysokości mniej więcej 32mm. Naturalnie, potworów nie da się tak łatwo ująć w tej skali - bywają znacznie większe, bywają porównywalne, bywają nieco mniejsze. ;)
Juz się bałem że dziś się nikt w biurze go on board nie pojawił xD ale jednak jest aktualizacja :)
Ja na przykład komentować w tej dużej sekcji komentarze mogłem dopiero po zaksięgowaniu wpłaty.
Jestem zalogowany, wsparłem projekt a status płatności to zakończona. I nadal nie mogę komentować :/
W sumie co dziwne nie dostałem żadnego maila z informacją o wsparciu projektu
pokazujcie wiecej SG do przodu
Dzięki za "petardy"! propsik leci w waszą stronę
Też mam problem z komentowaniem i zastanawiam się czy to nie przez to, że zaznaczyłam że wspieram anonimowo
Nie powinno być problemu z kometarzami przy anonimowym wsparciu, sprawdź czy jesteś zalogowany do zagramw.to, bo lubi wylogować po jakimś czasie.
po zalogowaniu trzeba odswiezyc strone i tyle
goood :)