Cześć,
To nasz 5 dzień kampanii i mamy dla Was kilka ważnych wiadomości!
Od wczoraj odblokowaliśmy dwa nowe cele – Znaczniki Misji do dodatku Adventure Pack oraz dużą figurkę potwora Ygherna z dwoma kartami i znacznikiem.
Ponownie, przekroczyliście nasze przewidywania i wspólnie odblokowaliśmy już 43 dodatkowe cele!
Dzisiaj chcemy odpowiedzieć na kilka Waszych próśb oraz sugestii. Na stronie kampanii na Kickstarterze umieściliśmy nowe cele do odblokowania. Jak widzicie progi są dość ambitne, ale wierzymy, że zdecydowane są w naszym zasięgu!
Przygotowaliśmy 3 nowe Zaawansowane Karty Akcji, które poszerzają dodatek Monster Trail – widzieliśmy, że poprzednie Wam się podobały i że chcecie, aby gra rozwijała się pod kątem mechaniki. Nowe karty dodają jeszcze więcej głębi do deckbuildingu oraz tworzenia Combosów.
Po osiągnięciu celu z 4 nowymi kartami na odblokowanie czekają cele z figurkami Ogarów Dzikiego Gonu. Po 2 figurki na każdy poziom w rozszerzeniu trybu kooperacyjnego i solo.
Jest to bardzo dużo ulepszenie komponentów, które poprawiają wrażenia z gry pod kątem wizualnym i klimatycznym. W sumie do odblokowania jest 6 figurek - jest to coś, o co prosiliście od pierwszego dnia, więc chcieliśmy jak najszybciej wprowadzić je do kampanii.
Pojawienie się figurek Ogarów nie oznacza, że z dodatku wyrzucamy znaczniki – będą one potrzebne aby móc sprawdzać jaki bonus otrzyma gracz za pokonanie ich. Jednak, z całą pewnością figurki będą wyglądać znacznie lepiej na mapie kiedy będziecie grać z tym dodatkiem.
Figurki Ogarów znajdą się zarówno w wersji Standard jak i Deluxe
Wspierając wersję Deluxe dostajecie wszystko co znajdzie się w Standardowym pudełku + 24 figurki Potworów + 6 znaczników szkół Wiedźmińskich + Znacznik Zamkniętej Tawerny. Jeśli uda nam się odblokować figurki Ogarów, połączenie wersji Deluxe oraz dodatku Dziki Gon będzie gwarantować najbardziej epickie doświadczenie z gry. Będziecie mieli figurki Wiedźminów, pojawiające się figurki Potworów, Dziki Gon podróżujący po kontynencie oraz Ogary na ich wezwanie.
Figurki Ogarów znajdą się również w wersji Standardowej.
Nowe Zaawansowane Karty akcji – Szybki Unik
Trening Wiedźmina najczęściej koncentruje się na atakowaniu wroga mieczami i magicznymi znakami, ale unikanie ataku jest czasami znacznie cenniejsze niż zadawanie większych obrażeń.
Szybki Unik to kolejna zaawansowana karta akcji. Jest bardzo łatwa do zdobycia, ponieważ jej koszt wynosi „0”. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że jest to dość standardowa karta defensywna (zielona) - ale ma specjalną zdolność, która działa, gdy odrzucasz ją podczas otrzymywania Obrażeń. Zaabsorbuje kolejne zadane ci Obrażenia. Może być pomocna, gdy zostanie odrzucona z Twojej talii lub gdy odrzucisz ja z ręki pod koniec walki.
Ogary Dzikiego Gonu Poziomu 1 – dwie figurki
Na planszy pojawiają się Ogary Dzikiego Gonu - upiorne bestie przywołane przez Dziki Gon, terroryzujące lokalną ludność i utrudniające walkę z pobliskimi Potworami.
Gracze będą musieli stawić im czoła podczas podróży po Kontynencie, razem lub samotnie. Pokonanie Ogarów często wiąże się z nagrodą... ale są one bardzo wymagającymi przeciwnikami!
Nowa Zaawansowana Karta Akcji – Fala Uderzeniowa
Niektórzy Wiedźmini stają się prawdziwymi ekspertami w łączeniu magicznych znaków z innymi wiedźmińskimi technikami. Nie mogą się równać z magami, ale dobrze przygotowane uderzenie może pomóc im uzyskać dużą przewagę w walce.
Fala Uderzeniowa to fioletowa zaawansowana karta akcji z 4 rozszerzeniami na tworzenie Combosów. Każdy z nich ma inny bonus, więc to gracz decyduje, czy chce zdobyć Tarczę, zadać jeszcze jedno Obrażenie, dobrać 2 Karty Więcej, czy też skorzystać z szansy na zadanie 2 Obrażeń więcej. Ostatnia opcja jest oznaczona kostką, ponieważ Gracz ma 50/50 szans na zadanie 0 lub 2 Obrażeń. Jest to karta, która pozwala na bardziej precyzyjne tworzenie Combosów.
Ogary Dzikiego Gonu Poziomu 2 – dwie figurki
Dla Ogarów Poziomu 2 zdecydowaliśmy się przygotować figurki z dwoma ogarami. Figurka w takiej formie jest nieco droższa w produkcji, ale wiedzieliśmy, że zwykłe powiększenie podstawki czy samego Ogara sprawi, że trudniej będzie używać ich zamiast tokenów.
Zaawansowana karta akcji – Trans Bojowy
Każdy Wiedźmin uczy się walczyć w transie i łączyć ruchy jeden po drugim. Ale opanowanie tej techniki wymaga czasu i wysiłku.
Trans Bojowy to Zaawansowana Karta zupełnie nowego typu - to szósty, specjalny kolor (szary). Ta konkretna karta dodaje 1 Obrażenie, zmniejsza możliwość dobrania Kart o 2, ale może być też traktowana jako Karta dowolnego wybranego Koloru. Posiada również jedno rozszerzenie na Combosy, więc idealnie nadaje się do tworzenia dużych Combo i pełnego wykorzystania treningu Wiedźmina.
Ogary Dzikiego Gonu Poziomu 3 – dwie figurki
Jak mogliście się domyślać, figurka poziomu 3 zawiera 3 Ogary pędzące razem w furii. Duża podstawka, trzy Ogary i ich agresywna poza… nie będzie łatwo się ich pozbyć.
Metalowe monety i Wasz feedback
Wczoraj przedstawiliśmy wam add-on z monetami, jednak duża część z Was uważa, że monety wyglądają zbyt generycznie.
Ponieważ nie wiemy dokładnie, jak wyglądały wtedy pieniądze na Kontynencie, wybraliśmy coś „bezpiecznego”, ale słyszymy Wasze głosy! Omówiliśmy ten problem z CD Projekt RED i będziemy pracować nad nowym projektem, który możliwe najlepszy pod kątem mechanicznym i klimatycznym! Wrócimy do Was z propozycją w poniedziałek!
To już by było na tyle jeśli chodzi o to co ostatnio się działo. Jutro postanowiliśmy nie publikować żadnych aktualizacji na kampanii. Odpowiemy na wszelkie pytania, które się pojawią w poniedziałek, ponieważ jutro chcielibyśmy spędzić trochę czasu z naszymi rodzinami.
Pytanie, które czasami otrzymujemy: Czy instrukcja zostanie pokazana wspierającym przed finalnym wydrukowaniem?
Początkowo chcieliśmy pokazać instrukcję w czasie kampanii, ale mamy małe opóźnienie w składzie finalnego pliku, więc musimy jeszcze trochę poczekać. Gdy wszystko będzie gotowe, na pewno opublikujemy instrukcję w aktualizacji! Zatem, będziecie mogli się z nią zapoznać i pomóc nam stworzyć ją w taki sposób, aby była ładna, zrozumiała i przejrzysta.
Jeśli macie inne pytania lub sugestie, dawajcie nam znać!
Ktos moze wytlumaczyc jak wyglada faza kupowania kart? Widzialem na gameplayu jak osoba dobierala karty w III fazie swojej tury, ale nie rozumiem na jakiej zasadzie je dobiera? Czym placi dobierajac karte o sile 1 lub 2?
A nie robi tego odrzuceniem kart?
W Fazie III jak masz jakieś karty na ręce możesz je odrzucić lub zachować i dobierasz tyle aby mieć ich trzy. Teraz wybierasz jaką kartę chcesz kupić, koszt jest na karcie plus modyfikatory na torze pomniejszające lub zwiększające wartość karty. Płacisz odrzucając karty z ręki na swój stos kart odrzuconych lub nie odrzucasz jeśli koszt wyniesie zero. Następnie kupioną kartę dobierasz na rękę i już.
Nowy layout monet widoczny w kampanii na kickstarterze. Git!
jak dla mnie wybrnęli genialnie :)
Czy będzie możliwość kupienia figurek potworów, dostępnych w wersji Delux, osobno? Wydaje mi się, że nie byłabym jedyną kupującą wersję Standard osobą zainteresowaną późniejszym dokupywaniem pojedynczo figurek, aby w końcu uzbierać całą kolekcję.
Nie będzie takiej możliwości
Pojawia sie oleje w grze? Ktos ma jakis pomysl jak mechanike olejów mozna tu zaimplementować?
Moze jakies zbieranie ziol, pozniej wytwarzanie olejow? Jak myslicie
Dobra, juz widze, ze jest cos z olejami np podczas walki z Biesem
Też odnoszę wrażenie, że wersja deluxe nie powinna się różnić od standardu tylko tym, że dodano figurki. Tak naprawdę to bardzo fajny gadżet do gry. Zastępuje żetony co sprawia że to wygląda kozacko. Ale moim zdaniem w pudełku deluxe oprócz figurek powinno być coś jeszcze "deluxe"... dodatkowe karty, żetony czy kolejne figurki tego nie sprawią. Nie wiem jakie pomysły mają w głowach autor gry, ekipa pomagająca i wszyscy co tak pięknie nad tą kampanią pracują, ale być może coś z tego dałoby się przesunąć do "dużego" pakietu. Być może tym samym przyciągając kolejnych na deluxową stronę mocy. Pozdrawiam i kibicuję dalej ;)
+1
Autorzy czytelnie napisali - figurki z gry podstawowej. To jest dla nich definicja luksusu, że nie wpatrujesz się w mapę w poszukiwaniu żetonika potwora a widzisz go w całej krasie. Jeśli byś popatrzył na obciążenia podatkowe to zdziwił byś się, ileż to dość podstawowych elementów jest uznawane za luksusowe dobro ;)
+1
Co do ogarów.. znaczniki są kolejna zapchajdziura .. nie dało by rady dać oznaczen z spodu figurki? W ten sposób uniknęło by się niepotrzebnych czynności podczas rozgrywki...może to być fabrycznie bądź jakąś naklejka..
Jest zapchajdziura i to nader niebezpieczna. Ciężko się tłumaczy czym wersja de luxe jest oraz pojawiają się głosy, że wszystkie potwory stadne nie powinny mieć figurki pojedynczej a co najmniej w formie jak rzeźba Laokona .
Żadna zapchajdziura po prostu znaczniki są potrzebne dla wersji standard.
Juz widzialem podobny pomysl, ale co wy na to, zeby kazdy z graczy mial planszetke Bestiariusza ze slabymi punktami potworow, na co sa podatne itp tak jak to bylo w Wieśku 3. Np Nekkery podatne na Polnocny Wiatr, przez co po zagraniu danej karty potwor dostaje wieksze obrazenia lub cos w ten desen. Pozwoli to na rozne budowania talii zalezne od potworow na mapie.
A widziałeś dodatek Monster Trail? :)
Hah dopiero teraz to zobaczylem xd czyli propozycja nieaktualna
Czy tam nie powinno być 4 plansze , 4 karty i żeton a nie 2 plansze 4 karty i żeton?
Co sądzicie o takim pomyśle. Kompani. W zasadzie zawsze wiedźmin podróżował w czyimś towarzystwie. Nawet samemu - to tak naprawdę konno. Kompan - koń -> np. daje możliwość przemieszczenia się o dwa miasta, odrzucając kartę(symbol) tylko tego do którego się udajemy. Kompan - bard -> np. pozwala podczas gry w kości przerzucić jedną dodatkową kość. Kompan - mag, gnom, krasnolud, elf ...itd np. dodają +1 do atrybutów podczas walki, lub przyjmując na siebie rany...możliwości jest wiele. Druga sprawa to mało "nieludzi" w OLD WORLD, gdzie tak naprawdę większość populacji w dawnych czasach Sapkowskiego stanowiły elfy, krasnoludy, driady, gnomy. Trzecie to temat już wcześniej był wspomniany, aby podczas podróży z miasta do miasta coś się działo, jakaś zasadzka bandytów, albo komando, może jakaś intryga w napotkanej wiosce(pomniejsze potwory). Pomyślcie nad tym... Gratuluję sukcesu! Pozdrawiam!
to Wiedźmin Stary Świat, a tu Geralda i jego kompanóew nie ma
Nic o Geraldzie nie pisałem, a to wcześniej nie było kompanów podróży i wiedźmini musieli podróżować samotnie?
To są adepci szkół ledwo ukończyli szkolenie. Wiedźmini woleli podróżować samotnie. Geralt też jak szukał Ciri wolał sam później powstała kompania.
już teraz wiedzmini robią niezłe przebiegi w turze...może wystarczy zasada że z koniem możesz na koniec dobraćjednąz odrzuconych kart alboco
Część wygląda już na całkiem mocno zaawansowanych wiekiem :P ...
Ja proponuje może protektorki na karty, żeby ich tak łatwo nie zajechać :)
Niestety ponoć będą. Nie jesteś w stanie ogarnąć samodzielnie zakupu w dowolnym sklepie internetowym, czy co, że taki wyrafinowany cel zapodajesz? Powiedz, to dla oszczędności na przesyłce? Tak? Może jednak jest za tym jakaś głębsza idea, która umyka mojemu prostemu rozumowi?
bobiaczek, a podrzucisz mi link do koszulek na karty 130x100?
A po co taka gorycz? Po prostu daje pomysł, jak już jest organizer do pudełka to czemu nie ma być dodatkowej ochrony?
Jak coś to temat koszulek już nie raz był wałkowany, czy to tutaj czy na kickstarterze, tyle że znika w czeluściach komentarzy. Na forum boardgamegeek są również tematy z propozycjami na SG i add-ons.
bobiaczek tu chodzi o to że addon z koszulkami zwiększy ilość pieniędzy w zbiórce co odblokuje dodatkowe cele :)
oby to niebyły takie jak u Tytanów :(
Tak na prawdę problemem sa tutaj tylko te duże karty 130x100, jakby zmienili je na jakiś standardowy format, problemu by nie było. Chyba, że przeoczyłem jeszcze jakieś.
@Bounce Koszulki w tym wymiarze nie istnieją i dobrze o tym wiesz. Karta, która nie jest tasowana nie wymaga koszulkowania. Mogliby zejść do formatu Medusa i nie byłoby problemu. Nie jest to gorycz a irytacja. Koszulki możesz sobie zorganizować osobiście - są Griffiny grube, cienkie. Tej firmy, tamtej. Do wyboru do koloru. Ale nie, ech...
To że karta nie jest tasowana, nie jest dla mnie argumentem, żeby jej nie koszulkować, bo zniszczyć się może jak każda inna. Jeśli pojawia się niestandardowy wymiar, który uniemożliwia mi dobór koszulek - i nie, nie mam problemu z zakupem koszulek poza kampanią - to fajnie by było jakby twórca dostarczył takie rozwiązanie lub stosował tradycyjne wymiary. Jedni lubią grać oblanymi i obtłuszczonymi kartami, ja po prostu nie i lubię dbać o swoje egzemplarze.
Mam chyba trochę nierealny pomysł na płatny Add-on na prawach niespodzianki. A nawet 3 poziomy, np45-90-135 PLN, (10,20,30 EUR) (Albo wie, że będą dwie możliwości, ale nie wie co dostanie:P ) W gestii twórców byłoby wymyślenie czegoś. typu dodatkowy figurka wiedzmina / figurka maga Nie krzyżować mnie, to tylko luźna sugestia na pomysł :P (cos a'la Cute but Deadly)
Intrygujące ...
Loteria w pleadgeu, tego jeszcze niebyło :P
Akurat to nie jest nowy pomysł, ale nie sądzę, by Autor w coś takiego pojechał. To dopiero byłyby wrzaski o skok na kasę i generowanie FOMO.
Czy byłaby możliwość dokupienia kolejnego zestawu kości?
+1
Z jednej strony takie dodatki wydają się oczywiste i zapewne mogłyby się pojawić. Z drugiej strony może być tak, że dla ograniczenia spekulacyjnego wspierania takiej nagrody (logistyka pakowania) właśnie czegoś takiego nie będzie (znaczy ludzie będą kupować po kilka zestawów kości na potrzeby odsprzedaży)
@bobiaczek, w kampanii Tytanow byl dokladnie taki addon, ze kto chcial mogl dokupic zestaw dodatkowych kosci dla 2 graczy
Tak, tylko że kości w Tytanach są do Tytanów. Te stanowią gadget z gry wiedźmin i jako takie mogą stanowić przedmiot spekulacji.
Czy tylko mnie się wydaje, że "updaty" są najpierw pisane po angielsku a potem tłumaczone w Google translatorze na polski? Sporo błędów językowych...
KS jest najważniejszy. Aktualizacje na zagram wchodzą w pędzie. To mordercza robota przygotować dwie aktualizacje stron, które ponoć nie za dobrze pomagają to robić.
już parę dni minęło, ale dopiero teraz mnie natknęło... gdzie jest wampir? Jeśli zabraknie wampira to wysypuję zboże na tory!... czy coś... :)
Toć jest Bruxa
i Ekima :)
ahaaaa, uszczegółowienie... zatem fajnie i ok. Zrobię krok do tyłu jak w jaka to melodia w ramach pokuty.
@GoOnBoard Chyba już wiem czemu nie mogę komentować mimo wsparcia projektu. Email w zamówieniu nieświadomie podałem inny niż ten na którym mam konto na zagramw.to Czy możecie ręcznie przydzielić mi opcję komentowania?
Aleeeee..... jak napisałeś komentarz powyżej ?:P
Chodzi o sekcję komentarzy ogólnych, a nie komentowanie aktualizacji
Czy jest możliwość zmiany grafiki na karcie shockwave???? Kompletnie nie pasuje ona do treningu wiedźminskiego i przedstawia maga. Bardzo to się gryzie moim zdaniem.
A może karty ukrytych wiedźmińskich celów? ;-)
Fajnie by to siadło z sugerowanymi wcześniej alternatywnymi sposobami zdobycia trofeum (np. przez eksplorowanie)
1. Wiedzmin z cechu Mantikory koniecznie bez tarczy. Moze trzymać w ręku trofeum albo jakiś eliksir. 2. Moglibyście pomyśleć już o czymś co można by wymienić za omyłkowo zakupioną przez niektorych figurke Eredina na koniu.
Będziesz mógł w PM rozdysponować swobodnie opłacone środki. Dodatkowo zawsze możesz się skontaktować z GoB i poprosić o zwrot środków.
A ja wrócę do tematu przedstawienia wieśka ze szkoły Mantykory. Nie przekonuje mnie jego design. Według mnie puklerz czy inna tarcza nie pasuje do wiedźmina. Moja wyobraźnia nie ogrania jednoczesnego trzymania miecza w jednym ręku i rzucania znaku drugą ręką w której trzyma się tarczę. ;) Zdeczka psuje to klimat. Uwaga do przemyślenia dla twórców gry, projektantów i grafików.
+1 - też temat tarczy mi spędza sen z powiek ;)
Zarówno koncepcja jak i sama poza jest porostu słaba. Może jeszcze wiedźmin w pełnej zbroi płytowej się trafi?
+1
+1
+1
Zgadzam się wygląd wiedźmina z szkoły mantikory jest mało zgodny z przedstawieniem wiedźminów. Ale tak samo cech Niedźwiedzia ciężka zbroja czy kusze. Ta tarcza to jednak trochę przesada tym bardziej, że cech mantikory skupiał się na zdolnościach alchemicznych, może jakiś łuk bardziej by pasował i zatrute strzały?
Czy są planowane jakieś zmiany, żeby zmniejszyć downtime każdej tury? W zapowiedziach, filmikach mówiliście, ze można coś działać podczas tury innych graczy jak obstawianie zwycięzcy, wybieranie za potwora, ale mimo tego widzę, że większość recenzentów NADAL narzeka na długość tury. Może potrzebne są jakieś ograniczenia w możliwościach ruchu wieksze, by np różne akcje rozłożyły się na więcej tur, ale te przebiegały szybciej?
Szczerze mówiąc to sam ruch (czyli pierwsza faza) wydaje mi się stosunkowo szybka (nawet jakby się grało w pokera to jest to błyskawiczne). 3 faza tak samo (zakup) - zwłaszcza, że gdy Ty kupujesz to może już grać kolejna osoba. Problematyczna jest tylko 2 faza ale nie wiem czy tam coś się da zmienić. Samej walki nie przyspieszysz, zwłaszcza jak grasz z "myślicielami". Eksploracja - tu zależy jak bardzo się wczuwacie w klimat (można szybko przeczytać kartę albo same odpowiedzi ale to nie o to chodzi).
Myślałem też kiedyś o tym dzieleniu swojej tury (np. żeby najpierw każdy przejechał swoją 1 fazę, potem 2 a na końcu 3) ale zmieniłoby to mocno rozgrywkę - np. atakując kogoś w swojej 2 fazie to obrońca mógłby nie mieć już kart na ręce (wydawszy je na ruch). Aktualnie obrońca ma tyle kart z iloma skończył swoje zakupy.
Pewnym przyspieszeniem mogłoby być wykastrowanie działań gracza do dwóch: * ruch do docelowej lokalizacji (zasady bez zmian, tyle, że nic nie robisz po drodze) ** jedna akcja w docelowej lokalizacji: poker / szkolenie / przygoda / walka. Pomimo, iż ma to jakiś tam sens (albo się szkolisz albo rozrabiasz w karczmie) to kompletnie nie umiem sobie tego przełożyć na balans rozwoju.
Powoli jest tego tak dużo , że zaczynam się gubić już co będzie w zestawie :D Ale naprawdę bardzo się cieszę, że mogę wziąć udział w tym projekcie :D
Spokojnie - będziesz miał cały rok na przyswojenie sobie tego i nie być za bardzo zaskoczonym :D słowem - niech wrzucają ile mogą :)
@sulanik haha dokładnie
Całość wygląda fenomenalnie i wielki szacunek za dbałość. Jedyne co mi podpadło to kości. Są ładne i pomysłowe, ale nieczytelne. Wolę zamienić na zwykłe kości, które jakby nie było trzymają się tradycji i wszystko od razu widać po rzucie.
Ja osobiście bardzo się cieszę z tego projektu kości. A wartość to przecież widać zarówno w liczbie rzymskiej jak i w odpowiedniej figurze :) No ale każdy lubi co innego.
Nowe kości są zdecydowanie lepsze, prosiło o to zresztą wiele osób. Jak komuś nie podchodzą zawsze może sprzedać (pewnie cena będzie niezła) i używać marketowych za 5 zł ;)
Kości są ok.
Kości są super!
Kosci wzorowane na W2 idealne!
Kości jedynie cieszą graczy komputerowych, bo to kolejne mocne nawiązanie do gry, jednak ani nie są czytelne (a rzucamy sporo) ani spójne z resztą. Na kościach mamy cyfry rzymskie a na monetach arabskie. Jakaś jednolitość byłaby mile widziana. Zawsze można kości wziąć z dowolnej innej gry jeśli nic się z tym nie da zrobić.
kości są dobre
Kości są idealne, a co do różnicy cyfr - rzymskie VS arabskie, to na monetach orenach można dać lile - jedną, dwie, trze, i po kłopocie.
Ja w Wieśka 2 akurat nie grałem za dużo a kości mi się wybitnie podobają, wiec to nie w tym rzecz :P ale przy >35k ludzi nie ma opcji, żeby wszystkim dogodzić.
Tak jak piszecie - nie da się wszystkim dogodzić. Kości mają przesyt ideograficzny - albo idziemy w ilość/rodzaj figur albo oryginalną numerację. Ładne kości do wiedźmina ma zaprojektowane Q-Workshop. Co kto lubi ;)
Przy takiej skali sprzedaży gry nie wątpię, że Q-Workshop przygotuje jakieś zestawy pokerowe. Nawet dedykowane do każdej ze szkół ;)
Kości mogły by mieć arabskie cyfry w środku a wokół znak jednej ze szkół. I wszyscy byli by szczesliwi.
Kości to zamknięta sprawa. Grę wspierają ci co tłukli w wiedźmina i taki gadget to dla nich nostalgiczne nawiązanie do wspomnień.
Mam kilka propozycji dotyczących różnych aspektów gry: Podróż po mapie: Myślałem o tym, że część kart miałaby obok symbolu terenu symbol Nieostrożnej Podróży - wtedy zanim przejdzie się z jednego pola na drugie, należy dociągnąć kartę wydarzenia w podróży. Konsekwencje walki z potworami: Już kiedyś podałem tę sugestię aby po przegranej z potworem dodawać do talii gracz karty ran. Zapychałyby one rękę i w sumie tyle. Za każdym razem, kiedy ranę odrzuca się w wyniku otrzymywanych obrażeń trzeba odrzucić jedną dodatkową kartę(aby przegrane walki nie zwiększały hp). Karty ran z ręki można odrzucić w 2. fazie naszej tury. Statusy: Fajnie by było zobaczyć efekty statusowe - globalne i inwidualne - które dokłada się w wyniku kart eksploracji bądź wydarzeń i powodują jakieś efekty np. status "Wrogość wobec wiedźminów" sprawia, że nie można na polu z żetonem tego statusu korzystać z akcji danej lokacji.
+1! A co do kart ran, może niektóre zatrucia/rany można by w konkretnych miejscach odrzucać?
#Ad podróż. Wiele osób już oto prosiło. Miejmy nadzieje że ta kwestia zostanie zmieniona. Oby...
+1 - rany/Blizny byłyby nad wyraz klimatyczne !
Eeee 1) Rany to tak pachną zapożyczeniem z Nemesis lub Mage Knight. 2) Kompletnie nie spinają się z mechaniką, w której ilość kart wyznacza życie wiedźmina.
A odrzucanie kart z ręki by nie rósł HP działa wbrew mozolnemu budowaniu talii. Zbyt duża kara.
+1 fajne pomysły
czy można wprowadzić pewne "utrudnienie" do gry, czyli zakrycie potworów, nie zawsze wiadomo co czai się za rogiem. Myślę, że wprowadzi to fajny klimat niewiedzy i dodatkowy dreszczyk emocji.
Potwory są na zasadzie zlecenia więc wiemy jaki potwór gnębi ludność :)
Witam, mam propozycję co do monet, zamiast tych co są dostępne do kupienia (oczywiście są już w koszyku :) ) może warto się zastanowić na monetami z Wieśka 3 (novigardzkie korony, floreny lub oreny)?
akcja dzieje się setki lat przed Wieśkiem 3, sagą, opowiadaniami
Te które były tera, były nawiązaniem właśnie do orenów
Ledwo kampania wystartowała, a tu z dnia na dzień co raz więcej SG :D brawo!!! Wczoraj mówiłeś Łukasz o dodatku magowie na kanale na YT. Rozumiem możemy się tego spodziewać jako SG? czy raczej będzie to Add?
raczej cos było słychać,ze add
Płatny dodatek ;)
Dodatek musi być płatny żeby ruszyć z SG :) za jakiś czas kampania stanie w miejscu i to bd okazja żeby dodać płatny dodatek. Zainteresowanie grą jest ogromne ale jakieś zadania społecznościowe typu polub/udostępnij było by dobrym pomysłem :)
Magowie płatny dodatek. No zadania społecznościowe były by dobrym posunięciem.
kruk +1 proponowalem to juz dawno albo jakaś zagadka konkurs czy cokolwiek
Czy są plany na jakieś większe odróżnienie wersji Deluxe od standardowej? Bo na ten moment zupełnie nie ma feelingu Deluxe, mam wrażenie, ze to Standard + Plastic miniatures. Oczywiście wiem, że jeszcze dużo dni kampanii przed nami, figurek też jest dużo, ale biorąc pod uwagę to, że figurki z dodatków są też w wersji standardowej, wszystko się tak trochę zaciera. Nie jestem pewien czy mi to umknęło, czy nie było podane, ale w przypadku szukania tropów, wiadomo którego potwora trop znajdujemy, czy dopiero po podjęciu tropu się to okazuje?
+1
+1
Deluxe to właśnie lepsza jakość czyli figurki zamiast żetonów. Jest ich już 23 a będzie pewnie więcej. Figurki wychodzą ok 10 zł za sztukę więc bardzo dobra cena
+1
Też podmijam, ale od strony osoby, która woli mniej plastiku. Aktualnie w wersji Standard zaczynają się pojawiać nowe figurki i teraz część będzie żetonami część plastikiem i mam wrażenie, że zaczyna gubić się spójność. Osobiście jeżeli już muszą być żetony w wersji Standard to niech będą dla wszystkich przeciwników. Niemniej wolałbym zamiast żetonów tekturowe postacie z plastikowaymi podstawkami. :-)
Też tak uważam, powinni coś jeszcze dodać by ta wersja delux była bardziej unikatowa.
+1 tym bardziej że część ludzi narzeka że nie mają standów do żetonów za darmo w standardzie.. no sorry :D ale to by jeszcze bardziej zatarło "wyjątkowość" figurek, jeżeli standy wejdą do gry za darmo, będę pisał o downgrade mojej wersji deluxe..
+1
Wydaje mi się, że ty jak i wiele innych osób mylicie pojęcie eksluzywności z luksusem(deluxe), bo samo luksus oznacza coś o wysokiej cenie i jakości wykonania. Coś luksusowego może również być ekskluzywne, ale coś ekskluzywnego nie musi być luksusowe
powinni nie nazywać dekux tylko standard + więcej plastiku
Hmm zastanawiam się czemu na karcie uniku jest wiedźmin strzelający z kuszy :P
Może nawiązanie do Wiedźmina 1, gdy Magister zabił Leo z kuszy mówiąc ,,Słyszałem, że Wiedźmini potrafią odbić pocisk w locie..." ... Znaczy pewnie nie mieli lepszego artu pod to, ale ja to sobie tak tłumaczę xD
Ale to wiedźmin polujący na gryfa czy tam inne monstrum xd i jak ktoś tu robi unik to gryf :P
Grafika fali uderzeniowej niezbyt pasuje do tego co żeczywiście wiedźmin byłby wstanie zrobić w walce (lepsze by było coś bardziej subtelnego). No i jeszcze pytanko bo była karta z tymi dodatkowymi przedłużkami z lewej strony one zadawały dodatkowo 1 obrażanie po ich użyciu czy trans bojowy także zadaje 1 dodatkowe obrażenie przez uruchomienie przedłużki z lewej strony. Fajnie by było gdyby to nieopatrznie zostało sprostowane ;)
No fala uderzeniowa to powiniec być jakiś fajny art znaku aard. Myślę że jeszcze podmienią na nowe grafiki. No bo co wspólnego aard z druidem wywołującym burze?
Sorry za błędy xd źle się pisze długie komentarze na telefonie ;)
Tutaj pewnie jest już pies pogrzebany ale czy nie uważacie że same portrety/figurki wiedźminów są zbyt... "piękne"? Szczególnie kole w oczy ten przystojniaczek ze szkoły węża oraz Bogusław Linda ze szkoły niedźwiedzia :P Może dałoby się wężowi trochę wykrzywić gębę i nałożyć na nią ślady jakichś pazurów? Wszyscy ci wiedźmini są jacyś tacy czyściutcy - chociaż może są po prostu ekspertami w swoim fachu i nigdy nie dali się dziabnąć :)
Może w tamtych czasach szkolenie było bardziej wymagające i skuteczne w porównaniu do sytuacji, gdy na scenie pojawił się Biały Wilk :-) Stąd brak śladów walki na twarzach wiedźmaków
Zawsze możesz sobie pomalować i w tym procesie je ubrudzić/zabliznowac jak się podoba..
A to nie jest przypadkiem tak, że ci wiedźmini, którymi gramy, to żółtodzioby, które właśnie ruszyły w trasę prosto ze szkolenia? Więc jedyne blizny, jakie mogli zarobić, to na Mordowni?
Jędrzej Sieniek słuszna uwaga, lorowo (po obejrzeniu filmików wprowadzających/ukazujących grę) tak właśnie jest :)
Wcielasz się w adeptów więc oni dopiero ukończyli szkolenia i wyruszają na swoje pierwsze polowania, więc dlatego tacy "piękni"
Mam nadzieję że uda się na koniec zoptymalizować całość , tak by ogarnięcie wszystkiego było wciąż proste.. i by była możliwość wyboru poziomu trudności.. no i żeby gra się nie zrobiła jeszcze bardziej rozwlekła..jak na razie idzie wszystko dobrze.. ale przesada też jest zła..
Hej, a może zamiast kolejnych 8 kart przygody wrzucić na polskiej kampanii właśnie monety do odblokowania z progiem 250-300 tys. Mogłoby to pomóc się zdecydować tym, którzy jeszcze się wahają nad wsparciem kampanii.
Koszt produkcji 4 kart - 2 gr? Koszt produkcji 30 Monet - 30 zł? Nierealne marzenie ;)
A co z osobami które już wsparły monety w formie add-on? ;)
Spokojnej niedzieli, dla Was i Waszych Rodzin
Czy nie dałoby się dodać kart potworów do Ogarów i użyć ich w podstawowej wersji gry, jako potworów poziomu 1/2/3?
+1
+1 dwie pieczenie na jednym ogniu
+1 w sumie ma to sens
+1
Dla mnie to oczywista sprawa +1
Nie taka oczywista... Ogary są przywoływane przez dowodzących Dzikim Gonem. One nie były częścią fauny w świecie wiedźmińskim.
Nie były częścią fauny w świecie wiedźmińskim, zgadza się ale często po przejściu Dzikiego Gonu coś pozostawało, zmarznięta wioska i zagubione właśnie Ogary Dzikiego Gonu, tak przynajmniej było w grze (3 część), bo w książkach nie przypominam sobie aby tak było, mimo wszystko dobrze by było dodawać je do podstawowej wersji gry.
+1
Mam prośbę dotycząca części przygodowej - kart przygód. Jest ich dużo, ale może rozwazycie czy do mechaniki gry nie pasowała by też opcjonalnie aplikacja np. na androida, zawierająca elektroniczne karty. Chodzi o fakt powtarzalności wyboru kart i opcji na nich dostępnych. W przypadku aplikacji mogła by istnieć możliwość ich generowania lub też dodawania do gry np. samodzielnie przez jakiś edytor... Czyli tworzenia przygód przez samych graczy, nawet w społeczności. Dodatkowo taka aplikacja mogła by zawierać ścieżkę dźwiękową dedykowana do gry, którą można by uruchamiać podczas rozgrywki - taki dodatek jeszcze podnoszący klimat. Siadamy do planszy i odpalamy dedykowana muzykę niekoniecznie używając elektronicznych kart przygód.
Siadam do gry i odpalam na tv/pc YouTube i wybieram spośród milionów setów wielogodzinnych podkład pod grę?? Jaki problem ? Czasami mam wrażenie że ludzie chcą na siłę tu wepchnąć dodatki które totalnie nie są potrzebne, jak np taka muzyka, czy aplikacja, czy gwinta czy postacie z książek... Eh to gra w old world I to planszówka a nie kolejna część gry elektronicznej redow..
jest jeszcze opcja melodice.org gdzie ludzie tworzą playlisty do planszówek ;)
@Hiob apka nie jest niepotrzebna. Wręcz przeciwnie.
Błagam NIE -1
-1
Wliczając dodatek to kart jest już tyle, że nawet ja przestałem płakać (podnosić jako problem) że zawężenie decyzji wiedźmina do wyborów A/B i oczywistych (zapamiętanych) następstw jest słabe i należy to naprawić. No chyba, że będziesz w grał w opór to i przewiniesz wielokrotnie/zapamiętasz. Pomimo, iż potencjalnie apka jest kusząca do "wzbogacenia" gry, to dla wielu osób jest aberracją koncepcji gier planszowych.
Cześć! Czy tylko ja mam problem z dodaniem monet do swojego zamówienia? Poprostu nie mam takiej zakładki "dodaj do zamówienia"
Twój profil, zamówienia kliknij numer zamówienia i zjedź na dół i kliknij "Dodaj kolejne nagrody"
Będąc zalogowanym, wchodzisz w swoje już złożone zamówienie i na dole jest przycisk "dodaj kolejne nagrody"
No właśnie nie mam "dodaj kolejne nagrody". Mam tylko okienko "ponów płatność"
A dostałeś potwierdzenie zaksięgowania płatności? Może o to chodzi
Hymm, nie dostałem, a dokonałem płatności pierwszego dnia.
Mikołaj - mamy weekend, poczekaj do poniedziałku (zwłaszcza jeżeli płaciłeś zwykłym przelewem). Jeżeli prawidłowo "poszedł" przelew to na pewno zostanie zaksięgowany. A później sprawdź ponownie możliwość dodania kolejnych nagród :)
Wgl moglibyście zmienić nazwe Ygherna na skolopendromorfa?
miłego wypoczynku
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1
@Goonboard
Liczę, że szybko pojawią się kolejne dodatki by wbić sg z ogarami. Tak z ciekawości dużo macie jeszcze sg w zapasie? :p Spokojnej i udanej niedzieli :)
Yghern powinien mieć otwartą kłódkę ;)
SUGESTIA: Wiem, że dodatek monster trail w znacznym stopniu rozbudowuje kwestię różnorodności potworów pod względem ich umiejętności jak i słabości. Nie widzieliśmy jednak zbyt dużo z tego zakresu poza kartą biesa, może twórcy już o tym pomyśleli natomiast jesli nie tk fajnie byłoby gdyby potwory miały swoje słabości, które gracze mogliby wykorzystywać także w budowaniu talii. Chodzi mi o to, że np dany potwór podatny jest na igni więc gracze widząc, że taki potwór jest na planszy mogą budować w okół tego swoje talie, tak aby budowanie talii nie było tylko łączeniem kombosów ale żeby było w tym więcej głębii w postaci budowania talii pod konkretne potwory. W dodatku potwory moglyby być wyczulone np na pewne petardy, które zagrane przeciwko takiemu potworowi wywolywalyby dodatkowy efekt. Np bomba dwimerytowa wywoluje okreslony na karcie efekt +dodatkowy efekt jesli jest użyta wobec potworów podatnych na tę petardę.
+1 tak było w grach m.in. naszym ukochanym wieśku III
+1 dobry pomysł
+1 w sumie jest to oczywiste ale nie wiadomo jak będzie tutaj, wiec popieram !!!
+1 tym bardziej ze dzieki temu iniknelibysmy uzywania w kolko jednego i tego samego combo
+1
Bardzo dobra sugestia i raczej nietrudna w implementacji
Swietny pomysl, klimatyczny no i rozgrywkowo zmusza do ciaglych zmian w budowaniu talii. Jak najbardziej na tak
każdy pomysł tworzący imersję (w tym wypadku unikalność walki) jest dobry. Ten ze słabościami świetnie się w to wpisuje. Należy jednak pamiętać, że walka z potworem jest budowana jako rozszerzalna, ale mega ogólna startowa mechanika (podstawka). Jeśli da to się zgrabnie w dodatek włożyć - jak najbardziej za.
aplikacja to dobry pomysł jak będzie się wydłużać okres realizacji gry ku pokrzepieniu serc