Sample figurek i harmonogram produkcji

Data dodania: 14.01.22 10:08:28

Witajcie w nowym roku!


Mamy nadzieję, że w okresie świąteczny mieliście czas, by dobrze wypocząć - my pozwoliliśmy sobie na tygodniowy urlop, ale teraz znów działamy na wszystkich frontach.


Pozwólcie, że na wstępie wyjaśnimy, skąd opóźnienie w publikacji tej aktualizacji. Pierwotnie chcieliśmy podzielić się z Wami zaktualizowanym harmonogramem wcześniej, musieliśmy jednak poczekać na kilka szczegółów od partnerów i fabryki. Czekaliśmy także na dwie paczki z fabryki w Chinach. Druga z nich dotarła do nas wczoraj, dzięki czemu dziś mamy dla Was więcej wiadomości i zdjęć.


Dziś chcielibyśmy pokazać Wam zdjęcia sampli figurek i pozostałych komponentów z fabryki, a także dać Wam znać, jak wygląda harmonogram produkcji.


Jak pisaliśmy wcześniej, proces przed-produkcyjny zajmuje sporo czasu i toczy się jednocześnie na kilku frontach. Na ten moment wciąż pracujemy z fabryką nad ostateczną wersją wyprasek i nad detalami niektórych komponentów.


Sample figurek

Zakończył się długi proces przed-produkcyjny figurek i fabryka zaczęła przygotowania modeli do masowej produkcji. Najpierw konieczne jest dostarczenie fabryce plików, następnie przyjrzenie się zmianom proponowanym ze strony fabryki, a następnie sprawdzenie wysłanych do nas fizycznych egzemplarzy. Cały ten proces jest już za nami ze wszystkimi ponad 60 figurkami z gry. Jakość wykonania bardzo nam się podoba.


Poniżej znajdziecie kilka zdjęć figurek zrobionych w naszym biurze. Wszystkie to sample pochodzące z fabryki w Chinach.








Pudełka, plansza, instrukcja i monety

Otrzymaliśmy także poprawione sample papierowych komponentów oraz metalowych monet. Dzięki temu mogliśmy sprawdzić ich jakość po wprowadzonych poprawkach. Posłużą nam także do wewnętrznych i zewnętrznych prezentacji gry. Dzięki temu upewnimy się, czy wszystko spełnia wymagania pod kątem praktycznym i wizualnym.


Poniżej znajdziecie zdjęcia pudełek dla wersji Standard i Deluxe. Okładka jest taka sama, ale tyły pudełek oraz ich wielkość różnią się od siebie.



Tutaj możecie przyjrzeć się zaktualizowanym planszetkom graczy. My jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu - kolory, grubość i design bardzo nam się podobają. Jak widzicie, imiona wiedźminów można wyjąć i zamienić, co pozwoli Wam na wybranie najbardziej Wam odpowiadającego lub nawet stworzenie własnego.


Poniżej pokazujemy instrukcję do gry podstawowej - okładkę i nieco zawartości z środka. Mamy nadzieję, że spodoba Wam się równie mocno co nam! :)


Wprowadziliśmy także drobne zmiany na planszy. Zmieniła się mapa, ale nie tylko - wprowadziliśmy także kilka zmian w projekcie graficznym, by całość zyskała na praktyczności i była jeszcze bardziej klimatyczna.



Na koniec prezentujemy próbki metalowych monet. Ogromnie podoba nam się ich wygląd i jakość i mamy nadzieję, że podzielicie nasze zdanie, gdy do Was dotrą!




Harmonogram prac


Drugi temat, który chcemy dziś poruszyć, to obecny harmonogram produkcji i data dostarczenia. Niektórzy z Was zwracali uwagę, że przesunęliśmy daty, które zostały podane na stronie kampanii, nie tłumacząc tego wystarczająco klarownie.

Szacowana data premiery na stronie kampanii była podana realistycznie, w oparciu o przewidywaną skalę dewelopmentu, projektowania graficznego, pracy tłumaczeniowej i procesu produkcji.

Z uwagi na skalę sukcesu kampanii, przewidzieliśmy pewne dodatkowe opóźnienia (dodatkowo, obok zwykłych, drobnych opóźnień, które mogą mieć miejsce zawsze podczas prac nad projektami tego typu), ale nie byliśmy pewni szczegółów tych przesunięć, nie chcieliśmy więc komunikować precyzyjnych terminów. Widzieliśmy, że większość Wspierających rozumiała, że daty prawdopodobnie się przesuną, więc zamiast rozmawiać o "ogólnikach", skupiliśmy się na pracy, by jak najszybciej móc rozmawiać o konkretach.

Każdy etap prac - projekt graficzny, playtesty, prace nad fabułą,  tłumaczenia i przed-produkcja w fabryce - wymaga czasu, a przez to, jak gra się rozrosła - tego czasu potrzeba więcej. 

W tym momencie mamy całkiem konkretny harmonogram naszych działań, otrzymujemy też konkretne daty z fabryki i od naszych partnerów z innych krajów. Pewne przesunięcia wciąż są jeszcze możliwe, ale ponieważ pytacie, chcemy dać Wam jak najwięcej konkretu.




Tłumaczenia wersji podstawowej gry są gotowe i wydawcy z innych krajów pracują obecnie nad ogromną ilością dodatkowej zawartości - odblokowanymi celami i dodatkami.

Proces przedprodukcyjny przeciągnie się do lutego. Jak pisaliśmy w pierwszej części aktualizacji, wiele zostało już zrobione, ale wciąż jest trochę do dopracowania. Do kwietnia możemy też pracować jeszcze nad wypraskami, pudełkami dla dodatków itp.

Właściwa produkcja rozpocznie się w kwietniu lub wcześniej. Najpierw wystartuje produkcja plastikowych komponentów, a następnie wszystkich pozostałych - gdy wersje językowe będą gotowe i sprawdzone.

Gdy produkcja się zakończy, fabryka zacznie się konfekcjonowaniem gier w różnych wersjach językowych. Każda wersja językowa będzie do rozpoznania po pudełku, a jeśli wybraliście wersję cieniowaną, na folii na pudełku znajdzie się informująca o tym naklejka.

Skala produkcji jest duża, więc konfekcjonowanie może zająć sporo czasu, ale nasz obecny harmonogram bierze to pod uwagę. Chcemy na bieżąco informować Was o wszystkich zmianach w harmonogramie, mamy jednak nadzieję, że dzisiejszy update pozwoli Wam dobrze orientować się w procesie do końca roku.


Jeśli macie jakieś pytania, postaramy się odpowiedzieć na nie w sekcji komentarzy i w kolejnej aktualizacji.


Na dziś to już wszystko. Życzymy Wam udanego wejścia w 2022!


Liczba komentarzy: 214
Zaloguj się Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany.
Marek Stachowiakponad rok temu

Jak tam faza przedprodukcyjna w fabryce? Co tam z tłumaczeniami? Ruszyło się coś czy wylatujemy już poza przesunięty harmonogram?

Lord_Aderponad rok temu

1 szczegolowe foto 1 figurki i moze jakas jej karta raz w tygodniu i wszyscy byli by juz happy o czestotliwosc updatetow, naprawde wystarczyloby tylko tyle

Morpheusponad rok temu

+1

Kaliponad rok temu

+1 Tragedia jeśli chodzi o newsy czy jakiekolwiek informacje

VarikasPLponad rok temu

tak, info mamy zdecydowanie za rzadko

Sforcatoponad rok temu

+1

Marek Stachowiakponad rok temu

Dokładnie jak piszesz. Każdy taki news ucieszy. Plus raz na miesiąc info odnośnie postępów prac przy tłumaczeniu, przygotowaniu w fabryce, etc.

Szwedaponad rok temu

Co słychać nowego? Czekam z niecierpliwością na nowy update… na cokolwiek… to nie musza być jakieś „wielkie rzeczy” - wystarczą jakiekolwiek, ale częściej ;P

Sforcatoponad rok temu

+1

Lumaticponad rok temu

Jakby ktoś szukał zdjęć figurek albo planszy w większej rozdzielczości, znajdzie je tutaj: https://boardgamegeek.com/boardgame/331106/witcher-old-world/images?pageid=1&sort=recent

Eddyponad rok temu

Kiedy można się spodziewać lutowej aktualizacji? Mam nadzieję że w końcu dostaniemy wgląd do podręcznika

Kaliponad rok temu

+1 bardzo chciałbym zobaczyć już instrukcję

VarikasPLponad rok temu

+1 też chciałbym już poczytać, zobaczyć

Sforcatoponad rok temu

+1

czego Trzebaponad rok temu

Ble... Cieszę się że przestałem czytać tę komentarze bo wytrzymać nie da rady. Dzięki za aktualizację GOB i powodzenia w jak najszybszym ale przede wszystkim najlepszym wykonaniu projektu. A do nas wszystkich jako inwestorów mam prośbę byśmy dali im pracować. Takie narzekanie jest typowo polskie ale myślę że stać nas na więcej i lepiej. Jak to piszą... Nie każdy może być inwestorem... Tak samo nie dla każdego jest 'wspieraczka'. A i jeszcze jedno. Czytanie ze zrozumieniem to umiejętność której brakuje bardzo. GOB w wielu swoich wypowiedziach przepraszali za opóźnienie i chociaż nie każdemu się to podoba to jednak ja przynajmniej nie oczekuje że będą mi się kłaniać w pas za każdym razem jak zaglądam do maila... Uśmiechu życzę.

Filippa Eilhartponad rok temu

+1

Mareckiiponad rok temu

+1

Czesnikponad rok temu

+1

sulanikponad rok temu

+1

KANDERAponad rok temu

+1

Shiroponad rok temu

+1

Mad Bladeponad rok temu

O czym Ty kurczę pitolisz... ??? GOB jakoś przepraszał? Że co? Ten przykład przepraszania masz właśnie powyżej... Tutaj właśnie kłania się czytanie ze zrozumieniem. Osobiście też życzę aby Projekt szczęśliwie szedł ku końcowi i nikt nie wymaga aby ktokolwiek komukolwiek kłaniał się w pas, tylko jak poszło coś nie tak to zwykłe "sorry" a nie ściemnianie i głaskanie po pleckach. Choć to już luty to nie wiem z której Ty choinki "chopie" spadłeś.

Gracjan Piotrowskiponad rok temu

Ja też bardzo bym chciał już teraz zasiąść przy tej grze i ubolewam nad tym, że jeszcze tyle musimy czekać, ale wolę poczekać i dostać dopracowany projekt w każdym calu nizz dostać to wcześniej niedopracowane

Cziesiuponad rok temu

Osobiście szykowałem się na listopad 2022. Tak samo ma się sytuacja na innych wspieraczkach - opóźnienia. Przy tej formie wsparcia gry zwiększa się możliwość wykrzaczenia się. Mówimy tu o jednej z największych kampanii gry w Polsce. Tutaj ekipka ziomków musi ogarnąć temat, z którym muszą mierzyć się duuuuużo większe wydawnictwa. Poza tym było sporo pomysłów na zmianę zawartości- wprowadzić zmiany w projekcie, wysłać do Chinczyka, komunikacja z nimi przecież to jest bity miesiąc na samo dogadanie już wprowadzonych zmian. Niestety, jeśli chce się mieć towar delux to trzeba poczekać, zwłaszcza teraz, w tej rzeczywistości. Cierpliwości koledzy planszówkowicze. GOB trzymam kciuki i myślę, że większość trzyma mimo, że największe narzekanie to w kraju. CieSiel

sulanikponad rok temu

+1

Morpheusponad rok temu

Jak by nie było psełdo bzdur i anty głupot to już dawno cieszył bym się grą

Eddyponad rok temu

Dla narzekaczy polecam zobaczyć jak wygląda sytuacja na rynku samochodów. Wielkie firmy i to praktycznie wszystkie, nie są w stanie reaizować zamówień na czas. Dwa lata temu wyprodukowanie samochodu trwało max 3 miesiące. Teraz mają większe obsówy niż wiedźmim stary świat. Rozczarowanym można być jak najbardziej, ale zakładanie, że realizacja będzie w pierwotnym terminie było po prostu naiwne. Co można by zarzucić GoB to zbyt mała częstotliwośc i opuźnienia w przekazywaniu informacji. I tak żeby nie było że nikt was nie ostrzegał zacytuje to co na codzień słychać w pkp "opóźnienie może ulec zmianie"

Nimrod Zajdarponad rok temu

"... zakładanie, że realizacja będzie w pierwotnym terminie było po prostu naiwne." Aha, czyli to kupujący (i to ten który pierwszy raz wspiera taki projekt) ma się orientować w łańcuchach dostaw, cenach papieru w Chinach i sytuacji meterologicznej na Oceanach, a twórcy są Bogu ducha (nie)winni, nieźle...;-p Czyli to, że ludzie którzy zapłacili sporo pieniędzy z góry za grę (i chcą w nią po prostu zagrać i mają prawo nie wiedzieć i nie interesować się tym co dzieje się po drugiej stronie świata) są naiwni jeżeli zaufali twórcom co do tego co oferują (w tym m.in. terminu realizacji projektu). To co można w takim razie powiedzieć o twórcach? Cwaniacy?;-p Bo jeżeli oni zakładali, "że realizacja będzie w pierwotnym terminie" to chyba byli po prostu naiwni... Jeszcze raz. Myślę, że naprawdę wszyscy (albo prawie wszyscy) rozumieją z czego wynikają opóźnienia tylko nie mówy że to jest w porządku i w sumie nic się nie stało. Bo przepraszam, ale jak stoisz na peronie i słyszysz "opóźnienie może ulec zmianie" to uspokajasz wkurzonego pana który klnie na pkp i tłumaczysz mu, że pewnie tory są oblodzone, może był wypadek po dordze a maszynista ma po prostu zły dzień, czy raczej klniesz razem z nim nie tylko na pkp, ale od razu na całą władzę? Różnica w opóźnieniach pkp i GoB jest taka, że w głośnikach na peronie słychać "za opóźnienia przepraszamy".

Eddyponad rok temu

Nigdzie nie wybielam twórców. A nie orientowanie się w czymś i ślepe ufanie w termin bez znajomości realiów to nie jest przypadkiem książkowy przykład naiwności? Tak kupujący niestety musi się orientować w sytuacji, zwłaszcza że od korony sytuacja jest bardzo bardzo dynamiczna. Ciekawa obserwacja: na kickstarterze praktycznie nie ma takiego narzekania

AdamPessoponad rok temu

Przykład nie z tej Ziemi. Kłopoty są związane z brakiem półprzewodników bez których auta nie będą zjeżdzać z linii montażowych a nie z powodu większych zamówień :-)

Daniel Rynduchponad rok temu

Jako klient końcowy na rynku samochodów też nie mam obowiązku orientowania się w opóźnieniach ale sprzedający powinien poinformować mnie PRZED zakupem auta o ewentualnych opóźnieniach a nie później wmawiać mi, że powinienem był sam, że takie są teraz standardy itd.

Eddyponad rok temu

Dla tego też twierdzę, że problemem jest tu nie samo opóźnienie a komunikacja i brak informacji

Nimrod Zajdarponad rok temu

@Eddy, zobacz, piszesz "ślepe ufanie w termin" - to nie ufanie w termin, ale ufanie autorom projektu. Ok, to jest inny rynek, ale zobacz co się działo jak CDProject przesuwał termin premiery Cyberpunka. Wartość akcji firmy od razu spadała. To jest "normalna" reakcja na opóźnienia. I w przypadku Cyberpunka mówimy o grze którą większość graczy i tak kupi PO premierze i wyda na nią kilkakrotnie mniej pieniędzy niż za całość Wiedźmina Stary Świat. Społeczność wspierająca takie projekty jak ten niejako MUSI uzbroić się w cierpliwość bo nic innego nie mogą zrobić. Po prostu nie ma żadnego instrumentu nacisku na twórców. Pieniędzy nie wycofasz (a pewnie i tak nikt by nie chciał tego robić, bo gra zapowiada się naprawdę ciekawie). Także owszem, musimy być cierpliwi. Podkreślę jeszcze raz, ja rozumiem z czego wynikają opóźnienia i o to pretensji do twórców nie mam. Nie rozumiem jednak "uciszania" ludzi (szczególnie tych którzy pierwszy raz wspierają taką grę) którym się to nie podoba. Wyraz ich niezadowolenia jest jedyną rzeczą jaka im pozostaje. Mi brakuje tylko jednego, słowa "przepraszam" od twórców. Bo nawet jeśli opóźnienia nie są ich winą, to oni odpowiadają za produkt. Pozdrawiam! A jeżeli poprzedni kometnarz wydał się zbyt agresywny przepraszam najmocniej.

Neonponad rok temu

Zawiedziony - tak, zaskoczony - nie. Pracując w product supply w korporacji FMCG, aktualne opóźnienia w transporcie z Chin to norma. Cena papieru wzrosła 20-30%, podobnie z plastikiem. Fabryki w Chinach, jak i porty, są co chwila otwierane i zamykane (związek z Covidem), przez co w portach tworzą się ogromne kolejki do wysyłki kontenerowcami. Cena za transport kontenera wzrosła kilkukrotnie na przestrzeni roku, więc nie zdziwię się, jeśli będziemy jeszcze dopłacać za transport. Jeśli globalne korporacje nie są w stanie uniknąć 3-4 miesięcznych opóźnień, to co dopiero niewielka firma. Nie było to coś do przewidzenia, a niektóre rzeczy wychodzą na ostatnich prostych. Znając kontekst, mam nadzieję że przynajmniej część sfrustrowanych osób pomyśli nad przyczyną, zanim zacznie narzekać na przesunięcie o 6 miesięcy. Uważam, że to i tak TYLKO 6 miesięcy, przy obecnej sytuacji z łańcuchem dostaw.

Adam Foltynponad rok temu

Do ostatniej prostej to jeszcze długa droga więc jeszcze ona będzie miała obsuwe

Daniel Rynduchponad rok temu

To nie chodzi o negatywne komentarze czy coś. I nie ważne czy to pierwsza czy dziesiąta wspieraczka. Żyjemy w 21 wieku, można wszystko dość dokładnie oszacować. Kibicuje autorom i producentom, jestem fanem tego uniwersum i będę jakoś z tym żył, że termin się przesuwa. Rozumiem rozbudowanie gry, nie rozumiem dezinformacji od początku kampanii i zapewniania, że wyrobią się w podanym terminie. To nie jest pierwsza gra tych twórców i mogli dokładniej podać czas ukazania się. Zakładałem margines przesunięcia ale nie o 50%. I nie rozumiem odnośników innych, że to "wspieraczkowy standard". Tego typu tłumaczenia do mnie nie trafiają bo przy dzisiejszych standardach można wszystko dopiąć dosyć dokładnie w czasie z niewielkim zapasem błędu. Rozumiem, że gdyby podano termin gry na "za dwa lata" to nie odniósł by może tak wielkiego sukcesu crowdfundingowego ale trochę to nie poważne dla tych wspierających podawać po pół roku od wpłaty harmonogram z przesunięciem o ok 8 miesięcy. Nie trafia to do mnie i trochę rozczarowuje. Jak pisałem rozumiem powody przesunięcia, nie rozumiem dezinformacji od początku kampanii i "iścia w zaparte", że ukaże się w podanym terminie. Twórcom mimo wszystko wszystkiego dobrego.

Pribponad rok temu

Akurat 'Żyjemy w 21 wieku, można wszystko dość dokładnie oszacować' to największa głupota jaką ostatnio słyszałem. Pomijając to, terminy zostały zachowane w 100% jeśli chodzi o to co zostało zapowiedziane przed kampanią. Przesunięcie wynika z ilości streach goali i ilości zamówień - to wszystko też trzeba opracować, dopracować, dogadać z partnerami biznesowymi. Oczywiście autorzy na 100% wiedzieli jeszcze przed startem kampanii, że to tak się skończy. Osoby ogarniające temat też wiedziały, że tak to będzie wyglądało. Ba może to zdenerwuje tych mniej ogarniających rzeczywistość ale GoB zrobiło to z pełną premedytacją żeby zająć fabryki i wszystko wyprodukować w jednym terminie razem ze sztukami przeznaczonymi na zwykłą sprzedaż. Dlaczego tak jest? Odpowiedź jest oczywista: pieniądze. Żeby wytworzyć podstawkę oddzielnie i dodatki oddzielnie trzeba od razu zakładać jakieś 20-30% większy koszt produkcji i transportu co przekłada się na 20-30% wyższe ceny w sklepach i mniej sprzedanych kopii. To taka niepisana umowa o której się nie mówi ale obie świadome strony ją akceptują bo obu to się po prostu opłaca. A że trochę 'nowych' osób tego nie rozumie i narzeka to w sumie obie wspomniane strony się z tym liczą i mają ich trochę gdzieś :D

Adam Foltynponad rok temu

Prib żal mi Ciebie... Jakie to niezwykłe, ze należysz do tych ogarniajacych rzeczywistość. .. pozazdrościć.

Daniel Rynduchponad rok temu

@Prib napisałem dość dokładnie oszacować. Spodziewałem się obsuwu ale 8 miesięcy bez wcześniejszego słowa lub chodźby małych przeprosin to trochę lecenie w kulki. Bo nie widziałem nigdzie informacji, że im więcej będziemy mieli odblokowanych strech-goali tym później dostaniemy grę. To właśnie autorzy, orientujący się bardziej w terminach, kosztach, łańcuchach dostaw itp. powinni dokładniej nas poinformować. Ja, jako klient końcowy nie mam takiego obowiązku, mogę być laikiem w tym temacie i tępo wierzyć twórcom na słowo, że gra będzie w podanym przez nich terminie lub lekko później. I jedynie co mnie tak naprawdę wadzi, to nie obsuwa tylko brak informacji od początku kampani o ew. obsuwach i w późniejszym terminie choćby słowa "przykro nam". To jest dla mnie nie zrozumiałe, podobnie jak założenie, że jako wspierający gre muszę się zorientować w sytuacji w fabryce, porcie i pogodzie morskiej. Tymbardziej twórcy właśnie powinni doszacować terminy i poinformować o możliwych przesunięciach w którejś z dużo wcześniejszych akutalizacji a nie dopiero na ostatni gwizdek. Nie zrozum mnie źle. Życze im wszystkiego dobrego, nie rozumiem DEZinformacji..

Kaliponad rok temu

A GoB się jakoś do tego odniesie?

VarikasPLponad rok temu

GOB wrzucicie zdjęcia pozostałych figurek z bliska, zwłaszcza figurek z dodatków?

Marcin Szczepanikponad rok temu

No i elegancko :D Ja Wam kibicuje , nie przejmujcie się negatywnymi komentarzami , niech one Was nakręcają do jeszcze lepszej pracy i nie zabierają chęci do działania ;) Dacie rade :)

sebokraponad rok temu

Patrząc na planszetki gracza widzę jeden problem. Miejsce na imię bohatera leży w granicy obwodu co będzie skutkowało wypadaniem etykietki imienia i walanie się tego elementu po stole. Może przesunąć w tej sekcji "School of ..." na dolny brzeg, a otwór na imię przesunąć wyżej w miejsce opisu szkoły.

Adam Foltynponad rok temu

Tez to zauważyłem. Choc jak to tak przesunac to zle bedzie sie wyciagalo. Ja bym to lekko podniósł i zrobil takie wciecie ze dalej od spadu jest przerwa ale zaokraglenia zablokuja wypadanie w dol. Ale bedzie sie dalo podwazyc palcem od dolu. Nie wiem czy jasno to opisalem ;)

Michał Skitekponad rok temu

Jak dla mnie to ten element jest i tak kompletnie bez sensu i zakładam, że w moim przypadku kartoniki z imionami nigdy nie opuszczą pudełka z grą

sebokraponad rok temu

Zaokrąglenia będą w tekturze więc to tylko 2-3 rozgrywki i po zaokrągleniach od spodu planszetki. Wyciąganie będzie proste. Po grze o 180st i grawitacja zrobi swoje. Przecież nie będziemy zmieniali imienia podczas gry. Dodatkowo w oryginalnych screenach z kampanii imiona były wewnątrz planszetki. Michale jak nie bedziesz tego uzywal to dla ciebie to nie ma znaczenia, jednak jak cos się robi to róbmy to z głową.

Krytyponad rok temu

Ludzie, jeśli nie jesteście w stanie zaakceptować opóźnień w produkcji, które zawsze mogą się zdarzyć przy croudfoundingu to nie korzystajcie z tej formy zakupu! Proste. Zawsze można poczekać aż gra trafi do sklepu. Wtedy macie gwarantowaną datę dostawy. A że wtedy jest jeszcze później, drożej, bez dodatków... no cóż, coś za coś.

Nimrod Zajdarponad rok temu

Owszem, mogą się zdarzyć opóźnienia, ale odpowiedzią na to nie jest rezygnacja z tej formy zakupu, choćby z tego powowdu, że crowdfounding daje pewne ekskluzywne elementy gry, których potem nie dostaniesz... Już pisałem, ale się powtórzę: To, że przesunięcia w crowdfoundingu są normą, nie znaczy że to jest w porządku. W latach 90-tych normą były kradzieże aut, a korupcja wśród polityków jest normą do dziś. To, że coś jest "normą" nie oznacza, że nie należy spróbować tego poprawić. To nie jest pierwsza gra tego autora, także szacowanie terminu mogło być lepiej zrobione. Ja osobiście rozumiem skąd wynika opóźnienie i też się go spodziewałem także pretensji nie mam, niemniej z szacunku do klienta, który jednak dał pieniądze (i to niemałe) "na słowo" na 1,5 roku przed otrzymaniem produktu, należałoby się choć słowo "przepraszam", które w oświadczeniu autorów nie pada. A frustracja nabywców, szczególnie niezaznajomionych z rynkiem wspieraczkowym jest jak najbardziej zrozumiała. Pozdrawiam.

Mareckiiponad rok temu

Oj już przestańcie, nie lepiej poczekac dłużej, a mieć gre dopracowaną, a nie potem w czasie gry zaczniecie mówić, że to mogło by być lepszej jakości? Troszkę optymizmu ;) Też chętnie bym już pograł, ale lepiej poczekać ;)

Adam Foltynponad rok temu

Już nie mówmy o dopracowaniach bo jak to słyszę to mi się śmiać chce. Tak dopracowali autorzy zerywie, że i tak błędy sie wkradly. Typu zle podanych rzeczy np do przygotowania pierwszego scenariusza. I pare innych rzeczy. Rok opoznienia na dopracowania. Ja sobie poczekam. Ale po co podawać tak wczesne terminu skoro były dosc nierealne. I ja obstawiam ze to najwczesniej dostaniemy w lutym.

AdamPessoponad rok temu

To prawda, że ten czerwiec na pewno nie był realnym terminem co widać już było w październikowej aktualizacji (harmonogram) praktycznie niczym się nie różniącej od tej. WIec już wtedy termin był zakładany taki jak teraz jest podany. W zasadzie rok na wydanie gry po wspieraczce (tak wielkiej jak ta) nie jest możliwe co widać było w innych tego typach wsparć. Trzeba teraz czekać i uzbroić się w cierpliwość choć kolejna obsuwa w dostarczeniu gier na pewno więcej złego może przynieść niż dobrego.

Adam Foltynponad rok temu

"Twórca rekompensuje wsparcie właśnie tym, że po ukończeniu prac wyśle ci gotowy produkt" Ja za to zapłaciłem więc brzydko mówiąc należy mi się to. Płace wymagam. Trochę na takiej zasadzie. Co do "obsuw" To jest moja 4 wsparta gra. Może nie jest to dużo, ale nie będę sie licytował. 2 Gry dostałem w terminie ustalonym na początku kampanii, jedna nawet z nich tydzień wcześniej. A jedną dostałem z rocznym opóźnieniem. Też tam byli obrońcy, że to normalne ze nawet niektóre projekty 2 lata mają opóźnienia. Jak dla mnie dajecie przyzwolenie na takie zabiegi mówiąc, że to normalne. Jak dla mnie jesli sa projekty, które dostałem w terminie to znaczy, że się da. Kropka

Mikołaj Pieprzykponad rok temu

Jakie to były projekty, z ciekawości? Bo skala ma tutaj dość istotne znaczenie.

Adam Foltynponad rok temu

Te w terminie to mniejsze. Doomrock i Straszydła (Tak wiem to są dużo mniejsze) Jak dla mnie to nie dalej argument, że te większe projekty z góry mają prawo do opóźnień. Ten opóźniony co pozostawił niesmak to Zerywia.

Adam Foltynponad rok temu

Dalej idąc tym tropem. Doświadczeni wspierający już na początku domyślali się, że termin nie jest realny. To jeśli tak ma być, że opóźnienia są normalne to twórcy również mieli to na uwadze. Ale tu jest ten klucz, że jeśli termin jest wcześniejszy to nie odstraszy. Jak by podać widełki, że grę może dostaniemy dopiero za 2 lata to z automatu by wsparło połowa mniej ludzi, nie ukrywajmy tego ;)

ave.cruxponad rok temu

Może wypadałoby najpierw czytać etykietki zanim się wyda na coś pieniądze, może wtedy byłoby mniej narzekania, a więcej zrozumienia. Jeżeli chcesz zapłacić i mieć coś w konkretnej dacie to zapraszam do sekcji przedsprzedaży, a zrezygnować z sekcji wsparcia społecznościowego.

Mad Bladeponad rok temu

Problem polega na tym, że te "etykietki" to są na razie w formie zdrapki :)

Mikołaj Pieprzykponad rok temu

Adam, oczywiście że jest to argument za tym, że większy projekt ma prawo do opóźnień. Twórcy prawdopodobnie nie wyobrażali sobie takiej skali, można to wnioskować po tym, jak w przeciągu pierwszych 48h nie nadążali za dodawaniem stretch goali. Nie można porównywać projektu który ukazuje się tylko w jednej wersji językowej i zebrał 150-250% celu, do projektu który ukazuje się w siedmiu językach, na kilku kontynentach i do tego zebrał kilka tysięcy procent celu podstawowego. Takie są realia kampanii crowdfundingowych, że kupujemy produkt który w danym momencie nie jest skończony. A twórcy, po zebraniu pieniędzy zabierają się za dopracowywanie treści które już istnieją oraz stworzenie nowych, dopiero odblokowanych (same prace nad dodatkowymi 200 kartami odblokowanymi na tym portalu to masa roboty, nie wspominając o KS). Poza tym stwierdzenie "płacę wymagam" przy projekcie który wspiera cała masa osób ma mało istotne znaczenie. Wymagasz czego? Szybszej dostawy? Wtedy otrzymamy mniej dopracowany produkt. Przyśpieszenia prac? Są pewne procesy których nie da się przyśpieszyć, jak choćby sama produkcja - dana fabryka ma dostępne konkretne moce przerobowe, które rezerwuje się na dłuuuugo przed rozpoczęciem produkcji i ten etap jest już dawno za nami. Rozumiem frustrację, ale w tym momencie pozostaje nam jedynie cierpliwie czekać.

Shinponad rok temu

Wszystko by się zgadzało, ale założenia "Ja za to zapłaciłem więc brzydko mówiąc należy mi się to. Płace wymagam" są błędne. Tutaj nie zapłaciłeś nikomu za nic. Tutaj komuś coś dałeś. Coś jak dawanie na WOŚP. Dajesz i może dostaniesz coś w zamian, np. papierowe serduszko. Ale jak akurat ich braknie to co? Wyciągniesz kasę z puszki czy będziesz na forach pisać, że "płacę to wymagam"?

Rustycageponad rok temu

Ludzie wypisujecie straszne farmazony… 6 mc obsuwy to nie jest normalna sprawa, zwłaszcza w projektach dofinansowanych 70 krotnie więcej od wymaganej. Oczywista jest sprawa, że to nie jest przedsprzedaż, mimo to wspieraliśmy ten projekt z nadzieją, że twórcy podołają wyzwaniu. Projekt może źle oszacować o 10 góra 15%, ale nie 50%… w skrócie wspierający mają prawo być rozczarowani, nie piszcie innym jak się maja czuć albo, że to jest normalne. Dla większości firm z tak dużymi projektami 50% zwłoki jeszcze pół roku przed końcem planowego zakończenia równa się zamknięciem projektu. Miejmy nadzieje, że grze wyjdzie to na dobre. A twórcy nam to jakoś zrekompensują… przy takim wsparciu, chyba by wypadało

Rickponad rok temu

Rusty to naprawdę normalne w crowdfundingu oczywiście nikt na siłę nie podaje złych terminów ale im dalej od dostarczenia tym więcej niespodzianek technologicznych i realizatorskich może wyskoczyć po drodze.

ave.cruxponad rok temu

Tyle, że to nie jest projekt z kontraktem, a wsparcie społecznościowe. Normalna sprawa. Twórca rekompensuje wsparcie właśnie tym, że po ukończeniu prac wyśle ci gotowy produkt.

Mad Bladeponad rok temu

-> ave.crux "(...)Twórca rekompensuje wsparcie właśnie tym, że po ukończeniu prac wyśle ci gotowy produkt.(...)" Ooo Watsonie jak na to wpadłeś :) Ale tak BTW... Tu się grubo mylisz. Za konkretną kwotę dostajesz finalnie konkretny produkt, więc jest to forma umowy (kontraktu to za dużo powiedziane) - można rzecz nawet oficjalnej. I w momencie trwania kampanii była zupełnie o czym innym mowa i zapewnienia. I jeszcze nie byłoby problemu jakby ktoś pomyślał i informował o sytuacji nie byłoby tematu, ale nie po co.

ave.cruxponad rok temu

Za kwotę ufundowania 100k mieliśmy dostać podstawową wersję gry przewidzianą pierwotnie na maj 2022. Wszystko co zostało wpłacone powyżej tej kwoty przyczyniło się do znaczącego rozrostu projektu, a za tym, do potrzeby posiadania większej ilości czasu do zaprojektowania i wyprodukowania danych komponentów. Cóż, ja za konkretną kwotę wsparłem twórcę i otrzymam finalny produkt jak będzie gotowy. Twórcy pomyśleli i poinformowali o sytuacji i jak widać, jest problem :>. Nie mam zamiaru zmieniać twojego punktu widzenia, jak chcesz bić pianę w komentarzach to proszę bardzo, ale ja wypadam z twojego okrętu toksyczności.

Mad Bladeponad rok temu

-> ave.crux Od początku wiadomo było co będzie zawierała kampania wraz z celami, więc delikatnie mówiąc o czym Ty pitolisz? Oczywiście nie pozostaje mi nic innego jak poczekać, ale to nie przedszkole, że jak coś jest nie tak to wszyscy głaskają po główce.

kores1987ponad rok temu

"Od początku wiadomo było co będzie zawierała kampania wraz z celami, więc delikatnie mówiąc o czym Ty pitolisz?" no ja myślałem, że jednak cele były odblokowywane na bieżąco... wraz z czasem trwania kampanii. Ja stanę gdzieś pośrodku. Przyjmuję uwagę twórców, że skala projektu po zakończeniu kampanii wymaga korekt w dostawie, jednak uważam, że mogli powiedzieć to jeszcze przed zamknięciem pledge managera, aby każdy mógł sobie odpowiedzieć na pytanie, czy na pewno chce czekać. Ja i tak bym czekał, więc teraz siedzę cicho :)

Mad Bladeponad rok temu

Pokazanie harmonogramu pół roku po skończonej kampanii, gdzie w trakcie była mowa o zupełnie innym, jest sporym leceniem w bambus. Ja rozumiem pewne niespodziewane opóźnienia np. przy transporcie. OK. Kompletnie nie trafiają do mnie tłumaczenia niektórych tutaj: "że jest to normalne", że "niektóre tytuły to mają nawet 2 lata opóźnienia", że "czego się spodziewałeś" itd. No kurde nie. Też wspierałem różne tytuły i jak do tej obsuwa była przy jednym - dwa miesiące (transport), reszta była w terminie albo lekko przed czasem. Jak nie szanujecie swoich pieniędzy Wasza sprawa. A tutaj srututu jest jawne oszukanie wspierających - zaraz pewnie padnie "jak Ci się nie podoba to możesz zrezygnować".

Rickponad rok temu

Też wolałbym grać w tym momencie, ale na samym początku kampanii pisali że naprawdę nie spodziewali się takiej skali (wszyscy wiemy jak skończyła się sprawa z cyberpunkiem). Abstrahując czekanie na długo wyczekiwany projekt jest bardzo ciekawym doświadczeniem psychologicznym.

Mad Bladeponad rok temu

Cyberpunk to osobna bajka i ni jak ma się do tego tutaj, to jeszcze bardziej złożony projekt mający kilkuletni staż. No może dla Ciebie jest to bardzo ciekawe doświadczenie, ale ja cenię sobie efekt, postęp, rzetelność. Czas pokaże czy to będzie "ciekawe doświadczenie" czy "granie na nerwach"..

Daniel Rynduchponad rok temu

Spodziewałem się pewnych opóźnień ale żeby tak od razu pół roku? Ja tu już odliczałem czas do wakacji (na maj/czerwiec jak podawaliście na początku nie liczyłem, wiedziałem że się opóźni) ale wychodzi na to, że nawet w święta nie zagram....

Vinoponad rok temu

zdjęcia robione chyba kilkuletnim telefonem....albo upload wykastrowany. nic na mapie nie widac

Aryiaszponad rok temu

Część, dzięki za aktualizację. Nie mogłem znaleźć informacji, a chciałbym zapytać jakiej wielkości +/- są metalowe monety? No i powtórzę to co też inni pisali o modelu Ciri. Jest bardzo statyczny, a też mam wrażenie (niestety nie ma oddzielnego zdjęcia, więc tyle co na przybliżeniu widać), że wygląd tej figurki i tak jest gorszy, niż to co zaprezentowano w "celach". Nie wiem czy jest jeszcze opcja cokolwiek zmienić, ale chciałem tylko zwrócić na to uwagę.

Michał Skitekponad rok temu

Średnica monet 25mm i 2,2mm grubości

Kaliponad rok temu

Właśnie chciałbym zobaczyć figurkę Ciri w pozie bardziej zbliżonej do tej ze zdjęcia koło figurki (tam, gdzie są cele). Pytanie do GoB czy to w ogóle jeszcze możliwe?

Kaliponad rok temu

Też to jest mój pierwszy wsparty projekt i myślałem, że jednak jak mówili czerwiec, to będzie czerwiec... Rozumiem z jednej strony ale z drugiej... Szkoda, że trzeba tyle czasu czekać. Niby już wszystko fajnie wygląda i w ogóle a tu jeszcze rok (albo lepiej) trzeba się zadawalać zdjęciami i aktualizacjami (które są wrzucane bardzo rzadko). Dla mnie do zmiany są tylko te ciemne kolory znaczików w szkole wilka i ta Ciri... Metalowe żetony wyglądają kozacko i mapa też niczego sobie.

Wodaponad rok temu

Czy ktoś ma lepsze oczy i może potwierdzić że Filippa na figurce nie ma opaski na oczach ?;)

Eddyponad rok temu

Nie ma. Z tego co kojarzę oczy straciła znacznie później

Adidujponad rok temu

Filippa nie ma opaski na oczach dlatego że oczy straciła dużo później, mam tu na myśli to że planszówka jest tak jakby przed wiedzminem 1(grą na PC)

Werronponad rok temu

Zacznijmy od tego że gra wiedzmin 1 (na PC) to jest dalsza kontynuacja tego co było w sadze Sapkowskiego. A gra "Wiedzmin stary świat" jest przed sagą a nawet przed opowiadaniami.

Wodaponad rok temu

Drodzy, jak najbardziej się cieszę, że straciła! Chciałem się upewnić, że wysłuchali głosu wspierajacych i wycofali się z tego fatalnego błędu jakim było oślepienie Filippy na figurce.

Morpheusponad rok temu

Mam nadzieję że była już sesja zdjęciowa figurek i pokażecie każda jedną najlepiej cieniowaną

Gosiaponad rok temu

Pierwszy raz zamawiałam grę w przedsprzedaży i jestem bardzo rozczarowana przesunięciem terminu realizacji zamówienia. Całkowity brak szacunku dla klienta i brak profesjonalizmu. Bardzo to słabe. Jeśli inni się tak zachowują, to nie musi być norma i jeśli firma wiedziała, że nie zmieści się w terminie, to nie powinna ściemniać żeby zwabić klientów. Nie jest wytłumaczeniem skala projektu. Wstyd.

Wodaponad rok temu

+1

lukskaliponad rok temu

:D ... Bardzo słaby to jest Twój komentarz. Z serdecznymi pozdrowieniami. To dopiero pierwsze przesunięcie.

Eddyponad rok temu

Crowdfunding to nie przedsprzedaż. Wiadomo przesunięcia są rozczarowujące, ale jak najbardziej spodziewane, a to co przedstawiają w trakcie to harmonogram prac, a nie wykute w kamieniu zobowiązanie, że dostarczą produkt na dany termin

mtwponad rok temu

Gdyby ludzie wsparli projekt na poziomie minimum to gra nie miałaby obsuwy (przynajmniej nie tak dużej). Ale mielibyśmy dużo bardziej ubogiego wiedźmina niż to co będzie. Coś za coś.

Werronponad rok temu

mtw +1, Albo mamy wiedzmina w fajnej jakości z dużą ilością komponentów albo możemy mieć kupę w czerwcu (wybierzcie jedno)

AdamPessoponad rok temu

To nie przedsprzedaż. Widać że pierwsza wspieraczka ale gdy grę dostaniesz będziesz już na pewno zadowolona bo w sklepie nie dostaniesz tego co wsparłaś. A co do obsuwy terminu realizacji to to jak na ten czas tylko 6 miesięcy obsuwy a uwierz mi zdarzały/ją się projekty z nawet 1,5 - 2 letnimi obsuwami co do realizacji zamówień :-)

Rickponad rok temu

Gosiu to naprawdę nie jest takie proste jak się wydaje zwłaszcza gdy projekt oprócz mnóstwa stretchgoli ma opcje językowe. Wstyd to jest posądzać o najgorsze bez żadnych sensownych przesłanek

Filippa Eilhartponad rok temu

Słabe jest Twoje rozeznanie we wspieraczkach. O jakim braku szacunku mówisz i wstydzie? Może po prostu wspieraczki nie są dla Ciebie i w przyszłości lepiej poczekać na sprzedaż w sklepie?

Pablojapponad rok temu

Rozumiem twoje rozgoryczenie ale muszę cię rozczarować, bo to opóźnienie może nie być jedynym. Niestety jest to coś, z czym każdy wspierający musi się liczyć. Wsparłem już wiele gier i tylko raz dostałem grę zgodnie z terminem (a nawet nieco przed). Rekordzista zalicza już poślizg niespełna 2,5 roku (wciąż czekam). Wiem jak to brzmi, ale coś za coś. Wspierając projekt dostajesz od wydawcy coś ekstra (Ciri), ale musisz jednocześnie uzbroić się w cierpliwość. Osobiście zaczynam się denerwować dopiero kiedy projekt ma opóźnienie dłuższe niż rok, a możesz mi wierzyć, że to nie jest nic nadzwyczajnego.

Nimrod Zajdarponad rok temu

Ja rozumiem Twój komentarz. Bo to, że przesunięcia w crowdfoundingu są normą, nie znaczy że to jest w porządku. W latach 90-tych normą były kradzieże aut, a korupcja wśród polityków jest normą do dziś. To, że coś jest "normą" nie oznacza, że nie należy spróbować tego poprawić. To nie jest pierwsza gra tego autora, także szacowanie terminu mogło być lepiej zrobione. Ja osobiście rozumiem skąd wynika opóźnienie i też się go spodziewałem także pretensji nie mam, niemniej z szacunku do klienta, który jednak dał pieniądze (i to niemałe) "na słowo" na 1,5 roku przed otrzymaniem produktu, należałoby się choć słowo "przepraszam", które w oświadczeniu autorów nie pada. A frustracja nabywców, szczególnie niezaznajomionych z rynkiem wspieraczkowym jest jak najbardziej zrozumiała. Pozdrawiam.

Michał Skitekponad rok temu

Tak sobie patrzę na te figurki to zdziwił mnie fakt, że krabopająk jest taki malutki. Stoi obok południcy, która jest od niego znacznie większa (również figurka wiedzmina jest od niego większa). Wychodzi na to, że jest on bardziej rozmiarów arachnomorfa niż krabopająka. Wątpie żeby figurki były jeszcze zmieniane i nie sądzę żeby to miało negatywny wpływ na odbiór rozgrywki ale wydaje się to mało spójne.

Cormoramixponad rok temu

Wszystko mi się podoba, tylko proszę Was zróbcie coś z Ciri. Najważniejsza postać z książek wygląda nijako :(. A tak to, jaram się niesamowicie, jak patol na 500+. Wielkie smutki mi uczyniliście opóźnieniem w projekcie :(. Ale rozumiem.

Gigaprzemekponad rok temu

+1 Popieram - moim zdaniem wszytskie figurki wyglądają bardzo dobrze/ dynamicznie/ ciekawie poza Ciri i Wiedźminem Mantykory.

danzigerponad rok temu

A co z #PortyNaMapie ?

Wodaponad rok temu

+1 ! Swoją drogą dodali piękne mosty koło Wyzimy :)

kwieciuuuponad rok temu

Czy na Gamefound mogę dodać jeszcze dodatkowe rzeczy do zamówienia jak np. mata, monety?

Michał Skitekponad rok temu

Jeżeli masz już zamówienie na GameFound to przez Add New Items możesz dodać nowe rzeczy jeżeli są jeszcze dostępne - GOB zamówiło trochę 'na górkę'

aciesielskiponad rok temu

Hurra, wiedźmin będzie na święta ;-) Właśnie załatwiliście mi prezent dla córki :-)

kores1987ponad rok temu

Radzę się nie nastawiać, przy takiej skali projektu jeszcze dużo się może wydarzyć. Zadbałbym o opcję rezerwową, żeby nerowowo przed świętami nie było :)

Shrex98ponad rok temu

Domyślam się że nie będzie już możliwości wsparcia. Z jakiej strony więc polecalibyście złożyć pre-order. Po tych zdjęciach żałuje jeszcze bardziej że nie dowiedziałem się o tym projekcie szybciej :(

AdamPessoponad rok temu

Najlepiej na gamefound ale to musisz się z kimś zaufanym dogadać:-)

Tommyponad rok temu

Jedynie ratuje Cie pomoc od kogos co ma zamowienie zlozone, dolozy teraz to co chcesz i bedziesz mial exclusivy

Franzponad rok temu

@Shrex98 gdybyś potrzebował to mam na Gamefound "osierocone" 1 EUR... Sprawdzałem przed chwilą mogę jeszcze zamówić. (Śląsk, choć chyba można zmienić adres wysyłki na końcu zamówienia...)

Emilponad rok temu

Czy ja dobrze widzę, że jest tam nowa figurka - Gaunter O'dimm'a aka Pana Lusterko? Bo jakoś nie kojarzę z kampanii, ale może coś przeoczyłem :)

Morpheusponad rok temu

Jest to figurka z Legendarnych Łowów. Wymienili ją za trolla.

Spikeponad rok temu

A co z prawem niespodzianki ?Zdecydowaliśmy się #UratowaćTrolla. Troll - karta, znacznik Potwora i duża karta do dodatku Na Tropie Potworów - znajdzie się za darmo w każdym egzemplarzu gry. W wersji Deluxe dołączona zostanie również figurka. Pamiętajcie, że na jedną kampanię przysługuje tylko jedno Prawo Niespodzianki – oto jest ; )

sulanikponad rok temu

Troll również jest - na samym środku, druga figurka od góry :)

Spikeponad rok temu

A to bestyja się schowała;)

Bedni87ponad rok temu

Ten ziomeczek z dzikiego gonu na koniu - niesamowity. Podoba mi się plansza, która ma intensywne kolory, widać, że tam życia troche dodano. Cieszę się, Wookie, że bierzesz udział w tak dużym projekcie i sobie doskonale w nim dajesz radę. Wspierających proszę o cierpliwość i nie obrzucanie błotem ekipy w przypadku ew. Poślizgów, bo nic z tego dobrego nie wyniknie.

Habanerosponad rok temu

Proszę o dopracowanie exclusiva-figurki Ciri, wygląda poprostu źle. Na zdjęciu wszystkich postaci znajduje się w lewym dolnym rogu- proszę spójrzcie, bo może się mylę.

Radsonponad rok temu

Potwierdzam. Poza bardzo statyczna, miecz gruby i jakiś dziwny. W porównaniu z innymi postaciami wygląda kiepsko. Tu link do troche lepszego zdjęcia z boardgamegeek.com: https://cf.geekdo-images.com/ahQ9Edg87cFsbGqskC5DIA__original/img/oIppt7X_pGtYW0C2PL0aN_ZAPnc=/0x0/filters:format(jpeg)/pic6635722.jpg

ave.cruxponad rok temu

Wygląda całkiem spoko

Gigaprzemekponad rok temu

+1 Wszytsko ładne - Wiedźmin Mantykory taki sobie, Ciri bardzo słabo wygląda.

VarikasPLponad rok temu

soczysta aktualizacja, podoba mi się! Figurki wyglądają bardzo spoko, mam już wielką ochotę dostać je w łapki i pomalować. instrukcja graficznie też super, czekam na tekst, żeby móc zacząć kombinować nad strategiami. Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Wam powodzenia, bo pracy pewnie masa, no i cierpliwie czekać :)

Wodaponad rok temu

Boski update! Niestety planszetki gracza mają jedną wadę która nie została poprawiona. Znacznik tarcz jest nadal przesunięty w stosunku do reszty...

Kaliponad rok temu

Mi tylko przeszkadza szkoła wilka. Znaczniki są bardzo ciemne i zlewają się z tle.

Tommyponad rok temu

Teraz sa dobrze wypoziomowane, chociaz moglyby byc po prawej stronie obrazka postaci.

Wodaponad rok temu

@Putin - Masz rację! Mój błąd! Zapomniałem, że Tarcze mogą zejść do 0 a statystyki max do 1. Jest Git! :)

Korgesponad rok temu

Raczej już nic się nie zmieni. Pozostało tylko czekać. Szkoda ze tak długo ;)

Khaashponad rok temu

Kurcze hełm Eredina trochę mi nie pasuje.... Na renderze był bardziej rochylony i wyglądał straszniej. Takto figurki klasa. Syrena wygląda dużo lepiej niż na renderze.

Paweł Wachnikponad rok temu

Spoko. Czerwiec mi pasował, bo wtedy dostałbym grę na urodziny, ale listopad/grudzień to będzie Gwiazdka, więc akurat by zagrać z całą rodzinką ;). Opóźnienia to rzecz normalna, oby nie trwały do 2025 roku. Ważne, żeby gra była dopracowana.

Paweł Wachnikponad rok temu

Edit: w sumie listopad/grudzień to początek wysyłki, więc na Gwiazdkę pewnie nie dojdzie.

steemmponad rok temu

grę dostaniesz w czerwcu tylko w 2023

Rurykponad rok temu

Czy można jeszcze zamienić Standard na deluxe, czy już za późno?

Tommyponad rok temu

napisz maila na kontakt@goonboard.pl

kungfullponad rok temu

Jeszcze prawie rok. Nie wiem jak to wytrzymam :(

Ogiennnnponad rok temu

Takie szczegół, ale na mapie w Wizimie chyba brakuje mostu przez rzekę w pobliżu wieży?

AdamPessoponad rok temu

Przecież jest tam most jeden obok drugiego

Paweł Sawczukponad rok temu

Nie oszukujmy się pierwszy realistyczny termin wypłynięcia z Chin to pewnie po Chińskim Nowym roku 2023 :D. Nie ma w tym nic złego bo tak działają takie projekty, masa dodatkowej roboty której się nie przewidzi i inne problemy czy to Covidove czy transportowe. Ważne żeby w końcu kiedyś dotarło w komplecie i nie uszkodzone :)

cannehalponad rok temu

Skoro imiona będą wymienne i widać, że jest to kartonik, to pewnie będą wyciskane z wypraski? Może wykorzystać wolne miejsce na wypraskach i zrobić puste szare kartoniki na własne imiona? Coś jak puste żetony w Smallworld na własne cechy. To będą małe elementy, więc może nie wpłynie to na cenę. :)

Michał Skitekponad rok temu

Przecież pisali, że będzie taka możliwość

Tommyponad rok temu

Takie kartoniki na wlasne nazwy beda w zestawie.

Habanerosponad rok temu

Wszystko spoko ale figurka ciri wygląda strasznie ...sądziłem że ja zmienicie....że będzie bardziej dynamiczna

mandrzejczakponad rok temu

O kurde, rzeczywiście :/ Byłem pewien że była po prostu dodawana na szybko w kampanii, bez ostatecznego zatwierdzenia i zostanie zmieniona później.

RaptorRivponad rok temu

Potwierdzam wygląda bardzo źle.

Habanerosponad rok temu

Przy takiej dokładności i świetnych projektach pozostałych figurek, Ciri wygląda jak zabwka z odpustu .... Wstyd takiego eksclusiva będzie nawet znajomym pokazać. Błagam, poprawcie to !! Z całym szacunkiem ale zwracaliśmy Wam na to uwagę od momentu jej pokazania.

ave.cruxponad rok temu

Chyba zbyt emocjonalnie podchodzisz do gry planszowej. "Wstyd takiego exclusiva będzie nawet znajomym pokazać" No brzmi to całkiem szczeniacko. Mi się Cirilla podoba, więc Panie, mów za siebie.

Gigaprzemekponad rok temu

Ciri wygląd słaby :(

Adamponad rok temu

Wygląda oszałamiająco, efekt wizualny lepszy od Nemesis'a. Figurki na zdjęciach prezentują się rewelacyjnie, tak samo jak "monety", oby tak samo wyglądały te produkcyjne. Co do realizacji, to mam duże obawy, że może być duża obsuwa. Znajomi, którzy również produkują w Chinach, ostatnio mieli poślizg ponad 4 m-ce i na dodatek poszły w górę ceny za kontener (najwyższy czas zwiać od Azjatów). No, ale cóż, musimy uzbroić się cierpliwość i czekać, a GOB musi ich cisnąć, cisnąć i jeszcze raz cisnąć, bo inaczej wejdą na głowę.

ixi24ponad rok temu

Czyli realnie gra dotrze wiosna/lato 2023, tak jak przewidywałem ;)

Mikkjalponad rok temu

Aj, i teraz żałuję, że nie dorzuciłem monet do zamówienia :(

AdamPessoponad rok temu

Jeszcze to możesz zrobić.

Saltamontesponad rok temu

Z tego co widzę na PM, to chyba jeszcze można modyfikować zamówienia.

Michał Skitekponad rok temu

Jeżeli jeszcze są 'dostępne' to powinieneś móc je dodać do swojego zamówienia na GF.

Mikkjalponad rok temu

Świetna wiadomość, dzięki

3bitponad rok temu

W PM można dodać produkty, ale dolicza nowe koszty dostawy. Da się to przeskoczyć?

Mikkjalponad rok temu

Mi nie nalicza kosztów dostawy. Jesteś pewien, że wybrałeś opcję bodajże "add more items" zamiast osobnego pledge?

Lukeponad rok temu

Czyli wspieraczkowa norma. Podajmy jakiś termin realizacji chociaż i tak wiadomo, że nie jest on realny a później opóźniajmy ten termin. 90% wspieraczek tak działa, bo boją się odstraszenia potencjalnych klientów, których może wystraszyć długi czas oczekiwania na grę. I tak zamiast podać termin ze sporym marginesem błędu, to podaje się datę, która będzie ładnie wyglądała, ściemniając, że jest to bardzo dobrze przemyślane. Ehhhh..... Przy każdej grzę, którą wspieram pisałem o tym a zmian i tak nie widać.

Lukeponad rok temu

To po co marudzić skoro i tak wiesz że termin podany jest z czapy. Przywyknąć i tyle. Jeśli się nie podoba to nie wspierać i nie będzie na co marudzić. Każdy by chciał na wczoraj.

Lukeponad rok temu

ja już do tego przywyknąłem i jakoś specjalnie mnie to nie boli. Zakładałem ok. roczne opóźnienie. Takie zachowania pokazują jednak brak szacunku do klienta oraz niski poziom profesjonalizmu.

Lukeponad rok temu

*przywykłem :)

Lukeponad rok temu

Ja uważam że logistycznie wyznaczenie daty jest nierealne. Margines zawsze jest. Pewnie gdyby nie sytuacja na świecie wszystko mogłoby się ogarnąć kilka mc. szybciej.

Lukeponad rok temu

a jaka to sytuacja na świecie? przecież koronapierdolec był już przed kampanią, więc można było założyć dużo większy, realniejszy margines.

gnysekponad rok temu

można było założyć inny termin - my go założyliśmy, dlaczego Ty nie ? :)

Filippa Eilhartponad rok temu

Chyba musisz jeszcze mocniej przywyknąć, może wtedy wyluzujesz przestaniesz pod każdą grą o tym pisać ;)

multizwierzeponad rok temu

Swoją drogą nie uważacie, że smutnym jest fakt iż musieliśmy przywyknąć do czegoś takiego?

Wyjście Awaryjne Escape Roomponad rok temu

Pięknie to wygląda! Czekamy z niecierpliwością! <3

Michał Niedośpiałponad rok temu

1,5 roku opóźnienia to taki standard. Ja jak widzę date z kampami do mentalnie dodaje 1-2 lata marginesu błędu i czekam. A tak serio to teraz są obsuwy na wszystkich kampaniach, w przeciągu najbliższych miesięcy powinienem dostać 3 gry które są opóźnione o 1-1,5 roku. I ostatnio się dowiedziałem, ze jedna gra zwiększyła opóźnienie do.... powiedzmy, ze trochę ponad 2 lata. Dla mnie najważniejsza jest komunikacja od wydawcy. Jak jest jasna i wiemy co się dzieje, to moim zdaniem nie ma problemu. Taki urok kampanii wspieraczkowych :D

Filippa Eilhartponad rok temu

Ależ te figurki mi się podobają! Reszta komponentów też. Na żadną ze wspartych gier tak nie czekam jak na tą :)

Jurek Ogórekponad rok temu

Pracujcie, pracujcie, żeby nie było niedoróbek z instrukcją bo po Valhalli i Tytanach mam ogromny niesmak.

ARHponad rok temu

Figurki, monety i plansze wyglądają oszałamiająco. Śmiało można powiedzieć że jest to jedna z najlepiej zaprojektowanych i wykonanych gier jakie powstały. Chętnie poczekam kolejne kilka miesięcy na produkt tak wysokiej jakości. Nie ma sensu się spieszyć czy udostępniać produkty przed zakończeniem prac nad projektem i realizacją. Tylko gotowy produkt powinien trafić do odbiorców.

Czesnikponad rok temu

+1

Gigaprzemekponad rok temu

+1

Emil Łabowiczponad rok temu

Mamy już 6 miesięcy opóźnienia. Czyli na 1,5 roku zamrożone pieniądze. Bo "skala przedsięwzięcia jest duża". A jeszcze jakiś czas temu Wookie mówił w Kawie, rozmowkach i planszowkach, że projekt nie jest zagrożony. Strach pomyśleć co będzie mówił, gdy się okaże że jednak jest zagrożony - skoro 6 miesięcy opóźnienia dla twórcy to nie problem to ciekawe,.co nim będzie. Powtarzam - na 1,5 roku zamrożone pieniądze co najmniej, a pewnie wyjdzie że na 2 lata. Brawo Wy, Go on Board!

gnysekponad rok temu

Ooo, widzę pierwsza kampania. Planszówki zawsze się sporo opóźniają, raz, że fabryki mają opóźnienia (brak materiałów do produkcji, bo transport na świecie kuleje), dwa, że potem wysyłka ma opóźnienia, a trzy, że jak tworzysz grafiki, tłumaczenia i robisz o tego poprawki, to też zawsze nagle dodatkowy czas się pojawia. Ja byłem na to gotowy od razu, każda planszówka którą wsparłem w PL czy zagranicą była opóźniona (nawet o 1,5 roku!).

Lukeponad rok temu

Każdy by chciał szybko już teraz, ale to tak nie działa zwłaszcza w obecnej sytuacji na świecie. Ja po prostu czekam na inną grę która będzie wcześniej i umili mi czas na czekanie na Wieśka :)

Abbadonponad rok temu

Pół roku to kiedyś szmat czasu. Dzisiaj producenci komponentów przemysłowych przyjmują zamówienia na za 8-12 miesięcy. Jeśli przyjmują, bo np Siemens odmawia, mówi, że nie ma i nic co przemysłowe u nich nie zamówisz. Także pół roku przy planszówce to uwierz miłe zaskoczenie.

Daniel Rynduchponad rok temu

Sądziłem, że będzie opóźnienie ale żeby tak od razu pół roku? Tak to moja pierwsza kampania i nie mam obowiązku orientować się w standardach wspieraczkowych, że zawsze rok dwa później itd. Powinno być podane od razu realnie a tu x czasu pompowanie balonika, że będzie w rok mimo koronazgona itd. Nie liczyłem naprawdę na wakacje 2022 a tu wychodzi, że może nie będzie nawet na 2023. I jeszcze gadacie że nasza wina :D bo się projekt za bardzo rozrósł. Powtarzam rozumiem powody, nie rozumiem dezinformacji od początku kampani...

Andrzejponad rok temu

1. Czy przykładowe figurki to podstawowa wersja czy shaded 2. Jakie są wymiary pudełka deluxe? Super wszystko wygląda. Harmonogram bardzo fajnie opisany

Filippa Eilhartponad rok temu

Figurki pokazane tutaj są w wersji podstawowej. A wymiary pudełka znajdziesz gdzieś we wcześniejszych aktualizacjach.

steemmponad rok temu

Czyli gra będzie późną wiosną 2023 roku.

Rosaponad rok temu

Dam sobie rękę uciąć że grę dostaniemy w 2023

AdamPessoponad rok temu

Prawa czy lewa? ;-)

Kaliponad rok temu

Też się tego obawiam :(

zeliwnyponad rok temu

Jak na "chińczyki" to wyglądają bardzo dobrze.

Morpheusponad rok temu

Nie wiem czy ktoś jeszcze to zauważył, ale na mapie przy każdej lokacji znajduje się dziwny biały pół krąg. Pozbędziecie się tego czy może wygląd mapy jest już ostateczny?

gnysekponad rok temu

To chyba jest obrys do postawienia figurki. Mam wrażenie, że wraz z narysowanim dróg i dodatkowymi ikonami mapa w ogóle zrobiła się już za gęsta. Niby chcieliśmy lepiej, ale chyba wyszło gorzej :P

MaGoponad rok temu

"Skala produkcji jest duża, więc konfekcjonowanie może zająć sporo czasu" - a to będzie robione ręcznie?! No to mam nadzieję, że przygotowujecie dużą górkę na braki w komponentach.

zeliwnyponad rok temu

Zawsze jest robione ręczenie:)

gnysekponad rok temu

Komponenty do pudełek są wkładane ręcznie, myślałeś, że figurki w wypraski wkłada maszyna? Pudełka jadą i np. jedna osoba wkłada czerwone kosteczki, inna kryształki, inna tekturkę do wypychania komponentów (każdy po jednej rzeczy, zeby od razu się rzucały w oczy pudełka które ktoś przegapił). Dlatego to tyle trwa i tyle kosztuje.

MaGoponad rok temu

Tak, myślałem, że przy dużej skali jest jakiś automat. No cóż, to trochę lipa... ale jest miejsce na usprawnienie procesu w przyszłości i obniżenie kosztów :)

maciekj78ponad rok temu

Kiedy udostępnicie polską instrukcję ? Rozumiem że macie już tłumaczenie od Rebela (?)

ZENobiuszponad rok temu

Super byłoby mieć instrukcję PDF, obecnie przedprodukcyjną, gdy będzie to możliwe - finalną. Jak już kiedyś wspominałem, moi gracze są w stanie zapoznać się odpowiednio wcześniej przed grą z zasadami czytając PDF, także byłoby to praktyczne udogodnienie. Robienie PDF-a za zdjęć na potrzeby współgraczy, to byłoby takie trochę archaiczne podejście.

gnysekponad rok temu

Rebel miał to tłumaczyć? Myślałem, że instrukcja powstaje po polsku najpierw :P

Michał Skitekponad rok temu

Pisali kiedyś, że wszystko powstaje w wersji angielskiej najpierw żeby było łatwiej tłumaczyć zagranicznym wydawcom.

Leeponad rok temu

Figurki bardzo ładnie wyglądają, czy moglibyście pokazać jedną lub dwie figurki w wersji shaded? Jestem bardzo ciekawy jak będą prezentowały. I w sumie najważniejsze pytanie czy w końcu podzielicie się z instrukcją w języku PL? Nie wspomnę o tym że wstępna instrukcja gry powinna być pokazana podczas kampanii, a tej aktualizacji wrzucacie tylko zdjęcia - Wolał bym tego nie komentować :(

Michał Skitekponad rok temu

Otwórz aktualizację z 17.09.21 i masz zdjęcie jak wyglądają figurki shaded względem standardowych.

Go On Board ponad rok temu

Jak pisaliśmy wcześniej, instrukcja w języku polskim jest przygotowywana przez wydawnictwo Rebel. My pracujemy nad plikami w wersji angielskiej.

Michał Skitekponad rok temu

@Go On Board myślę, że jak byście pokazali instrukcję w wersji angielskiej to też było by fajnie :)

Go On Board ponad rok temu

Pokażemy - najprawdopodobniej w przyszłej aktualizacji.

Mareckiiponad rok temu

Czy to oznacza, że instrukcję polską zobaczymy dopiero jak otworzymy pudełko? Bo ciągle mamy taką samą informacje na temat instrukcji.

kores1987ponad rok temu

Lis/Gru 2022 brzmi ok, ale mam nadzieję, że jest tam już jakiś zapas na nieprzewidziane wydarzenia. Od początku zakładałem, że gra będzie raczej na Święta 2022 i mam nadzieję, że się uda. Trzymam kciuki! Powodzenia w dalszych pracach!

kungfullponad rok temu

Jeszcze prawie rok. Nie wiem jak to wytrzymam :(

Rickponad rok temu

Już pół roku daliśmy radę ;)

VarikasPLponad rok temu

tak jak ja, ciężko ale nie ma że boli :P

Kaliponad rok temu

Czyli instrukcja do podstawki jest już gotowa? Kiedy będziemy mogli ją zobaczyć?

Marcin Baraniakponad rok temu

Figurki wyglądają świetnie ! Zgodzę sie z przedmówcą że w skole wilka punkty (kosteczki) zlewaja sie z tłem. Pytanie na ile to wina zdjęcia. Odbsuwa boli ale cóż jak trzeba to trzeba. Liczę że ten Grudzień wypali i bedzie to piekny prezent na święta ;)

Radsonponad rok temu

Mówiłem że będzie na święta 2022. Podoba mi się jaskrawy kolor punktów na planszetce szkoły gryfa, każdy z graczy widzi dokładnie ile gracz ma punktów umiejętności i tarcz. Natomiast w szkole wilka punkty zlewają się z tłem. Podoba mi się też ilośc detali na figurkach. Czekam ze zniecierpliwieniem i mam nadzieję, że ten termin już będzie ostateczny.

ZENobiuszponad rok temu

Mnie przeciwnie. Stonowane kolory punktów innych szkół bardziej mi się podobają (nie liczać faktycznie szkoły wilka, gdzie są trochę zbyt bure). Ale szkoła gryfa - "żarówa" ;)

Radsonponad rok temu

ZENobiusz, w sumie masz rację. Żółte punkty dominują i reszta wychodzi bardzo ciemna, ale jak zasłoniłem ręką planszetkę gryfa, to pozostałe wyglądają OK i też widać co gdzie jest (oprócz wilka).

ZENobiuszponad rok temu

Być może (mam nadzieję) ze względu na to, że to najjaśniejszy kolor, odbił on najwięcej światła, stąd taki efekt. PS ciekawe, czy punkty na bonusowej planszetce Cirilli są "Hollywood White" ;) czy bardziej stonowane (oby).

Lukeponad rok temu

nie będzie ;)

Ramzelponad rok temu

I po co mi to pokazaliście? Teraz jeszcze bardziej nie mogę się doczekać!

VarikasPLponad rok temu

ja tak samo

Gregponad rok temu

Dlaczego pudełko, które stoi pionowo ma napis w inną stronę niż postać na grafice? Napis powinien być w poziomie...

emcponad rok temu

moim zdanie zeby zgrywaly sie ciemne kolory na krawadziach i w rogu... mi sie podoba!

Sanusponad rok temu

+1 Masz 100% racji. Napis też powinni obrócić.

Czesnikponad rok temu

Napis jest w takim ustawieniu aby dobrze się eksponował kiedy pudełko leży na płasko np podczas rozkładania gry. Takie ustawinei tytułu jest standardowo stosowane na bokach pudełek z planszowkami, dlatego wszystko jest z nim ok.

Sanusponad rok temu

Cześnik - jeden bok jest tak jak mówisz do ułożenia w poziomie drugi natomiast do ustawienia w pionie i tam napis powinien być też obrzucony tak jak obrazek.

Tommyponad rok temu

Szkoda, ze tak duza obsuwka, ale wiadomo jaka sytuacja na swiecie, duzy projekt. Figurki wygladaja kotnie.

Rickponad rok temu

Próbki wyglądają świetnie, zwłaszcza monety nie spodziewałem się takiego efektu. Brakuje mi tylko jednego: portów na mapie :3

Rosaponad rok temu

O totot ;D